خبرگزاری کار ایران

تبادل فرهنگی، با تابلوهایی کوچک در «درخشش زیبایی ۲»

تبادل فرهنگی، با تابلوهایی کوچک در «درخشش زیبایی ۲»
کد خبر : ۱۵۴۵۷۳۳

نمایشگاه گروهی «درخشش زیبایی ۲» به تازگی در تهران گشایش یافته و شماری از هنرمندان و اهالی فرهنگ از آثار به نمایش در آمده در این رویداد هنری بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این روزها نمایشگاه گروهی با شرکت ۱۴ هنرمند در هتل پارسیان آزادی پذیرای مشتاقان و علاقمندان هنر و خصوصاً مسافران و میهمانان داخلی و خارجی شده است و طی روزهای آغاز به کار نمایشگاه نیز هنرمندان و چهره‌هایی همچون مرتضی کاظمی، کیومرث قورچیان، جمشید بایرامی، حامد صلاحی، و… از آثار این نمایشگاه بازدید کرده‌اند. 

مرتضی کاظمی (مشاور وزیر ارشاد دولت دوازدهم در امور اقتصاد فرهنگ و هنر) در بازدید از این نمایشگاه با مثبت ارزیابی کردن برپایی این رویداد گفت: در مقایسه با فصل قبلی این نمایشگاه که در همین محل برگزار شد، ما شاهد ارائه آثار ارزنده‌ای هستیم و قیمت‌گذاری آثار نیز مناسب بود. در گالری‌ها اغلب قیمت آثار هنری بالاتر است؛ ولی در این نمایشگاه قیمت آثار معقول و مناسب بود.

معاون اسبق امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ارائه آثاری با ابعاد کوچک در این نمایشگاه بیان کرد: برگزارکنندگان این نمایشگاه تابلوهایی با ابعاد کوچک ارائه کرده‌اند و حُسن این کار آن است که جابجایی و حمل آن‌ها خصوصاً برای مسافرانی که در هتل اقامت دارند، راحت‌تر است.

او افزود: نکته دیگر این که شما می‌توانید از ظرفیت محل برگزاری نمایشگاه که یک هتل با گردش فراوان مهمانان و مسافران خارجی است بهره برده و این هنرمندان را معرفی کنید و این کمک می‌کند این هنرمندان در بازار هنر حضور جدی‌تری داشته باشند.

همچنین در حاشیه این نمایشگاه، آرزو آزادی (اکرم السّادات شرقِ آزادی) که تابستان گذشته با همراهی فرشته زمانی فیروزی، فصل نخست این نمایشگاه را با ترکیب هنرمندانی متفاوت برگزار کرد؛ درباره فصل دوم این رویداد هنری گفت: بازدیدکنندگان از بدو برگزاری این نمایشگاه اظهار لطف داشتند و هنرمندان بسیاری نیز ابراز علاقه می‌کردند که در این نمایشگاه شرکت کنند. این نمایشگاه فصل دوم رویدادی است که ما در تابستان برگزار کردیم. به دلیل حمایت هنرمندان و همین طور مدیریت محترم مجموعه هتل پارسیان آزادی که نقش حامی هنرمندان را دارند، تصمیم گرفتیم این نمایشگاه گروهی را این بار با ترکیب هنرمندانی جدید در این مکان برگزار کنیم.

وی بیان کرد: از آنجا که مخاطبان این هتل بیشتر میهمانان و گردشگران خارجی هستند، برپایی رویدادهایی هنری نظیر این نمایشگاه باعث می‌شود مخاطبان غیرفارسی زبان بیشتر با آثار هنری و فرهنگ کشور ما آشنا بشوند و مسیر تبادل و مفاهمه فرهنگی بازتر شود.

آصف ابراهیمی، مسعود شکیبایی، رضا رازقندی، راد معصومی، مرتضی احمدنژاد، داوود میری، ژینوس شهیدی، ناهید مؤمن خانی، رامبد دهقانی‌پور تنها، فرشته زمانی فیروزی، مهسا مشایخی، رزیتازاد مجید، آرزو آزادی و الهام نیاورانی؛ چهارده هنرمندی هستند که هر یک با دو اثر در این نمایشگاه گروهی حضور دارند.

این نمایشگاه گروهی تا پایان پاییز ۱۴۰۳ پذیرای مشتاقان و علاقمندان هنر خواهد بود و و نشست تخصصی بررسی این نمایشگاه نیز پنجشنبه ۲۶ مهرماه در حاشیه آن برگزار شد. 

لازم به ذکر است که علاقمندان برای بازدید از نمایشگاه «درخشش زیبایی ۲» می‌توانند تا پایان پاییز ۱۴۰۳ همه روزه به هتل پارسیان آزادی به نشانی تهران، بزرگراه شهید چمران، تقاطع بزرگراه یادگار امام (ره) مراجعه کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز