خبرگزاری کار ایران

قول مساعد پزشکیان برای پیگیری و رفع مشکل زنان کارگر

قول مساعد پزشکیان برای پیگیری و رفع مشکل زنان کارگر
کد خبر : ۱۵۰۰۸۶۵

نماینده اسبق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: نرخ بیکاری در خانم‌ها و به‌ویژه خانم‌های جوان و فارغ‌التحص بسیار بالاست و عدم تناسب فرصت‌های شغلی بین آقایان و خانم‌ها، در شرایطی که تنها ۱۵ درصد فرصت‌های شغلی به خانم‌ها اختصاص دارد، وضعیت شغلی آن‌ها را دشوارتر کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ناهید تاج‌الدین (نماینده اسبق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیته زنان کارگر و بازنشسته ستاد مرکزی دکتر پزشکیان) گفت: تفاوت جنسیتی در پرداخت دستمزد و عدم وجود امنیت شغلی و ترس از اخراج در مورد بانوانی که از مرخصی ایام بارداری استفاده می‌کنند، بسیار گسترش پیدا کرده است. 

وی بیان کرد: نرخ بیکاری در خانم‌ها و به‌ویژه خانم‌های جوان و فارغ‌التحصیل بسیار بالاست و عدم تناسب فرصت‌های شغلی بین آقایان و خانم‌ها، در شرایطی که تنها ۱۵ درصد فرصت‌های شغلی به خانم‌ها اختصاص دارد، وضعیت شغلی آن‌ها را دشوارتر کرده است. 

تاج‌الدین گفت: همچنین‌ عدم اعتماد سیستم بانکی در خصوص تامین مالی برای خانم‌هایی که قصد تاسیس بنگاه اقتصادی دارند یا در قالب خود اشتغالی قصد فعالیت دارند و نگاه تبعیض‌آمیز در دستگاه‌های دولتی و عدم ارائه فرصت‌های مدیریتی به بانوان علی رغم شایستگی، فرصت‌های مدیریتی را از خانم‌ها گرفته است. 

وی تاکید کرد: تعیین دستمزد کارگران باید متناسب با معیشت کارگران سنجیده شود. سه‌جانبه‌گرایی نیز میان کارگران و کارفرمایان برقرار شود. علاوه بر این، باید با احیاء خانه‌های بهداشت کارگری در کارخانجات و ایجاد امکانات ورزشی برای کارگران و بازنشستگان در جهت کنترل و بهبود سلامت کارگران و بازنشستگان گام برداریم. 

تاج الدین تاکید کرد: این موارد از جمله مطالباتی بود که زنان کارگر و بازنشستگان در جمع زنان کارگر با آقای دکتر پزشکیان مطرح کردند و ایشان قول مساعد بر پیگیری آن دادند. 

وی در پایان گفت: در این تلاطم‌های اقتصادی، گرانی، تورم و رکود، جامعه کارگری بسیار متضرر شده است؛ این کارگران از ابتدای انقلاب پای کار کشور بودند و تمام سختی‌ها و پستی و بلندی‌ها را در کنار مردم گام برداشتند. این بار هم با تلاش‌های صورت گرفته، کارگران عزیز مثل همیشه پای صندوق‌های رای حاضر خواهند شد و با رای به آقای پزشکیان، پیگیر مطالباتشان خواهند بود؛ چرا که دکتر پزشکیان را مردی از جنس مردم، عدالت‌محور و صادق می‌دانند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز