خبرگزاری کار ایران

مشاور وزیر و مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی:

صادرات ۲ میلیون لیتر اسانس گل محمدی به ۹ کشور

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۸۰۳۸

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی از صادرات ۲ میلیون لیتر اسانس گل محمدی به ۹ کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، جلسه بررسی فرصت‌ها و چالش‌های تولید، فرآوری و صادرات گیاهان دارویی با محوریت گل محمدی به ریاست حسین زینلی با حضور استان‌های معین، پشتیبان و بخش خصوصی فعال در این بخش برگزار شد.

در این جلسه زینلی با بیان اینکه ۶۳ هزار تن گل محمدی در کشور تولید می‌شود، گفت: اسانس گل محمدی به ۹ کشور صادر می‌شود که این صادرات حدود ۲ میلیون لیتر در سال است.

وی با اشاره به اینکه به سمت فرآوری گل تازه رفته‌ایم، تصریح کرد: تاکنون به ۳۳ کشور دنیا غنچه گل محمدی صادر کرده‌ایم و فرهنگ استفاده از غنچه در چای و دمنوش را گسترش داده‌ایم.

زینلی افزود: چین یکی از بازارهای هدف اصلی ما در صادرات غنچه گل محمدی است.

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: ما باید تمام نکات فنی را رعایت کنیم تا کشاورزی که سرمایه خود را برای احداث مزارع به کار گرفته متضرر نشود و بهره‌وری افزایش یابد.

زینلی با بیان اینکه در دفتر گیاهان دارویی برای ۱۵ محصول استان معین اتخاب کرده‌ایم، ادامه داد: برای گل محمدی استان فارس، استان معین و استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان و کرمان استان‌های پشتیبان هستند.

وی تصریح کرد: روز ۲۵ اردیبهشت به عنوان روز گل و گلاب وارد تقویم شد و جشنواره‌های ویژه‌ای به این منظور بر پا می‌شود تا با ارزش نهادن به آن ارزش افزوده بیشتری نصیب کشاورزان شود.

زینلی افزود: گردش مالی گل محمدی در بلغارستان ۲ میلیارد دلار است اما در ایران بیشتر مصرف گل محمدی در داخل است. بسیاری از کارخانجات عطرسازی فرانسوی به این گل علاقه دارند و فرصت مناسبی برای تولید این گل در بلغارستان ایجاد شده اما ما به خوبی برای این جایگاه تلاش نکرده‌ایم.

وی بر ایجاد بورس گلاب برای معرفی این گل به کشورهای مختلف و گسترش تبلیغات توسط رسانه‌ها و گردشگری گل محمدی تاکید کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز