خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر کار:

سازمان فنی و حرفه‌ای در واگذاریِ امور به بخش خصوصی پیشگام است

سازمان فنی و حرفه‌ای در واگذاریِ امور به بخش خصوصی پیشگام است
کد خبر : ۱۵۱۰۷۰۹

رئیس سازمان فنی و رحفه ای گفت: سازمان فنی و حرفه ای با واگذاریِ بیش از ۶۰درصد از فعالیتِ آموزشیِ خود به بخش خصوصی، در زمینه واگذاریِ امور به مردم جزو مجموعه‌های پیشرو در وزارت کار است و این مدال افتخار را به سینه خود آویزان کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سومین جشنواره ملی مهارت، صبح امروز، دوشنبه ۸ مردادماه، در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد. مهرداد عظیمی، معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، در این همایش ضمن تبریک هفته ملی مهارت گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای با واگذاریِ بیش از ۶۰درصد از فعالیتِ آموزشیِ خود به بخش خصوصی، در زمینه واگذاریِ امور به مردم جزو مجموعه‌های پیشرو در وزارت کار است و این مدال افتخار را به سینه خود آویزان کرده است. 

وی ادامه داد: به اعتقاد ما در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای نگاه جهادی در حوزه مأموریت‌های این نهاد، چند راهبرد را محقق می‌کند. سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای رتبه اول برنامه تحولی را در مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه به دست آورده است. 

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای گفت: با تلاش جمعی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، همراهی دولت، حمایت وزیر کار و نکاه بلند مجلس شورای اسلامی پس از انتظار ۵۰ساله اساسنامه این سازمان به تصویب رسید. بندهای این اساسنامه هرکدام در راستای تحول در حوزه آموزش مهارت موثر خواهند بود. 

معاون وزیر کار اضافه کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای به مسئله‌ی اشتغال ورودی جدی داشت و با عقد قرارداد الزام‌آور همکاری با معاونت توسعه اشتغال، در راستای کاهش نرخ بیکاری اقداماتی در دستور کار قرار دادیم. 

عظیمی بیان کرد: بر اساس داده‌های موجود بیش از ۷۹ درصد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای یا فرد را دارای درآمد می‌کند یا درآمدهای افراد را بیشتر می‌کند. این عدد با عدد ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر دوره‌ای که در سازمان دیدیم دلیل اثباتی برای کاهش نرخ بیکاری است. 

وی گفت: راهبرد دیپلماسی مهارت در راستای توسعه مهارت و صدور آن به دیگر کشورهای جهان موضوع اقدامات ما قرار گرفت. امروز تعدادی از کشورها از این سازمان درخواست ارائه مهارت‌های فنی و همکاری‌های دوجانبه دارند. 

وی در ادامه افزود: ما مکلف به افزایش توانمندی نیروی کار و گروه‌های اجتماعی هستیم. چنانچه سازمان فنی و حرفه‌ای در مسیر درستی حرکت کند اتفاقات بزرگ برای کشور خواهد افتاد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز