خبرگزاری کار ایران

اعتراض صنفی کارگران «سپکو» دیروز درب فاز ۱۳ عسلویه را بست

اعتراض صنفی کارگران «سپکو» دیروز درب فاز ۱۳ عسلویه را بست
کد خبر : ۲۵۴۲۷۹

«کارگران شاغل در شرکت پیمانکاری سپکو مدعی‌اند که علاوه بر پرداخت نشدن سه ماه دستمزد، دست کم حق بیمه آنان از نیمه دوم سال تاکنون پرداخت نشده است».

عصر روز گذشته(دوم اسفند) گروهی از کارگران یکی از شرکت‌های پیمانکاری فاز ۱۳ عسلویه در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات مزدی خود طی سه ماه گذشته، با برپایی یک اجتماع صنفی در مقابل درب ورودی سایت، مانع ورود و خروج خورد‌ها شدند.

به گزارش ایلنا، کارگران معترض که شمار آن‌ها حدود ۲۰۰ نفر گزارش شده در استخدام شرکت پیمانکاری «سپکو» هستند که هم اکنون از طریق یک شرکت پیمانکاری بالادستی دیگر به نام «پتروپایدار» در اجرای پروژه‌های فازهای ۱۳ و ۱۴ عسلویه مشارکت دارند.

کارگران شاغل در شرکت پیمانکاری سپکو مدعی‌اند که علاوه بر پرداخت نشدن سه ماه دستمزد، دست کم حق بیمه آنان از نیمه دوم سال تاکنون پرداخت نشده است.

گفته می‌شود کارگران معترض پیش از آنکه در اقدامی اعتراضی درب‌های ورودی فاز ۱۳ منطقه عسلویه را به روی خودرو‌ها ببندند، در طول ساعات کاری روز گذشته به نشانه اعتراض در محل کار خود از انجام کار خودداری کرده بودند اما چون این اقدام نتیجه‌ای در پی نداشت، در پایان ساعت کاری تصمیم گرفته شد در مقابل درب‌های ورودی تجمعی برگزار کنند.

براساس گفته‌های سایر کارگرانی که عصر روز دیروز شاهد اقدام اعتراضی کارگران سپکو بودند، در نتیجه این اعتراض صنفی درب‌ ورودی سایت منطقه ۱۳ عسلویه به مدت چهار ساعت بسته شد و در این فاصله زمانی هیچ خودرویی امکان ورود و خروج به سایت را پیدا نکرد چنانچه تمامی مراجعه کنندگان از جمله کارگرانی که قصد ورود و خروج به سایت منطقه ۱۳ را داشتند مجبور بودند بخشی از مسیر را بصورت پیدا طی کنند.

به گفته کارگران معترض، این اجتماع صنفی حوالی ساعت هشت شب شنبه(دوم اسفند) با وعده مسئولان منطقه مبنی بر رسیدگی به خواسته‌های کارگران شرکت سپکو خاتمه یافت و پس از آن درب‌های ورودی سایت ۱۳ بار دیگر برای عبور خودرو‌ها گشوده شد.

این اقدام اعتراضی کارگران سپکو در حالی است که مطابق ماده ۳ مقررات اشتغال مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، سازمان منطقه آزاد به عنوان ناظر بر رعایت شدن حقوق کارگران می‌تواند از طریق اخذ ضمانت کارفرمایان را نسبت به انجام تعهدات قانونی که در برابر کارگران دارند متعهد کند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز