در کارگاه آموزشی سازمان تامین اجتماعی عنوان شد:
کنترل دستمزد نامتعارف جزء اولویتهای اصلی نظام پیشنهادات است
کارگاه آموزشی نظام پیشنهادها در سالن اجتماعات سازمان تامین اجتماعی برگزار شد.
به گزارش ایلنا، «محمدحسن زدا» اظهار داشت: با مشارکت در نظام پیشنهادها و بهره مندی از تجربه، اندیشه و خلاقیت همکاران، سازمانی پایدار، پویا، چابک و سرآمد در پاسخگویی با هدف ارائه خدمات کیفی خواهیم ساخت.
وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی ۴3 میلیون نفر از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد، تصریح کرد: با سیستمها و روشهای گذشته نمیتوانیم خدمات مطلوب را به جامعه ارائه دهیم و باید در مسیر تحول گام برداریم و زمان تحول اساسی در فعالیتها فرارسیده است.
زدا با اشاره به اینکه هدف نهایی این سازمان بهبود خدمات و افزایش رضایتمندی مردم است و تلاش میکنیم که بیمهشدگان برای دریافت خدمات به ما مراجعه نکنند، بلکه ما خدمات را به آنها تقدیم کنیم، گفت: اکنون زمان آن رسیده است تا با گسترش نظام پیشنهادها و پیادهسازی آن در سازمان به سمتی حرکت کنیم که سازمانی بهتر و ایدهآلتر داشته باشیم.
زدا با اشاره به بهرهمندی از ابزارهای روز در این سامانه گفت: امکانات باید به گونهای فراهم شود تا همه افراد بتوانند با استفاده از ابزارهای جدید فعالیت نظام پیشنهادات را به پیش ببرند.
همه تلاشمان باید درجهت رضایتمندی مخاطبان سازمان باشد
قائم موهبتی معاون امور استانهای سازمان تامین اجتماعی نیز در ادامه این جلسه گفت: پیشنهادات، ایدهها و خلاقیتها باید قابلیت بهرهبرداری پیدا کنند. سامانه نظام پیشنهادات بسیار موثر و ابزاری درجهت تسهیل خدمات است.
موهبتی با اشاره به تاکید مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی مبنی بر استقرار جریان مشارکتی و فضای هماندیشی در ایجاد تحولات سازمانی، گفت: تمامی همکاران بایستی از این فضا استفاده کنند و نهایت بهرهمندی را ببرند.
وی با بیان اینکه نظام پیشنهادها بایستی خروجی مناسبتری نسبت به وضعیت فعلی داشته باشد، افزود: خروجی نظام پیشنهادها موضوع مهمی است که باید مورد توجه باشد و تاثیرگذاری این نظام بر عملکرد سازمان بایستی مشهود باشد.
موهبتی با اشاره به اهمیت نظام پیشنهادات اظهار داشت: تمامی تلاشمان باید درجهت رضایتمندی مخاطبان سازمان باشد.
نظام پیشنهادات از ضروریات سازمان تامین اجتماعی است
مهرداد قریب معاون بیمهای سازمان تامین اجتماعی نیز در ادامه این جلسه گفت: تمامی سازمانها و دستگاههای کشور سامانههای جامع و کاملی در رابطه با نظام پیشنهادات دارند و سازمان تامین اجتماعی نیز از این امر مستثنی نیست. نظام پیشنهادات از ضروریات امروز سازمان تامین اجتماعی است.
قریب با بیان اینکه امروزه باید به سمت مدیریت مشارکتی حرکت کرد، گفت: یکی از ابزارهای مدیریت مشارکتی، نظام پیشنهادات است.
وی افزود: در این نظام باید از خرد و اندیشه همکاران نهایت استفاده را برد و سرعت عمل و رضایتمندی مخاطبان را ایجاد کرد.
قریب ادامه داد: چنانچه نظام پیشنهادات به صورت مستمر و هدفمند باشد، کمک بزرگی در بهبود عملکرد سازمان خواهد داشت.
معاون بیمهای سازمان تامین اجتماعی، رفتار شناسی و آسیبشناسی و رضایتمندی مراجعان، بررسی و خلق منابع جدید در سازمان به صورت عادلانه، خدمات غیرحضوری واقعی و عملی، کنترل دستمزد نامتعارف و تعامل منطقی بین واحدهای بیمهای در سطح ستاد، ادارات کل و شعبات سازمان را 5 اولویت اصلی برای بررسی نظام پیشنهادات عنوان کرد.
وی با تاکید بر اینکه نظام پیشنهادات بسیار میتواند موثر و راهگشا باشد، گفت: چنانچه از این نظام به خوبی استفاده شود بسیاری از چالشهای سازمان مرتفع خواهد شد.