خبرگزاری کار ایران

خدمات روابط کار استان همدان با راه‌اندازی سامانه جامع الکترونیکی شد

خدمات روابط کار استان همدان با راه‌اندازی سامانه جامع الکترونیکی شد
کد خبر : ۸۷۲۷۲۷

به منظور نظارت برحسن اجرای قانون کار و در راستای الکترونیکی و اینترنتی شدن خدمات دولت، سامانه جامع روابط کار استان همدان رونمایی و اجرا شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان در نشست منطقه‌ای مدیران، روسا و کارشناسان حوزه روابط کار و تحلیلگران سیستم استان‌های همدان، لرستان، کرمانشاه، کردستان و ایلام که در استان همدان برگزار شد، گفت: به منظور نظارت بر حسن اجرای قانون کار و در راستای الکترونیکی و اینترنتی شدن خدمات دولت، سامانه جامع روابط کار رونمایی و اجرا شد.

احمد توصیفیان گفت: این سامانه دارای سطوح کاربردی مختلف در حیطه خدمات سازمانی و نیازهای جامعه کار و تولید بوده و بالغ بر ۳۰خدمت را شامل میشود به گونه‌ای که درمرحله اول در خدمت ثبت الکترونیکی دادخواست کار (شکایت الکترونیکی کارگراز کارفرما) و ثبت قراردادهای کارگران به اجرا درآمده است و بعد از راه‌اندازی این سامانه درکارگاههای بعدی همه قراردادهای کار در آن بارگذاری خواهد شد و همه دعاوی مربوط به کارگر و کارفرما و بسیاری از خدمات بیمه بیکاری، تایید صلاحیت شرکت‌های خدماتی، تایید صلاحیت مسئولین ایمنی و ثبت درخواست برای مشاغل سخت و زیان‌آور، بررسی و تایید طرح‌های طبقه‌بندی مشاغل، بررسی و تایید آیین‌نامه‌های انضباط کار و... را شامل می‌شود.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی همدان کاهش سطح تردد ارباب رجوع و شرکای اجتماعی در اداره‌ها و ارائه خدمات به شکل سریع و شفاف را ازدیگر قابلیت‌های این سامانه برشمرد و گفت: ارتقای کیفیت و تسریع در روند ارائه خدمات به کارگران و کارفرمایان استان از طریق پرونده الکترونیکی هر فرد در سامانه جامع روابط کارصورت می‌گیرد.

توصیفیان در ادامه گفت: اجرایی شدن سامانه جامع روابط کار در راستای تحقق دولت الکترونیک بوده و حرکت ارزشمندی است که سرعت، دقت، امنیت، سلامت، شفافیت و نظارت را در حوزه روابط کار ارتقا می‌دهد و کارگران و کارفرمایان با راه‌اندازی این سامانه می‌توانند فقط برای یکبار با در دست داشتن مدارک هویتی به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و پس از تشکیل پرونده نسبت به دریافت نام کاربری  و رمز عبور منحصر بفرد خود اقدام نمایند چراکه از این پس تبادل اطلاعات و درخواست کارگران و کارفرمایان استان از طریق پرونده الکترونیکی هر فرد در سامانه جامع روابط کار صورت می‌گیرد.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی همدان ضمن اشاره به سند راهبردی سه ساله استان و رویکرد برنامه محوری استاندار مبتنی براهداف  برنامه ششم توسعه گفت: رویکرد مسئولین استان علاوه برحفظ استقلال و صیانت از نیروی کار و فرصت‌های شغلی موجود، ایجاد و توسعه فرصت‌های شغلی جدید است و این مهم با همت جامعه کار و تولید و مردم پرتلاش و سختکوش استان و مسئولین درحال انجام است و خوشبختانه زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های خوبی در استان وجود دارد. استان همدان همانند یک کارگاه پرجنب وجوش که همه عواملش مشغول کار هستند در مسیر توسعه و پیشرفت است.

توصیفیان در پایان گفت: ۱۷ هیات تشخیص و ۴هیات حل اختلاف دراستان همدان وجود دارد که رسیدگی به دادخواست و خدمت‌رسانی به کارگران و کارفرمایان را انجام می دهند که در ۱۰ ماهه سال ۹۸  مجموعا تعداد ۴۲۲۰ دادخواست و همچنین درمدت فوق تعداد ۱۳۹۳ دادخواست تجدیدنظر خواهی به ادارات تعاون،کار و رفاه اجتماعی ارائه و رسیدگی شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز