خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

اخراج ۶۰ نفر از کارگران شرکت شیشه لرستان/ خطر وخامت بیکاری در استان

اخراج ۶۰ نفر از کارگران شرکت شیشه لرستان/ خطر وخامت بیکاری در استان
کد خبر : ۱۵۴۳۰۳۷

دبیر اجرایی خانه کارگر لرستان گفت: اخیرا حدود ۶۰ نفر از کارگرانِ شرکت شیشه لرستان اخراج شدند که طی شکایت به اداره کار پرونده آن‌ها مراحل پایانیِ دریافت بیمه بیکاری را طی می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن موسیوند، دبیراجرایی خانه کارگر لرستان، در گفت‌وگو با «ایلنا» به اخراج تعدادی از  کارگران شرکت شیشه لرستان اشاره کرد و گفت: اخیرا حدود ۶۰ نفر از کارگرانِ این شرکت اخراج شدند که طی شکایت به اداره کار پرونده آن‌ها مراحل پایانیِ دریافت بیمه بیکاری را طی می‌کند. متأسفانه باید بگوییم که این تعداد کارگر هم به خیل بیکاران این شهرستان پیوستند. 

موسیوند گفت: متأسفانه شرکت شیشه لرستان واقع در شهرستان الیگودرز در شرایط مناسبی نیست. این کارخانه که پیشتر روزانه با ۲۷ تن تولید و اشتغال بیش از ۲۰۰ نفر بطور مستقیم به حیات خود ادامه می‌داد، اکنون به علت‌ کمبود نقدینگی، عوارض سنگین مالیات، افزایش قیمت مواد اولیه و قیمت تمام شده محصول و همچنین گرانی حامل‌های انرژی در آستانه تعطیلی قرار گرفته است. 

دبیر اجرایی خانه کارگر لرستان گفت: مسئولین استان برای جلوگیری از تعطیلی این واحد تولیدی، مبلغ ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات در ستاد تسهیل و کمیسیون کارگری استان لرستان مصوب کردند که قرار شد توسط یکی از بانک‌ها پرداخت شود اما گویا بانک اعتبار لازم را جهت پرداخت ندارد و مدیران این شرکت دچار سردرگمی شده‌اند. 

موسیوند گفت: چنانچه مشکل پرداخت تسهیلات حل نشود، این واحد تولیدی برای ادامه فعالیت به مشکل برمی‌خورد و ۱۳۸ کارگرِ آن به خیل بیکاران استان اضافه خواهند شد. 

وی در پایان گفت: از مسئولین استانی و کشوری به‌ویژه رئیس‌جمهور درخواست می‌کنیم مسئله‌ی بیکاری را حل کنند. در حال حاضر بسیاری از جوانانِ بیکار هستند و متأسفانه برخی از شرکت‌ها، به سرنوشت «شیشه لرستان» دچار هستند که اگر فکری به حالِ آن‌ها نشود، اوضاع بیکاری از آنچه امروز هست هم بدتر خواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز