خبرگزاری کار ایران

پیمان جبلی مطرح کرد؛

در حوزه هوش مصنوعی نباید صرفاً مصرف‌کننده باشیم/ تفاوتی بین معیارها و شاخص‌های نظارتی ساترا و رسانه ملی وجود ندارد

در حوزه هوش مصنوعی نباید صرفاً مصرف‌کننده باشیم/ تفاوتی بین معیارها و شاخص‌های نظارتی ساترا و رسانه ملی وجود ندارد
کد خبر : ۱۵۳۰۵۱۲

نشست خبری رییس صداوسیما در سومین نمایشگاه رصتا پس از افتتاح این رویداد و بازدید رییس صداوسیما از نمایشگاه رصتا در مصلای امام خمینی (ره) تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این نشست خبری با پرسش خبرنگاران از پیمان جبلی آغاز شد و رییس صداوسیما در ابتدا در پاسخ به اولین پرسش درباره همکاری مشترک سکوهای نمایش با صداوسیما گفت: امسال خوشبختانه تعداد فعالان شرکت‌کننده نزدیک به ۱۷۰ است که جای امیدواری دارد. فلسفه تشکیل ساترا که بر اساس قانون با مسئولیت صداوسیما بوده تسهیل‌گری و شتابدهی به تولید محتوای سالم در فضای مجازی است. تولیدات فرهنگ و محتوا در فضای مجازی به دلیل نیاز و تغییرات ذائقه مخاطبان به قدری گسترده است که صداوسیما به تنهایی از پس آن برنمی‌آید و باید یک تعامل هم‌افزا ایجاد شود و ماموریت ساترا هم حمایت از تولید محتوا در فضای مجازی است.

جبلی خاطرنشان کرد: در خصوص منافع مشترک بین ساترا و تولیدکنندگان، خدماتی که ساترا ارائه می‌دهد افزایش پیدا می‌کند. استفاده از بستر تلوبیون در این نمایشگاه افتتاح شد که فضایی برای بیشتر شدن و گسترش دایره مخاطبان آثار در فضای مجازی خواهد بود. خدمات بسیار گسترده‌ای ارائه می‌شود و فکر میکنم خدمات بسیار ارزشمندی باشد و از این طریق سکوها و تولیدکنندگان محتوا از منافع مالی بیشتری بهره‌مند خواهند شد. هرگونه محتوایی در فضای مجازی که منطبق بر ضوابط باشد حتما از حمایت‌های صداوسیما برخوردار خواهد شد. این هم به نقش قرارگاهی تولید محتوا کمک می‌کند و هم به سکوها و صداوسیما کمک خواهد کرد و انشاالله این نگاه بین دو طرف بیشتر شود.

جبلی تصریح کرد: نمایشگاه دستاوردهای قابل توجه و امیدوارکننده‌ای داشته، مهم‌ترین دستاوردش دورهمی جامعی است که بین فعالان و تولیدکنندگان محتوا و نهادهای تنظیم‌گر برقرار می‌شود و می‌تواند منجر به توافق شود و حتی یک امکان برای بهره‌برداری همکاران ما در رسانه ملی ایجاد می‌شود. ما شاهد تنوع بسیار گسترده‌ای از تولیدکنندگان تا فعالان در حوزه هوش مصنوعی هستیم. امیدوارم نمایشگاه امسال که با تنوع کمی و کیفی بیشتری برگزار شده بتواند خدمات لازم را ارائه دهد.

رییس صداوسیما اظهار کرد: تلوبیون علاوه بر امتداد رسانه ملی در فضای مجازی، امکان به اشتراک گذاشتن محتواهای تلوبیون برای سکوهای فضای مجازی را فراهم می‌کند که یک امکان گسترده است. تمام محتوایی که در سکوهای مختلف دیده شده، وقتی بر سکوی تلوبیون می‌آید با یک بازار ۳۰هزارمخاطبی مواجه می‌شود و می‌تواند به بهتر دیده شدن و بیشتر منتفع شدن از منافع مالی کمک کند.

جبلی درباره برنامه‌های صداوسیما در حوزه هوش مصنوعی گفت: ستاد هوش مصنوعی در سازمان ایجاد شد و فعالیت خود را آغاز کرد و دغدغه بسیار درست و بجای رهبر انقلاب در استفاده از هوش مصنوعی این است که صرفا مصرف‌کننده خدمات هوش مصنوعی نباشیم و خودمان بتوانیم بسترهای جدید متناسب با ظرفیت‌ها و امکاناتمان ایجاد کنیم که این اتفاق در حال رخ دادن است. وظیفه ما معرفی این عرصه‌های جدید است.

وی افزود: در تولید محتوا با هوش مصنوعی می‌توانیم با سرعت بیشتر و هزینه کمتر اثر تولید کنید‌. هوش مصنوعی می‌تواند در حوزه متن و داستان هم به کمک رسانه ملی بیاید.

رییس صداوسیما درباره همکاری با دانشگاه‌ها در حوزه هوش مصنوعی گفت: ما به شدت نیازمند همکاری با دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و اتاق‌های اندیشه و فکری هستیم که در حوزه هوش مصنوعی شکل گرفته است. هم ستاد هوش مصنوعی و هم مرکز پژوهش ساترا یکی از تلاش‌هایش برقراری ارتباط با این حوزه‌های پژوهشگری است.

جبلی تاکید کرد: ما بارها گفتیم عرصه مصرف محتوا در صداوسیما و خارج از آن تنوع گسترده‌ای در اختیار مخاطبان قرار داده است. ما به عنوان یک سازمان پویا و رسانه گسترده ملی حتما در صدد نو کردن، استفاده کردن از ظرفیت‌های فعلی، حفظ ظرفیت‌های محبوب و کشف استعدادهای جدید در عرصه تولید هستیم. در دوره اخیر هم علاوه بر حفظ و تقویت بیژندهایی که از قبل وجود داشته، بیژندها و ظرفیت‌های جدید را تولید می‌کنیم.

جبلی در ادامه اظهار کرد: به نظر می‌رسد تفاوتی بین معیارها و شاخص‌های نظارتی ساترا در تنظیم‌گری صوت و تصویر فراگیر با آنچه که در رسانه ملی اعمال می‌شود وجود ندارد. گستره مخاطبان رسانه ملی بسیار وسیع‌تر است و تقیدی که باید در توجه هنجار‌ها، ضوابط و معیارهای اخلاقی و ملی در رسانه ملی باشد بیشتر است نزدیک کردن معیارها به معیارهای مردم، دفاع از حقوق مخاطبان، دفاع از منافع تولیدکنندگان و... از وظایف ساترا است و روز به روز همزبانی بیشتری بین فعالان عرصه تولید محتوای فضای مجازی با ساترا شاهد هستیم. فکر میکنم در آینده موارد تخلف از هنجارها کمتر خواهد بود. ما همچنان در صدد آن هستیم که بتوانیم از تعامل بسیار خوبی که امیدواریم بین ما و تولیدکنندگان اتفاق بیوفتد استفاده کنیم. این یک نیاز مشترک بین ما و فعالان فضای مجازی است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز