خبرگزاری کار ایران

مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره انگور ارومیه با استقبال شهروندان برگزار شد

مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره انگور ارومیه با استقبال شهروندان برگزار شد
کد خبر : ۱۵۳۴۸۳۴

دبیر اجرایی جشنواره انگور گفت: هفتمین جشنواره انگور ارومیه با مشارکت ۱۶۰ هزار بازدید کننده از آذربایجان غربی و دیگر شهرهای کشور امروز پنجم مهر ماه به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امید سیاح در حاشیه مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره انگور ارومیه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه،هفتمین جشنواره انگور ارومیه،به‌عنوان یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی و کشاورزی منطقه شناخته می‌شود گفت: امسال ۱۱۷ غرفه در این جشنواره ایجاد شده بود که ۲۷غرفه در اختیار شهرداری های مناطق و سازمان های زیر مجموعه شهرداری‌ ارومیه قرار گرفته بود.

سیاح افزود: این غرفه ها به محلی برای ایجاد نشاط اجتماعی و تقویت تعاملات فرهنگی و اقتصادی تبدیل شد و همچنین همکاران شهرداری همه روزه در غرفه های مربوط به شهرداری جهت ارائه خدمات و شنیدن مشکلات شهروندان حاضر بودند.

دبیر اجرایی جشنواره انگور، ضمن ابراز خرسندی از موفقیت جشنواره گفت:امسال شاهد استقبال پرشور مردم از جشنواره بودیم بطوریکه این رویداد به مدت سه روز تمدید شد.

سیاح هدف از برگزاری جشنواره ایجاد فضای شاد و پرانرژی برای مردم و آشنایی با سنت های گذشته عنوان کرد و افزود:  خوشبختانه با همکاری مجموعه‌های مختلف، از جمله شهرداری، توانستیم این هدف را محقق کنیم.

وی با بیان اینکه، برگزاری چنین رویدادهایی در شهر، نیاز مبرمی به ایجاد نشاط و تقویت ارتباطات اجتماعی دارد گفت:جشنواره انگور امسال  توانسته به‌ خوبی این نیاز را برآورده سازد‌.

وی با اشاره به نقش کلیدی شهرداری در برگزاری این رویداد ادامه داد: ۲۷ غرفه اختصاصی مجموعه شهرداری در جشنواره حضور داشت که در آن‌ها خدمات مختلفی به مردم ارائه شد. از آشنایی با پروژه‌های عمرانی و فرهنگی شهرداری گرفته تا ارائه برنامه‌های تفریحی و سرگرمی، این غرفه‌ها بخش مهمی از جذابیت‌های جشنواره بودند.

سیاح همچنین افزود: این جشنواره نه تنها فضایی برای تفریح و شادی مردم فراهم کرد، بلکه به عنوان بستری برای ارتقای سطح آگاهی‌ها در خصوص محصول انگور و ظرفیت‌های اقتصادی آن نیز عمل کرد.

دبیر اجرایی جشنواره انگور ارومیه افزود: برگزاری کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی در حوزه کشاورزی و بازاریابی، یکی از بخش‌های مهم این جشنواره بود که با استقبال کشاورزان و تولیدکنندگان روبرو شد.

سیاح ادامه داد: در این جشنواره دانشگاه آفاق مشارکت داشت که با ارائه اطلاعات جامع در رابطه باکاشت،داشت و برداشت اطلاعات لازم را به کشاورزان ارائه داد

دبیر اجرایی جشنواره از حضور دو غرفه فروش نهال در این جشنواره خبر داد و گفت: در این غرفه ها بیش از ۷۰ نوع مختلف نهال انگور بفروش رسید که ۵۰ نوع بومی و ۲۰ نوع نهال وارداتی از کشورهای کانادا امریکا و ازبکستان بود که مورد استقبال کشاورزان و علاقه‌مندان به باغبانی قرار گرفت و فرصتی فراهم شد تا آنان با گونه‌های متنوعی از انگور آشنا شده و نهال‌های مورد نیاز خود را خریداری کنند.

سیاح بیان کرد: یکی از دیگر بخش‌های جدید این جشنواره، راه‌اندازی رادیو اوزوم بود که برای نخستین بار در ارومیه راه اندازی شد.

وی افزود: این رادیو با پخش زنده و ایجاد فضای صوتی و تصویری، توانست تجربه‌ای منحصر به فرد برای بازدیدکنندگان به ارمغان آورد.

وی در خاتمه،با اشاره به برخی کمبودها و مشکلاتی که در این دوره وجود داشت، گفت: با استفاده از نظرسنجی‌هایی که از بازدیدکنندگان انجام شد، تلاش می‌کنیم تا این کاستی‌ها را برای دوره‌های آینده برطرف کنیم و جشنواره انگور را به سطحی ملی و حتی بین‌المللی ارتقا دهیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز