خبرگزاری کار ایران

زنگ افتتاح نمایش «فقط خودم» نواخته شد

زنگ افتتاح نمایش «فقط خودم» نواخته شد
کد خبر : ۱۵۳۳۰۹۹

کودکان و نوجوانان مخاطب خاص این نمایش موزیکال هستند

نمایش فقط خودم به کارگردانی محمد جهانپا اجرایش را در تماشاخانه مهر حوزه هنری تهران با حضور گسترده کودکان و نوجوانان پایتخت آغاز کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی مرکز امید (حوزه هنری کودک و نوجوان)، نمایش فقط خودم به نویسندگی مهدی سیم ریز و کارگردانی محمد جهانپا نمایشی با مخاطب کودک و نوجوان بالای شش سال است که از شب گذشته یکم مهر ماه همزمان با آغاز سال تحصیلی در تماشاخانه مهر حوزه هنری تهران و با حضور گسترده کودکان و نوجوانان به مدت پانزده شب اجرایش را آغاز کرد. 

این نمایش داستان کودکی تک فرزند به نام سارا است که علاقه‌ای به داشتن خواهر و برادر ندارد اما با طی یک اتفاق وارد دنیای جادویی و رنگارنگ مورچه‌ها شده و با آن‌ها همسفر می‌شود و پی به روابط ارزشمند خواهر و برادری می‌برد. 

تهیه‌کننده این نمایش سجاد عباسی است و این اثر با حمایت مرکز امید (حوزه هنری کودک و نوجوان) تولید شده است. 

 

زنگ افتتاح نمایش «فقط خودم» نواخته شد

 

جهانپا کارگردان نمایش درباره این اثر نمایشی می‌گوید: این نمایش براساس آلبوم موسیقیایی آرمان مهربان که برای حوزه هنری تدارک دیده شده بود، شکل گرفت. گروه تئاتری ما در مشهد سال‌ها با اجراهای بزرگ و پربازیگر فعال است اما این بار تصمیم گرفتیم برای کودکان شش تا دوازده سال کار تولید کنیم چرا که دلواپس آینده فرزندانی هستیم که در سنین بالا دیگر خواهر و برادری ندارند و دچار معضل جمعیت نوجوان و کودک در آینده خواهیم بود. 

وی می‌افزاید: نکته دیگر بچه‌ها عموما به همراه پدر و مادرشان به دیدن این نمایش می‌آیند و حتما این تأثیر روی خانواده‌ها نیز گذاشته خواهد شد شاید دنیای تنهایی تک فرزندها شکسته شود و آن‌ها شاد شده و در آینده با خواهر و برادرهایی کمک و پشتیبان داشته باشند. 

این کارگردان می‌گوید که این نمایش را پانزده روز در تهران و سپس در مشهد اجرا خواهند کرد و طبیعتا اگر استان‌های دیگر هم درخواست داشته باشند، اجرایش را ادامه می‌دهند. 

پس از اجرای این نمایش در شب اول عوامل و بازیگران با گریم‌های زیبا و لباس‌های جذاب کودکانه با کودکان و نوجوانان عکس یادگاری گرفتند و شعر خواندند. 

نازیلا نوروزی، اسدالله سرداریان، نیما پسندیده، ایمان سیدی، مهرآنا عبدالهیان و مهتا حیدری بازیگرانی هستند که در این اثر نمایشی در جایگاه بازیگر روی صحنه می‌روند و یسنا اسماعیلی نیز، دیگر بازیگر این اثر است که برای نخستین بار حضور روی صحنه نمایش را تجربه می‌کند. 

مهدی شریفی طراح صحنه، محبوبه سلطانی طراح لباس، رکسانا صادقی طراح گریم، آرمان مهربان آهنگساز، ناهید غفوری و یزدان منیریان مدیر صحنه، نازیلا نوروزی دستیار کارگردان، علی نوروزیان عکاس، سحر پری‌رخ تصویرساز، سروش حیدری گرافیک و صالح غلامی مسئول روابط عمومی اثر این نمایش هستند. 

بلیت‌فروشی این اثر در سایت تیوال به آدرس tiwall. com/p/faqat. khodam انجام می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز