خبرگزاری کار ایران

توصیه انجمن «ایسا» به آخرین اجلاس «گروه ۲۰» درباره توجه به بحران تامین اجتماعی

توصیه انجمن «ایسا» به آخرین اجلاس «گروه ۲۰» درباره توجه به بحران تامین اجتماعی
کد خبر : ۱۵۲۰۰۱۸

انجمن بین المللی تامین اجتماعی در پیامی به گروه بیست نسبت به وضعیت آینده تامین اجتماعی هشدار داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از انجمن بین‌المللی تامین اجتماعی (ISSA)، این تشکل بین‌المللی صندوق‌های تامین اجتماعی و بازنشستگی در پیامی خطاب به اجلاس کارگروه وزرای کار گروه بیست (۲۰ کشور صنعتی) نسبت به وضعیت صندوق‌ها و اهمیت موضوع تامین اجتماعی برای آینده جهان هشدار داد. 

اجلاس امسال G۲۰، در برزیل به ریاست این کشور در ابتدای تیرماه امسال برگزار شد و قرار است اجلاس وزرای کار و اشتغال گروه بیست به صورت جداگانه بزودی برگزار شود. 

در آستانه این اجلاس فرعی، انجمن بین المللی تامین اجتماعی(ایسا) بر نقش مهم امنیت و تامین اجتماعی برای فراگیر شدن عدالت در جوامع و انعطاف‌پذیر شدن جوامع در برابر بحران‌های بزرگ آتی تاکید کرده است. "ایسا" به اهداف سیاست اجتماعی ریاست جمهوری G۲۰ در برزیل یاری خواهد رساند و از آن گروه درخواست شده است که در صورت اعلام نیاز، از تمامی اطلاعات و تحلیل‌های طبقه‌بندی شده این انجمن جهانی استفاده به عمل آورند.

ایسا تاکید کرده است که برای تحقق برنامه کار شایسته ILO (سازمان جهانی کار)، و ایفای بهتر نقش تامین اجتماعی در این رابطه، باید یک ائتلاف جهانی برای عدالت اجتماعی صورت گیرد. ارائه حمایت اجتماعی برای همه کارگران صرف نظر از نوع شغل آن‌ها، برای گروه‌های آسیب‌پذیر و برای افرادی که در موقعیت‌های آسیب‌پذیری قرار دارند، شرط ضروری تحقق محیطی است که در آن کار شایسته رخ دهد. 

ایسا در پیام خود می‌افزاید: تضمین سیستم‌های تامین اجتماعی که حمایت کافی از خانواده‌ها را فراهم می‌کنند، از جمله سیاست‌های مراقبتی و خدماتی که به برابری جنسیتی و حفظ تنوعات در بازار کار کمک می‌کنند، از الزاماتی است که با تضعیف صندوق‌های بازنشستگی از بین می‌روند.

ایسا تاکید کرده است که برای تحقق محیط کاری شایسته که در آن‌ها صندوق‌های بازنشستگی حفظ شوند و تامین اجتماعی برقرار بماند، باید با تقویت بخش ایمنی شغلی و OHS، کمک کرد تا از کارافتادگی و مرگ کارگران بازار کار را تهدید نکرده و به نهادهای تامین اجتماعی آسیب نزند.

ISSA چندین سال است که با همکاری نزدیک با سازمان بین المللی کار (ILO)، سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) و سایرین از مسیر گروه کار و اشتغال G۲۰ در زمینه سیاست‌های اجتماعی و تامین اجتماعی به ارائه پیشنهادات خود به کشورهای موثر می‌پردازد.

در پیشنهادات ایسا، معمولاً به بحران جمعیتی و پیری و نقش آن بر کسری تامین اجتماعی و نقش بحران‌های اقتصادی در تشدید این کسری اشاره می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز