خبرگزاری کار ایران

در کارگاه آموزشی فرهنگ کار مطرح شد؛

مهارت در آینده اولویت اصلی در جذب نیروی انسانی است

مهارت در آینده اولویت اصلی در جذب نیروی انسانی است
کد خبر : ۷۷۴۸۸۳

کارگاه آموزشی – مشورتی تدوین بسته آموزشی استانداردهای فرهنگ کار در ایران در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در کارگاه آموزشی – مشورتی تدوین بسته آموزشی استانداردهای فرهنگ کار در ایران که به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی و با همکاری موسسه کار و تامین اجتماعی و تیم پژوهش متشکل از اساتید و پژوهشگران دانشگاه و با حضور صادقی فر (معاون فرهنگی – اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی)، بی‌نظیر جلالی (مدیرکل امور فرهنگی وزارت تعاون، کار ور فاه اجتماعی)، محمدرضا سپهری (رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی) و بوالهری (استاد دانشگاه) برگزار  شد، مباحثی پیرامون بررسی استاندارد‌ها، فرهنگ کار و راهکار‌های توسعه فرهنگ کار، معطوف به اقتضائات و الزامات آینده کار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 سپهری (رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی) در مراسم افتتاحیه این کارگاه آموزشی گفت: آینده کار در جهان توام با تحول شکلی و محتوایی کار خواهد بود.

او با اشاره به تحولات جهان امروز بیان کرد: در آینده کار سیستم های هوشمند، وظیفه انتخاب منابع انسانی را برعهده خواهند داشت.

رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی اظهار کرد: یادگیری به‌جای آموزش در حال گسترش است و در آینده ، مهارت نیروی انسانی اولویت اصلی را در جذب نیروی انسانی دارد.

او در ادامه به پیشنهادات بانک جهانی اشاره و اظهار کرد: تقویت مهارت نیروی کار کاربردی و توسعه کسب و کارهای پلتفرمی و دانش بنیان از جمله ضروریات است.

در ادامه این کارگاه آموزشی امینی، استاد دانشگاه و پژوهشگر در تعریف فرهنگ سازمانی اظهار کرد: فرهنگ سازمانی مجموعه‌ای از تعالیم مشترک اعضای یک واحد اجتماعی است که اهمیت توجه به فرهنگ سازمانی به‌طور مستقیم و غیر‌مستقیم بر عملکرد آن سازمان تاثیر دارد و از طرفی با تعیین اهداف کار، شیوه انجام کار، رفتار اعضا و نحوه ارتباط افراد با هم در ارتباط است.

او در ادامه هماهنگی و کنترل، کاهش عدم اطمینان، افزایش وفاداری سازمان، ایجاد تمایز بین سازمان‌ها و افزایش تعهد و ثبات سیستم اجتماعی را از جمله کارکرد فرهنگ در سازمان خواند.

امینی با طرح این سوال که آیا تغییر در فرهنگ سازمانی امکان‌پذیر است، خاطرنشان کرد: منبع شکل‌گیری فرهنگ سازمانی، رهبری سازمان است؛ رهبران و مدیران سازمان کارمندان را ترغیب می‌کنند تا به ارزش‌ها و اصول موردنظر آنها توجه کرده و مطابق با آن عمل کنند.

این پژوهشگر به سه شکل اساسی تغییرات فرهنگ سازمانی اشاره و اظهارکرد: تضعیف یا حذف برخی از ارزش‌ها و نگرش‌های موجود، ایجاد و تظاهر ارزش و نگرش‌های جدید در سیستم و اصلاح ارزش‌های فرهنگی موجود از جمله این تغییرات است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز