خبرگزاری کار ایران

انتقاد تند رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان لوازم‌خانگی؛

تبلیغات صدا و سیما از سرای ایرانی و شهر لوازم‌خانگی کذب است

تبلیغات صدا و سیما از سرای ایرانی و شهر لوازم‌خانگی کذب است
کد خبر : ۱۴۹۷۲۲۵

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان لوازم‌خانگی با اشاره به اینکه فروشگاه‌های فروش اقساطی لوازم‌خانگی با تخریب چهره تولیدکنندگان قصد فروش اجناس خود را دارند، گفت: اگر راست می‌گویند که در تبلیغات یخچال‌های ایرانی دچار مشکل هستند مارک یخچال را نشان دهند.

اکبر پازوکی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان لوازم‌خانگی با بیان اینکه به نظر می رسد تبلیغات صدا و سیما بدون نظارت و کارشناسی پخش می شود به ایلنا گفت: مدتی است که تبلیغی در صدا و سیما پخش می‌شود که در آن نوه و عروس و داماد یک خانواده به منزل مادربزرگ و سر یخچال برای آوردن وسیله‌ای می روند که ناگهان در یخچال کنده می‌شود و اعضای خانواده از او می‌پرسند یخچال را از کجا خریدی مادربزرگ این خانواده می‌گوید از خیابان و آنها می‌پرسند چرا از خیابان خریدی، باید از این فروشگاه بخری!

وی افزود: به اعتقاد ما این نوع تبلیغات توهین به ۲۲ هزار واحد تولیدی و تمام تولیدکنندگان است و سوال این است که کدام شرکت یخچالی تولید کرده که در آن یخچال هنگام باز کردن کنده شود و در دست خریدار باقی بماند، چرا صدا و سیما بر تبلیغات خود نظارتی ندارد؟ چه کسی می‌خواهد حق اصناف را بگیرد، آیا صدا و سیما قانونی برای تبلیغاتش ندارد و به هر آگهی که بیاید اجازه پخش می‌دهد؟

چرا ادعای مرجعیت قیمت گذاری دارند؟

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان لوازم خانگی، گفت: ۸۰ میلیون نفر جمعیت کشور این تبلیغ را مشاهده می‌کنند اما در نهایت ما باید پاسخ این تبلیغات کذب صدا و سیما را بدهیم. هر چند مردم اقبال بسیار خوبی از این فروشگاه‌ها نشان داده‌اند اما یک ماه در تلویزیون تبلیغ نکنند و بیلبوردی نداشته باشند تا ببینیم آیا باز هم با اقبال مردم روبرو می شوند؟

پازوکی در ادامه گفت: این حجم از تبلیغات باعث این میزان از توجه ها شده است نه اینکه این کالا ها کیفیت یا خدمات خاصی داشته باشند. متاسفانه شاهد آنیم که تبلیغات سوء علیه اصناف انجام می شود و خود را مرجع نرخ گذاری هم اعلام می‌کنند، سوال این است که چطور و از کجا مرجع تعیین قیمت شده‌اند؟ 

وی با گلایه از این رفتار فروشگاه‌های فروش اقساطی لوازم‌خانگی، گفت: کاسب ۶۰ ساله نمی‌گوید من مرجع تخصصی برای نرخ گذاری هستم آنگاه این فروشگاه‌ها چطور ادعای کف قیمت داشته و بابت آن ضمانت می‌دهند این موضوع از نظر ما این یک تبلیغ سوء است.

وام‌های بانک‌ها انتخابی هستند

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان لوازم‌خانگی در پاسخ به این سوال که در گزارش‌های میدانی دیده‌ایم که اکثر کسانی که از این فروشگاه‌ها خرید کرده‌اند راضی هستند، پس چرا این اتفاق افتاده است، گفت: به دلیل اینکه نمی‌دانند چه محصولی خریده‌اند، ما کسبه تبلیغ نداشته‌ایم ۶۰ سال است که صنف لوازم‌خانگی در حال فروش کالا هستند اما هیچ تبلیغ موثری نداشته اند.

پازوکی گفت: فروشگاه های کوچک محلی نه در صدا و سیما و نه در روزنامه تبلیغی نمی دهند اما برعکس تبلیغ این فروشگاه‌های بزرگ همه جا دیده می شود و گاهی ۵۰۰ نفر کسبه در کنار هم مشغول داد و ستد هستند بدون اینکه کسی از همسایه خود ناراحت و ناراضی باشد اما همین کسبه از این فروشگاه های بزرگ ناراضی هستند.

وی تاکید کرد: اگر این فروشگاه تبلیغ نداشته باشد آیا کسی می‌داند در سه راه افسریه و ..... چه کسی و چطور کالا را به فروش می‌رساند؟ پرسش این است که چرا با وجود آنکه بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند اما باز هم این کار را می کنند؟ 

مخالف تبلیغات کاذب هستیم

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان لوازم خانگی گفت: قبل از سال ۹۷ و آن زمان که کسبه خیابان‌های سطح شهر تهران فروش اقساطی شش ماهه و ده ماهه داشتند این فروشگاه‌ها کجا بودند؟

پازوکی در ادامه تاکید کرد: در گذشته ما برند ال جی و بوش و سامسونگ را بدون بهره و ده ماهه می‌فروختیم ما مخالف فروش اقساطی این فروشگاه ها هم نیستیم، مگر شهروند و اتکاء کالا نمی‌فروشند؟ لوازم خانگی هم می‌فروشند اما صنف ما تبلیغی نمی کنند.

وی ادامه داد: تامین اجتماعی فروشگاه خود را دارد و کالا می‌فروشد اما تبلیغات کاذب نمی‌کند؛ اما این فروشگاه های سرای ایرانی و شهر لوازم‌خانگی و ... یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پول تبلیغات به صدا و سیما می‌دهند و این نوع فروش و این کالاها مگر چقدر سود دارد که این گونه خرج تبلیغات می‌دهند؟

جشنواره صد میلیونی چه بخری چه نخری چه معنایی دارد

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان لوازم خانگی، گفت: بازار لوازم‌خانگی در امین حضور، خیابان جمهوری و خیابان شریعتی از سالهای قبل بوده اند و هنوز هم هستند و ما راجع به رقابت حرفی نداریم.

پازوکی با اشاره به اینکه رقابت صحیح در خرید و فروش کالا باید وجود داشته باشد، گفت: اینکه جشنواره صد میلیونی چه بخری چه نخری راه می اندازندچه معنایی دارد؟ تنها اگر این جمله را به من توضیح دهید من دیگر هیچ نمی‌گویم، شهر لوازم‌خانگی و سرای ایرانی هر دوی این فروشگاه‌ها در تبلیغ خود می‌گویند شما نخری هم صد میلیون جایزه می‌بری!

وی تصریح کرد: خط مشی‌ پیش از سال ۹۷ این بود که کالا را به ما می‌دادند و ما آن را درب خانه‌های مردم توزیع می‌کردیم، اگر امروز هم تمام واحدهای کسب در سطح شهر که حدود دو هزار و ۵۰۰ واحد هستند جمع شوند با هم نمی‌توانند هزینه یک ساعت تبلیغ در تلویزیون را مهیا کنند. پس پول این تبلیغات و بیلبوردها، این جشنواره صد میلیونی از کجا می‌آید؟ صدا و سیما برای ۸۰ میلیون آدم است نه تنها برای یک قشر خاص.

پول تبلیغات از جیب مردم و تولیدکننده

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان لوازم‌خانگی، گفت:یک کاسب مگر چقدر قدرت خرید دارد، قدرت خرید را تولیدکننده می‌دهد که آن هم از طریقی بانک ها بدست آورده است، اما مگر ما می‌توانیم با این نرخ‌های کلان تبلیغات صدا و سیما را هم بدهیم؟ اما نهایتا پول تبلغیات را از جیب مردم و تولیدکننده می دهند.

پازوکی افزود: در زمان‌های گذشته ماشین صفر کیلومتر در برخی از پاساژها به عنوان جایزه قرار داده می شد و با قرعه‌کشی به خریدار می‌دادند. اما الان آنها کجا هستند؟ کجای دنیا این طور کاسب را از بین می برند؟ اگر راست می‌گویند که در تبلیغات یخچال‌های ایرانی دچار مشکل هستند مارک یخچال را نشان دهند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز