خبرگزاری کار ایران

آغاز فعالیت های تابستانی کانون پرورش فکری آذربایجان غربی با شعار «تابستونتو بساز »

آغاز فعالیت های تابستانی کانون پرورش فکری آذربایجان غربی با شعار «تابستونتو بساز »
کد خبر : ۱۴۹۰۳۵۳

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی از آغاز فعالیت‌های کانون پرورش فکری در تابستان ۱۴۰۳ با عنوان «تابستانتو بساز» خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، زهرا آبسوران  در نشست خبری تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تابستان ۱۴۰۳ از فعالیت ۳۵ مرکز ثابت ، پستی و سیار در استان خبر داد و گفت: ۶۵ فعالیت برای کودکان ۴ تا ۱۸ سال در برنامه‌های تابستانه پیش بینی شده است.

آبسوران با اشاره به آغاز فعالیت‌های تابستان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار «تابستانتو بساز» اظهار داشت: زنگ آغاز رسمی فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همزمان با سراسر کشور در بیستم خردادماه به صدا درمی‌آید.

وی از فعالیت ۲۳ مرکز ثابت و ۴ مرکز پستی و ۸مرکز سیار در استان خبر داد و افزود: ۶۵ فعالیت برای کودکان ۴ تا ۱۸ سال در برنامه‌های تابستانه پیش بینی شده است که از این تعداد ۵۹فعالیت تخصصی است.

مدیر کل کانون فکری کودکان و نوجوانان استان مهم‌ترین برنامه‌های کانون را  ذیل محورهای فرهنگی کتاب و قصه عنوان کرد و گفت: همچنین محورهای هنری کانون شامل انواع و اقسام کارگاه‌ها از نقاشی، خوشنویسی، نگارگری، عکاسی، نمایش‌های صحنه‌ای و خیابانی است.

وی ادامه داد: در حوزه محورهای ادبی فعالیت‌های کانون شامل داستان نویسی و شعر برای کودکان خلاق و فعالیت علمی نیز ذیل محور فرهنگی مانند رباتیک و چرتکه است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تصریح کرد: امسال برنامه‌های تابستانه با رویکردهای ویژه‌تری نسبت به سال قبل برگزار می‌شود، ارتباط با خانواده‌ها و والدین، برگزاری انواع کارگاه‌های مشاوره، استفاده از حلقه‌های میانی و گروه‌های جهادی و گروه‌های مردم نهاد در برنامه‌های امسال پیش بینی شده است.

آبسوران بیان کرد: یکی‌از ضرورت های فهم بهتر مطالب برای کودکان تندخوانی است به همین منظور این مهم با هدف افزایش سواد رسانه خبرنگاری کودکان جزو سرفصل‌های برنامه‌ تابستانه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۲۲هزار نفر عضو در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان  وجود دارد، عنوان کرد: در حال حاضر ۵۰نفر عضو‌کانون یار استان هستندکه امسال افزایش کانون‌یارها در دستور کار قرار دارد.

آب سوران به احکام  جایگزین های مجازات حبس، اشاره کرد مرد و گفت: برای کمک به گسترش فعالیت های کانون تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیون تومان از این طریق به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کمک شده است.

وی خاطر نشان کرد: با مبالغ جمع آوری شده، برای کودکان و نوجوانان کتاب تهیه شده و کتابخانه های روستایی کم برخوردار تجهیز شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز