خبرگزاری کار ایران

در اطلاعیه ستاد انتخابات کشور درباره پیگیری تخلفات رسانه‌ها مطرح شد؛

تخلف انتخاباتی ۱۰ رسانه گزارش شد

تخلف انتخاباتی ۱۰ رسانه گزارش شد
کد خبر : ۴۸۲۷۷۵

کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات کشور عصر چهارشنبه با صدور اطلاعیه‌ای روند رصد و پیگیری تخلفات انتخاباتی رسانه‌ها را تشریح و خلاصه گزارشی از تخلفات ارایه کرد.

به گزارش ایلنا، اطلاعیه کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات کشور با رویکرد انتقادی نسبت به نامتعادل و نامتوازن بودن برنامه‌های آشنایی با نامزدها در صداوسیما نگاشته شده است.

در این متن اعلام شده که تاکنون ۶۱ تخلف انتخاباتی ۱۰ رسانه گوناگون مورد رصد قرار گرفته است.

متن اطلاعیه مزبور به این شرح است:

«باسمه تعالی

اطلاعیه کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور درخصوص روند پیگیری تخلفات انتخاباتی رسانه‌ها

نظر به اوج‌گیری فعالیت تبلیغاتی نامزدهای محترم انتخابات ریاست جمهوری و نقش خطیر رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی این روند و با عنایت به تکلیف قانونی رسانه‌های برخوردار از منابع عمومی درخصوص پرهیز از تبلیغ له و علیه نامزدها و همچنین ضرورت ارائه فرصت اطلاع‌رسانی برابر به هر ۶ نامزد انتخابات ریاست جمهوری و با توجه به رصد دقیق عملکرد رسانه‌ها در این زمینه در کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات کشور، به آگاهی ملت شریف ایران می‌رساند؛

۱) تاکنون ۶۱ مورد تخلف انتخاباتی ۱۰ رسانه در کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات کشور رصد شده که در مراجع ذیربط حقوقی در حال بررسی و پیگیری است. بیشترین حجم این تخلفات مربوط به دو خبرگزاری از مجموعه‌های رسانه‌ای برخوردار از منابع عمومی می‌باشد که روند پیگیری برای رسیدگی به این تخلفات، در حال انجام است.

۲) با کمال تأسف، برنامه‌هایی که تحت عنوان آشنایی با نامزدها در رسانه ملی تولید شده و از شبکه‌های مختلف رادیوئی و تلویزیونی صداوسیما پخش می‌شود، رویکرد کاملاً‌ متوازن و متعادلی نسبت به شش نامزد محترم نداشته و علیرغم پیگیری بعمل آمده ازجمله در نامه ارسالی رئیس ستاد انتخابات کشور به سازمان صداوسیما، این روند اصلاح نشده و کماکان، احساس جهت‌گیری و سوگیری خاص را در بیننده یا شنونده برمی‌انگیزاند.

فلذا لازم است مسؤولان محترم رسانه ملی، فوراً با توقف پخش این برنامه‌ها، نسبت به اصلاح سریع این مشکل اقدام کنند. بعلاوه پیگیری‌های کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات کشور در این موضوع از طریق کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری دنبال خواهد شد.

۳) به منظور استفاده از هم‌افزایی ستادهای مرکزی تبلیغات نامزدهای محترم برای رصد عملکرد رسانه‌ها در اجرای مقررات قانونی مرتبط با انتخابات، در نامه‌ای به ستادهای یاد شده، درخواست شد موارد رسانه‌ای نقض قانون ازسوی رسانه‌ها یا سایر ستادهای تبلیغاتی را به کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور ارسال فرمایند.

۴) برای پیشگیری از بروز تخلفات رسانه‌ای، راهنمایی‌های لازم در قالب اطلاعیه مورخ ۴ اردیبهشت کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات کشور، در اختیار عموم اصحاب رسانه و مردم شریف قرار گرفته است که در پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور به آدرس www.moi.ir و لینک مستقیم مجازی به آدرس https://t.me/moinews/۲۰۲۷ در کانال مجازی moinews@ در دسترس مخاطبان قرار دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز