خبرگزاری کار ایران

کیفیت کالاها در شهر لوازم خانگی بالاست

کیفیت کالاها در شهر لوازم خانگی بالاست
کد خبر : ۱۵۳۵۲۶۱

با ورود شهر لوازم خانگی به بازار اقشاری که به دلیل قیمت بالای اجناس توانایی خرید کالا را نداشتند با اجرای طرح‌های گوناگون اقدام به تعویض لوازم منزل خود می‌کنند.

به گزارش ایلنا؛ شهر فرش از خرداد ماه ۱۳۹۹ اقدام به فروش فرش کرد و شهر لوازم‌خانگی نیز از بهمن ماه ۱۴۰۰ فعالیت خود را آغاز کرد و از آن زمان تاکنون توانسته است گامی مثبت در جهت رونق خرید و فروش لوازم خانگی بردارد. در این گزارش قصد داریم در مورد موضوعاتی نظیر دلال‌بازی و مخالفت اتحادیه‌ها با این مجموعه و ... بپردازیم.

کاهش سود اقساط

این شرکت با اتکاء بر توانمندی‌های خود در زمینه روش‌های نوین و جذاب فروش کالا برای خریداران خود فروش اقساطی و اهدای جوایز و... را در نظر گرفته است. شهرلوازم‌خانگی به منظور راحتی مردم اقدام به کاهش سود اقساطی خود نیز کرده است تا مردم در خرید اقساط کارمزدهای فراوان پرداخت نکنند.

با توجه به رکودی که در بازار وجود دارد اگر این مجموعه به اندازه ۵۰ درصد هم فروش داشته باشد،فعالیت تولیدکنندگان و اشتغال کارگران و رونق اقتصادی را افزایش خواهد داد.

شهر لوازم خانگی در اقدامی بی‌نظیر سود دریافتی فروش اقساطی را کاهش داده و به ۲۳% به صورت سالیانه رسانده است که خریداران در نتیجه این اقساط می‌توانند با خیالی آسوده‌تر خرید داشته باشند.

ضمن آنکه مبلغ دریافتی جهت کارمزد در مجموعه شهر لوازم خانگی کاملا قابل رصد است و در هر فاکتور قید می‌شود که این مجموعه چه مقدار کارمزد از خریداران دریافت کرده است.

فرصت‌های ویژه خرید برای فرهنگیان

شهر لوازم خانگی برای کمک به قشر فرهنگیان اقدام به فروش کالا با سرسید ۱۵ ماهه کرده است تا از این طریق فرهنگیان بیشتری بتوانند لوازم خانگی مورد نیاز منزل خود را تهیه کنند.

دلیل مخالفتهای اتحادیه‌ شهر لوازم خانگی با شهر لوزام خانگی مشخص نیست

چرا با وجود فعالیت فروشگاه‌های لوازم خانگی در سراسر کشور اتحادیه‌ لوازم خانگی با ورود شهر لوازم خانگی به بازار، تا این اندازه احساس خطر کرده است که مسئولین این اتحادیه با هر رسانه‌ای که مصاحبه می‌کنند به مخالفت با این مجموعه می‌پردازند.

این در حالی است که شهر لوازم خانگی به صورت مستمر انبارها را به جهت کیفیت کالاها مورد بازرسی قرار می‌دهد و وظیفه خود می‌داند تا با سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف همکاری کند و آماده شنیدن سخنان این اتحادیه‌ نیز هست.

صادراتی نداریم

شهر لوازم‌خانگی تاکنون صادراتی به کشورهای دیگر نداشته است و فروش خارجی این مجموعه تنها در حد خرید مسافران عراقی از این شرکت بوده است.

تنظیم بازار با محصولات شهر لوازم خانگی

شهر لوازم خانگی برای جلوگیری از آشفتگی بازار، اقدام به محدودیت‌هایی در فروش خود نیز کرده است به عنوان مثال؛ هر شخص با هر کد ملی تنها می‌تواند یک عدد اسپیلت خریداری کند، مگر شرکت‌های بزرگ مانند هتل‌ها که باید مدارک کاملی را به این مجموعه ارئه کنند، اما خرید تجار در تعداد بالا حتی خرید دو عدد یخچال و دو عدد تلویزیون در یک فاکتور نیز ممنوع است.

لازم به ذکر است؛ با توجه به اینکه قیمت کالاها در این مجموعه پایین‌تر بازار است، برخی از فروشندگان با دلال بازی از شهر لوازم خانگی کالایی را خریداری می‌کنند و در بازار به فروش می‌رسانند که این شرکت برای جلوگیری از این موضوع اقداماتی را نیز انجام داده است.

یکی دیگر از اقدامات این مجموعه ممنوعیت خرید اقساطی بیش از یک عدد کالا و سقف خرید تا ۱۵۰ میلیو.ن تومان است، ضمن آنکه فاکتورهای بیش از ۱۵۰ میلیون تومان هم باید به تایید مدیر ارشد این مجموعه برسد، البته هر فرد با یک کد ملی می‌تواند تنها تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان خرید انجام دهد.

 شهر لوازم خانگی از تولیدات داخل حمایت می‌کند

ورود شهر لوازم خانگی و شهر فرش به بازار، باعث توسعه و رونق خرید و فروشها شده است، به گونه‌ای که مردمی که با توجه به هزینه‌های گزاف محصولات لوازم خانگی توانایی چندانی برای خرید کالا نداشتند، به تعویض وسایل منزلشان رو آورده‌اند و خریدهایشان را به صورت اقساطی انجام می‌دهند و از این طریق تولیدکنندگان بیشتری نیز به کار مشغول شده‌اند.

از زمانی که شهر فرش راه‌اندازی شده است و خریدها هم به صورت قسطی انجام گرفته است، مردم زود به زود اقدام به خرید فرش می‌کنند، این در حالی است که پیش از این مردم تا ۲۰ سال فرش‌های خود را نگهداری می‌کردند اما این روزها زمان تعویض فرشها به حدود پنج سال رسیده است.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز