خبرگزاری کار ایران

مجری طرح نمایش «وی‌ای آر»:

مسئولان همین‌که پای صحبت‌های گروه‌های نمایشی بنشینند کار بزرگی است

مسئولان همین‌که پای صحبت‌های گروه‌های نمایشی بنشینند کار بزرگی است
کد خبر : ۱۵۰۷۵۳۰

مجری طرح نمایش «وی‌ای آر» می‌گوید: هیچ مسئولی در زمینه صدور کارت تهیه‌کنندگی تئاتر و یا تشکیل صنفی تهیه‌کنندگان تئاتر با ما همکاری نکرد، بر این باورم اگر تهیه‌کنندگان و همکارانم بیشتر خواستار این مطالبه باشند، شاید در آینده بتوان به آن دست یافت. بدون شک صدور کارت تهیه‌کنندگی در تئاتر می‌تواند بسیار راه‌گشا باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نمایش «وی‌ای‌آر» به نویسندگی و کارگردانی حامد رحیمی‌نصر کی از آثاری است که از دوازدهم تیرماه در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه رفته و اجرای آنتا دوازدهم مردادماه ادامه دارد.

امین زاع، حسین پرتویی، رامتین سلیمانی، امیرپوریا مسعود نیا و ارام نیک‌بین بازیگرانی هستند که در این اثر نمایشی ایفای نقش می‌کنند. از دیگر عوامل می‌توان به سیاوش عباسی (مجری طرح)، مهدی رایگانی (طراح گرافیک) و محبوبه طهانی (منشی صحنه) اشاره کرد.

در خلاصه نمایش «وی‌ای‌آر» آمده است: درخت فقط ک تصویره! نمیشه ازش بالا رفت.

سیاوش عباسی (مجری طرح نمایش «وی‌ای آر» و تهیه کننده تئاتر) درباره فضای فعلی هنر و تئاتر کشور، با اشاره بر علاقمندی بسیاری از سرمایه‌گذاران به حوزه تهیه‌کنندگی گفت: در ابتدا شخصی که وارد این حوزه می‌شود باید بداند پول و سرمایه به تنهایی نمی‌تواند یک اثر موفق را خلق کند و یکی از مهمترین پیش نیازها در تهیه‌کنندگی به خصوص تهیه‌کنندگی تئاتر برخورداری از اطلاعات و دانش کافی در این حوزه است.

او افزود: مشکلات در این زمینه کم نیست که به راحتی بتوان به آن پرداخت، از جمله رزرو سالنها و قراردادهای اجرایی و موارد دیگر، که هرکدام راه حل‌های متفاوتی دارند. به نظرم در اینباره می‌بایست از تجارب پیشین استفاده کرده و نسبت به حل مشکلات اقدام نمود. 

 عباسی در ادامه بیان کرد: ما به عنوان کسانی که در این حوزه فعالیت داریم هیچ حمایتی دریافت نکرده‌ایم و امیدوارم با یک سیاست حساب شده و برنامه ریزی دقیق در آینده شاهد پیشرفت در این زمینه باشیم. 

تهیه کننده نمایش «کمدی مرد کًمدی» افزود: براین باورم که دانش و اطلاعات کافی نیازمند هر شغلی است و قطعا با کسب تجربه می‌توان آن شغل یا حرفه را به بهترین شکل موجود ارائه داد، اما در تهیه‌کنندگی قطعا این دو شاخه باید در کنار یکدیگر و به یک میزان قرار گیرند. به زبان ساده‌تر می‌توان گفت تجربه در کنار دانش عناصر لازم یک تهیه کننده است. 

عباسی ادامه داد: هیچ مسئولی در زمینه صدور کارت تهیه‌کنندگی تئاتر و یا تشکیل صنفی تهیه‌کنندگان تئاتر با ما همکاری نکرد، بر این باورم اگر تهیه‌کنندگان و همکارانم بیشتر خواستار این مطالبه باشند، شاید در آینده بتوان به آن دست یافت. بدون شک صدور کارت تهیه‌کنندگی در تئاتر می‌تواند بسیار راه‌گشا باشد. 

وی تاکید کرد: ما نیاز داریم هر مسئولی که در حوزه نمایش مشغول به کار خواهد شد حداقل به مشکلات گروه‌ها گوش دهد، نیاز نیست حتما کاری کنند، همین که پای صحبت‌های یک گروه نمایشی بنشینند و بشنوند کار بزرگی است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز