خبرگزاری کار ایران

در حوزه مسائل رفاه اجتماعی نیازمند مشارکت مردمی هستیم

در حوزه مسائل رفاه اجتماعی نیازمند مشارکت مردمی هستیم
کد خبر : ۱۵۲۶۷۳۴

نخستین نشست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با فعالین اجتماعی و مدیران سازمان‌های مردم نهاد، عصر امروز در کانون اسلامی انصار با حضوری از جمعی از مدیران و فعالان موسسات مردم نهاد در حوزه اجتماعی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، نخستین نشست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با فعالین اجتماعی و مدیران سازمان‌های مردم نهاد، عصر امروز در کانون اسلامی انصار با حضوری از جمعی از مدیران و فعالان موسسات مردم نهاد در حوزه اجتماعی برگزار شد.

در ابتدای این نشست، فاطمه مهاجرانی (سخنگوی دولت چهاردهم) با تاکید بر اهمیت سمن‌ها و موسسات مردم نهاد گفت: یکی از واقعیت‌های جامعه ایران فقر است و متاسفانه در ایران سیستم‌ها فقر تولید می‌کنند. لذا حل مسئله فقر که سمن‌ها برای حل آن به وجود می‌آیند، خود راه حل سیستمی دارد.

در ادامه احمد میدری (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) اظهار کرد: ما اعتقاد داریم که هیچ حوزه‌ای از جمله مسائل اجتماعی و بهزیستی را بدون مشارکت مردم نمی توان بهبود بخشید. این تعامل است که قادر است سرنوشت جوامع را تغییر دهد. اینکه چه تعامل مثبتی می‌توان انجام شود، خود محل بحث است.

وی افزود: باید بین دولت و جامعه ارتباطی باشد. در دوران تصدی معاونت رفاه بنده در وزارتخانه تلاش کردیم ارتباطات مردمی را تقویت کنیم. نقش موسسات مردم نهاد البته مطالبه گری است. ولی دیوارهایی که میان جامعه و دولت و بی اعتمادی دو طرف باعث شده که کار پیش نرود.

میدری تصریح کرد: در سیستم اداری ما هم کارکنان شریفی وجود دارند که می‌خواهند کار کنند اما ناهماهنگی و ناکارآمدی مانع است. انتظار می‌رود که ما از طریق نشان دادن ابعاد فقر چندوجهی، تجویز بهتری داشته باشیم. دیدن واقعیت نقطه آغاز تغییر رفتارها و اعمال ماست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: برای همکاری ما و موسسات مردم نهاد برنامه‌ای لازم است. سرنوشت کشورها را قدرت سازماندهی آن‌ها و قدرت مانور آن‌ها تعیین می‌کند. امیدواریم در آینده بتوانیم با شبکه ملی موسسات نیکوکاری و خیریه ها اقدامات خوبی را در ادامه برای رفع چهره فقر و آسیب‌های اجتماعی پیش ببریم.

وی اضافه کرد: حرکت ما نیاز به تغییر در نگاه لازم دارد. آقای رئیس جمهور پزشکیان بی پرده درباره دانشگاه‌ها گفتند که بسیاری از دانشگاه‌های ما در کشور هیچ آورده علمی و اقتصادی ندارند. در اقتصاد نیز چنین است. ما دچار چندپارگی در اقتصاد هستیم و باید به همگرایی برسیم و شبکه موسسات مردم نهاد در درون خود این همگرایی را دارند.

میدری تاکید کرد: ما برای آنکه به برابری در سلامت برسیم که رئیس جمهور به آن اعتقاد دارد، باید سیستم ارجاع را بوجود آوریم. گروه‌های ذی‌نفع دارای تعارض منافع به دلیل عدم پشتیبانی اجتماعی، مانع از ایجاد طرح‌های عدالتخواهانه و برابری طلبانه در حوزه سلامت و درمان هستند. برای این تغییر باید نیروی مردمی پشت مطالبه درمان و بهداشت برابر باشند.

وزیر کار تصریح کرد: کارگروهی از سازمان امور مالیاتی، بهزیستی و سمن‌ها برای حل مشکلات مالیاتی موسسات مردم نهاد تشکیل دهیم. در حوزه حساسیت‌های امنیتی هم باید خود را جای آن نیروهای خدوم که در حوزه امنیت فعال هستند بگذاریم و در عین حال تعامل کنیم تا این نگرانی‌ها نیز درمورد سمن‌ها حل شود.

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز