خبرگزاری کار ایران

انتخاب «حوزه امور زنان و خانواده وزارت کار» به‌عنوان بهترین نهاد امور زنان در میان اجرایی دستگاه‌های اجرایی کشور

انتخاب «حوزه امور زنان و خانواده وزارت کار» به‌عنوان بهترین نهاد امور زنان در میان اجرایی دستگاه‌های اجرایی کشور
کد خبر : ۱۵۱۷۵۴۰

«حوزه امور زنان وزارت کار» از نظر «معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری»، حائز رتبه برتر بین دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این حوزه شد.

به گزارش ایلنا، حوزه امور زنان و خانواده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از طبق ارزیابی‌های به عمل آمده و شاخص‌های مدنظر «معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری» و در بررسی عملکرد مشاورین امور بانوان دستگاه‌های اجرایی، حائز رتبه برتر بین دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این حوزه شد و «نرجس بختیار خلج» مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان و خانواده مورد تقدیر قرار گرفت.  
 
بازسازی ساختار امور زنان و خانواده در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اختصاص پست مشاور امور زنان و خانواده ذیل مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان‌ها، ایجاد و اختصاص پست مشاور (امور زنان و خانواده) در ساختار تمام معاونت های وزارتخانه (همتراز معاون اداره کل) و پیگیری برای اختصاص یکی از پست‌های مشاور رئیس در دستگاه‌های تابعه به مشاور امور زنان و خانواده و تحقق آن برای نیمی از دستگاه‌های تابعه، بخشی از اقدامات حوزه مشاور امور زنان و خانواده وزارت تعاون، کار و رفاه است که با همکاری و همراهی معاونت توسعه مدیریت و منابع این وزارتخانه صورت گرفت. 
 
شایان ذکر است، تدوین نظام مسائل و احکام پیشنهادی مرتبط با زنان و خانواده وزارتخانه در برنامه توسعه هفتم، تدوین برنامه تحولی و عملیاتی و بودجه ۱۴۰۲و ۱۴۰۳، کمک به سیاست‌گذاری و تصمیم سازی، نظارت و رصد وضعیت زنان و خانواده و نظارت بر اجرای قوانین نیز از دیگر اقدامات تاثیر گذار در این حوزه است. 
 
گفتنی است، تشکیل کمیته های تخصصی در سطوح ستادی، استانی و منطقه ای و تشکیل کارگروه‌ نظام پیشنهادات امور زنان و خانواده، تشکیل کمیته زنان و خانواده کار و تولید با رویکرد سه جانبه گرایی و برگزاری دو دوره جشنواره جهادی ملی بر محور ارائه و معرفی خدمات به بانوان و جهاد تبیین از اهم اقدامات حوزه مشاور امور زنان و خانواده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. 

همچنین در کنار سایر اقدامات محتوایی و فرهنگی در حوزه زنان و خانواده باهدف تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده و تکریم بانوان ارتقای دانش، بینش و نگرش و افزایش بهره‌وری نیروی انسانی تدوین سرفصل و پیشنهاد محورهای آموزشی حضوری و مجازی، پژوهش و برگزاری رویدادهای تخصصی و ارتقای مدیریتی بانوان نیز انجام شده و دستور کار قرار گرفته است.

بررسی و پیگیری مطالبات بانوان شاغل در راستای تحکیم خانواده، فرزنداوری و ارتقای جایگاه آنان نیز از برنامه هایی است که حوزه مشاوره امور زنان و خانواده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مجدانه آن را در دستور کار دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز