خبرگزاری کار ایران

مطالبات نیروهای سازمان فنی و حرفه‌ای از وزیر کار چیست؟

مطالبات نیروهای سازمان فنی و حرفه‌ای از وزیر کار چیست؟
کد خبر : ۱۵۲۲۲۷۲

جمعی از نیروهای سازمان فنی و حرفه‌ای در کارزاری مطالبات خود را مطرح کردند. ارائه مجوز تشکیل صنف کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از جمله این مطالبات است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمعی از نیروهای سازمان فنی و حرفه‌ای در کارزاری مطالباتِ خود از وزیر کار را مطرح کردند. 

در این کارزار آمده است: 

«اینجانبان متخصصین، کارشناسان و کارکنان با تجربه و متعهد این مجموعه، سالیان مدیدی است که جهت رشد و شکوفایی کشور در تلاش هستیم تا مشکلات و آسیب‌های این حوزه کاهش پیدا کند. غفلت و کم‌توجهی در این حوزه، نداشتن جایگاه حاکمیتی، فقدان فرهنگ مهارت در جامعه، ناتوانی در مدیریت مهارت با تصمیم‌گیری در خلاء و تحمیل نظام ارباب رعیتی بر سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، فقدان برنامه‌ریزی و چشم‌انداز استراتژیک و در نهایت کمبود توام دانش مدیریتی و اعتبارات را می‌توان از مهم‌ترین مشکلات حوزه مهارت‌آموزی به شمار آورد. 

اما آنچه در سال‌های اخیر بدنه کارشناسی و متخصص این سازمان را آزرده خاطر نموده است، استفاده از تیم مدیریتی خارج سازمانی ناآشنا با ماهیت سازمان و مدیریت‌های منفعل داخل سازمانی است که در عمل فاقد کارآیی لازم بوده و نتوانسته با بدنه ارتباط مؤثر برقرار نماید. به همین دلیل می‌بایست برای تغییر و ترمیم در نظام مهارت‌آموزی کشور، رویکرد استفاده از زنجیره صاحب‌نظران، نخبگان درون سازمانی که به دنبال تکرار تجارب شکست‌های قبلی نبوده و بتوانند تعامل سازنده ایجاد نمایند، صورت پذیرد. همچنین برای اصلاح امور لازم است از انتصاب و ابقاء مدیران در دوره جدید، که با تغییر مواضع سیاسی در همه دولت‌ها مسئولیت داشته و با توجیه غیرسیاسی بودن، در همه ادوار از چسبندگی وافر به صندلی مدیریت بهره‌برده‌اند، اجتناب گردد. 

لذا با توجه به چالش‌های فعلی سازمان، مهم‌ترین مطالبات همکاران به شرح زیر می‌باشد: 

۱- انتخاب ریاست سازمان از بین نخبگان با رویکرد آموزشی و آشنا به دغدغه‌های کارکنان و هم راستا با آرمان‌های دولت چهاردهم. 

۲- انتخاب کلیه معاونین و مدیران از بین متخصصین درون سازمانی و هم‌سرنوشت، در جهت رفع مشکلات با تکیه بر توانمندی همکاران. 

۳- پیگیری مجدانه بندهای مالی و آموزشی اساسنامه ابلاغی با استفاده از ظرفیت متخصصین در بخش‌های مالی، اداری و آموزشی. 

۴- رسیدگی به وضعیت معیشتی اسفناک و رفع تبعیض در پرداخت مزایا و رفاهیات با ستاد وزارتخانه و سایر کارکنان دولت. 

۵- ارائه مجوز تشکیل صنف کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در جهت پیگیری مطالبات قانونی. 

۶- اصلاح و رفع کاستی‌های اساسنامه مصوب سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از طریق دولت و مجلس. 

۷- پیگیری برقراری مجدد فوق‌العاده خاص که تا سال ۱۳۸۷ در احکام کارگزینی لحاظ گردیده بود. 

۸- بررسی دلایل ترک فعل و عدم پیگیری مدیران در اجرای بخشنامه رفاهی ابلاغی دولت سیزدهم که از مهرماه ۱۴۰۲ مغفول مانده است. 

۹- بررسی دلایل‌ عدم پرداخت پاداش پایان سال (یک‌ماه حقوق و مزایا) در طی سال‌های اخیر علیرغم وجود قوانین. 

۱۰- تغییر ساختار و جایگاه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به معاونت مهارتی رئیس جمهور با عنایت به دغدغه فرهنگ مهارت‌آموزی و اشتغال در کشور. 

شاخص‌های مورد تأکید همکاران در تعیین رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به شرح زیر می‌باشد: 

۱- برخورداری از سلامت و صلابت نفس و پاکدستی و شجاعت در تصمیم‌گیری. 

۲- تسلط علمی و عملی بر موضوعات مختلف مهارتی و دارا بودن تجربه کار آموزشی، اجرایی و مدیریتی در حوزه مأموریت‌های سازمان (داشتن مدرک تحصیلی مرتبط در حوزه فنی و مهندسی و یا مدیریت آموزشی). 

۳- درک صحیح و استراتژیک از نیازهای آموزش مهارت و بازار کار کشور و شیوه ایجاد تعامل با شرکای اجتماعی. 

۴- شناخت تغییرات مشاغل، فناوری‌ها، مهارت‌ها و شیوه‌های نوین آموزش مهارت در سطح ملی و بین‌المللی. 

۵- مقبولیت و خوشنامی در میان پرسنل سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور.»

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز