خبرگزاری کار ایران

در نخستین همایش بین‌المللی گردشگری با حضور صالحی امیری مطرح شد

گردشگری پل ارتباطی بین فرهنگ‌ها، ملت‌ها و پایه‌گذار صلح در دنیاست/ ایران کشور امن گردشگران خارجی

گردشگری پل ارتباطی بین فرهنگ‌ها، ملت‌ها و پایه‌گذار صلح در دنیاست/ ایران کشور امن گردشگران خارجی
کد خبر : ۱۵۳۶۹۴۰

نخستین همایش بین‌المللی صنعت گردشگری با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و سفرای تعدادی از کشورهای خارجی در محل دانشکدگان مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی وزارت میراث‌فرهنگی، در نخستین همایش بین‌المللی صنعت گردشگری که امروز سه‌شنبه ۱۰ مهر با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد، جمعی از صاحب‌نظران، استادان دانشگاه، متخصصان و پژوهشگران داخلی و خارجی به بیان پیشنهاد و ارائه نظر و مقالات تخصصی در حوزه صنعت گردشگری پرداختند.

روشندل اربطانی رئیس دانشکدگان مدیریت دانشگاه تهران در این مراسم در سخنانی با اشاره به اهمیت صنعت گردشگری گفت: ۵ درصد صادرات دنیا در حوزه گردشگری است و این صنعت توانسته ۱۰ درصد تولید ناخالص را به خود اختصاص دهد و با توجه به ظرفیت‌های موجود در کشور باید شاهد بیش از پیش رونق گردشگری کشور باشیم.

او افزود: ما رتبه پنجم در جاذبه‌های طبیعی و رتبه دهم در جاذبه‌های تاریخی داریم. این در حالی است که چهار کشور رقیب در منطقه یعنی قطر، امارات، ترکیه و عربستان اگر باهم جمع شوند نیمی از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی ما را ندارند. در این میان حتما باید به دانشگاه و آموزش آکادمیک توجه شود. در دنیا دانشگاه‌ها به کمک صنعت گردشگری آمده و توانسته با تربیت نیروهای آموزش‌دیده به رونق این صنعت کمک کند.

روشندل تصریح کرد: از حضور وزیر و مسئولان وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قدردانی می‌کنم. ما نیازمند تقویت همکاری با این وزارتخانه هستیم و امیدواریم با توجه به اهمیت روابط بین دانشگاه و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شاهد این باشیم که در همایش امروز یکی از همکاری‌های مهم بین دانشگاه و این وزارتخانه پایه‌گذاری شده و عملیات اجرایی آن آغاز شود. 

نیروی آموزش دیده یکی از فرصت‌های صنعت گردشگری است 

سید حسین حسینی رئیس دانشگاه تهران نیز در این مراسم گفت: در حوزه گردشگری افراد صاحب‌نظر در این همایش حضور دارند و موضوعات مرتبط با این حوزه را برای شرکت‌کنندگان تشریح خواهند کرد. این صنعت بسیار مهم است و دانشگاه تهران به‌عنوان یک قطب آموزشی آماده همکاری با صنعت گردشگری دارد.

او افزود: صنعت گردشگری در کنار نقشی که در فرهنگ دارد به طور حتم از نقش و جایگاه بالایی در اقتصاد و درآمدزایی دارد. خوشبختانه در ایران فرصت‌های کم‌نظیر و یا حتی بی‌نظیری در حوزه گردشگری داریم و باید چالش‌های مرتبط با استفاده از این فرصت‌ها را برطرف کنیم.

رئیس دانشگاه تهران ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مولفه‌های مرتبط با رشد صنعت گردشگری، نیروی انسانی آموزش دیده است. در این باره دچار چالش هستیم. آموزش عالی و دانشگاه باید در این باره در کنار صنعت گردشگری باشد. ما در این باره کاملا آمادگی داریم و با بخش دولتی و بخش خصوصی آماده همکاری هستیم. در سند راهبردی گردشگری در کشور به‌عنوان یکی از اسنادبالادستی کشور، برای دستگاه‌های مختلف از جمله آموزش عالی ماموریت تعریف شده که سه ماموریت و مسئولیت اصلی به این حوزه واگذار شده است و ما برای اجرای هر سه ماموریت کاملا آماده هستیم.

حسینی در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: ما در دانشگاه تهران فرصت‌های زیادی داریم. این دانشگاه یک دانشگاه جامع است و برای رونق صنعت گردشگری می‌توان از ظرفیت این دانشگاه استفاده کرد.

ایران برای گردشگران خارجی کاملا امن است 

 داود حومنیان، رئیس دانشکده گردشگری تهران نیز در این مراسم ضمن تشریح اهداف این همایش در سخنانی گفت: این همایش با هماهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و با همکاری بخش صنعت و با حضور سفرای تعدادی از کشورهای خارجی برگزار شد و این نشان از اهمیت این همایش مهم و بین‌المللی دارد. 

او افزود: صنعت گردشگری یکی از مهمترین حوزه‌ها در دنیاست و امروز این صنعت یک پل ارتباطی بین فرهنگ‌ها و ملت‌ها است و می‌تواند پایه‌گذار صلح در دنیا باشد. در این میان گردشگری هر کشوری برای پیشرفت نیاز به مولفه‌هایی مثل زیرساخت دارد و بدون زیرساخت، گردشگری در هیچ کشوری رشد و توسعه نخواهد یافت.

حومنیان اضافه کرد: یکی دیگر از مولفه‌های موردنیاز برای توسعه گردشگری، دیپلماسی است‌. به لطف خدا امروز ایران یکی از امن‌ترین کشورهای دنیا است و شاهد این هستیم که امروز گردشگران خارجی بدون دغدغه به ایران سفر می‌کنند چرا که ایران برای آن‌ها کاملا امن است. خوشبختانه دکتر پزشکیان به‌عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران به موضوع تقویت دیپلماسی و صلح اهتمام دارد.

رئیس دانشکده گردشگری تهران یادآور شد: یکی دیگر از موضوعات بسیار مهم دیگر در حوزه گردشگری، موضوع آموزش است. ما این توانایی و ظرفیت را در کشورداریم و دانشگاه تهران و دانشکده‌های این دانشگاه ظرفیت بسیار مهمی هستند و ما این توانایی را داریم که به قطب منطقه در حوزه آموزش گردشگری تبدیل شویم.

همایش بین‌المللی صنعت گردشگری به همت دانشکدگان دانشگاه تهران برگزار شد و گردشگری، ورزش و سلامت،  گردشگری و طبیعت،  گردشگری و فرهنگ، گردشگری و مهمان نوازی،  گردشگری و توسعه و گردشگری و فناوری از مهمترین محورهای این همایش به شمار می‌رود.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز