خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سابق فروشگاه‌های رفاه:

از حضور هیجانی مردم در فروشگاه‌ها جلوگیری شود/ حفاظت از جان کارگرانِ فروشگاه‌های زنجیره‌ای یک اصل حیاتی است

از حضور هیجانی مردم در فروشگاه‌ها جلوگیری شود/ حفاظت از جان کارگرانِ فروشگاه‌های زنجیره‌ای یک اصل حیاتی است
کد خبر : ۸۸۶۲۰۶

مدیرعامل سابق فروشگاه‌های رفاه می‌گوید: باید تمهیداتی برای حفاظت از جان کارگران بیاندیشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در روزهای اخیر، نگرانی بابت سلامت کارگران فروشگاه‌های زنجیره‌ای که مجبورند تمام وقت به سر کار بروند، شدت گرفته است؛ فرشید گل‌زاده کرمانی (مدیرعامل سابق فروشگاه‌های رفاه) در این رابطه می‌گوید: بهتر است تمام فروشگاه‌ها، کمپین فروش فوق‌العاده اسفندماه را لغو کنند و ترافیک خرید را مدیریت نمایند.

وی اضافه می‌کند: کادرهای پزشکی در سراسر کشور در مبارزه با این هیولای خانمان‌سوز، شبانه‌روز در تلاش و ایثار هستند و بهتر است که با یکسری تمهیدات از اوج‌گیری بیش از پیش بحران کاسته شود. در این شرایط بحرانی که در هفته‌های آتی بروز می‌کند، تک تک افراد و کسب و کارها مسئولیت اخلاقی و انسانی دارند تا در کنترل شیوع و افزایش تعداد مبتلایان همکاری کنند نه اینکه با تداوم برنامه‌های معمول خود، بی‌تفاوت بمانند و ناخواسته موجب گسترش ویروس شوند.

گل‌زاده کرمانی ادامه می‌دهد: این به معنای تعطیلی فروشگاه‌ها نیست بلکه ضرورت حفظ آرامش و ارائه خدمات، یک اصل است و پرسنل فروشگاهی نقش ویژه در ایجاد آرامش و ارائه مایحتاج اساسی مردم دارند. اما از آنجا که مهمترین عامل شیوع این بیماری، تعاملات انسانی بخصوص در مکان‌های پرجمعیت است، لزوم اخذ تصمیم‌های استراتژیک و استفاده از رویکردهای متفاوت در مدیریت کسب و کار، یک ضرورت است.

اما این راهکارها چیست؛ به اعتقاد گل‌زاده کرمانی، لازم است با ابلاغ دستورالعمل‌های ساده، شفاف و با جزئیات کامل همراه با تامین امکانات کافی در خصوص موارد بهداشتی برای پرسنل فروشگاه‌ها و با تحلیل داده‌های خرید، رفتار مشتریان، تمرکز بر کالاهای اساسی، چیدمان مناسب و باز و تعطیلی بخش‌های غیرضروری، جریان ترافیک و حضور مشتریان به گونه‌ای مدیریت شود که از یک روند نرمال و طبیعی توزیع شده برخوردار و از هرگونه حضورهای هیجانی و پرترافیک در فروشگاه‌ها، جلوگیری شود.

وی تاکید می‌کند: استفاده از فروش تلفنی یا اینترنتی، حذف بخش‌های غیرضروری و پرریسک نظیر غذای آماده، ترشیجات باز یا لبنیات باز، اقدامات کوچک ولی بسیار موثر است. لذا منتفی کردن کمپین فروش فوق‌العاده و هیجانی که عموماً در روزهای پایانی سال برنامه‌ریزی می‌شود، به خاطر صیانت از جان پرسنل شریف، سختکوش و تلاش‌گر صنعت خرده‌فروشی و عدم تسریع در توسعه حلقه‌های این بیماری، یک ضرورت استراتژیک و بسیار حیاتی است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز