خبرگزاری کار ایران

دنیای گردشگری با هوش مصنوعی چقدر دگرگون می‌شود؟

دنیای گردشگری با هوش مصنوعی چقدر دگرگون می‌شود؟
کد خبر : ۱۴۲۶۶۶۴

نائب رییس شبکه متخصصین گردشگری فارسی زبان (شگرف) باتاکید بر آنکه ظهور هوش مصنوعی انقلابی واقعی در بخش‌های مختلف اقتصادی و بویژه در حوزه گردشگری رقم زده، گفت: تلنت در عصر هوش مصنوعی و صنعت گردشگری اجتناب ناپذیر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این روزها نمی‌توان از پیشرفت فناوری و گسترش اطلاعات و کاربردهایی که در حوزه‌های مختلف دارند چشم‌پوشی کرد. تکنولوژی با چنان سرعتی در حال پیشرفت است که اگر با آن همگام نشویم از دنیای عصر جدید جا خواهیم ماند. این مهم نه تنها در صنایع مادر بلکه در حوزه گردشگری نیز نفوذ کرده است. یک مطالعه گوگل نشان داده که ۷۴٪ از مسافران سفرهای خود را به‌صورت آنلاین برنامه‌ریزی کرده و بیشتر از ۴۵٪ از کاربران نیز از تلفن‌های هوشمند برای برنامه‌ریزی تعطیلات و یا اجاره ویلا استفاده می‌کنند. پیش‌بینی‌های سفر نیز نشان می‌دهند که سفرها در سال ۲۰۲۴ فقط یک فرار از محل زندگی و کار نیست، بلکه کاتالیزوری برای تجربه زندگی بهتر برای افراد خواهد بود. همچنین مطالعاتی دیگر که با حضور هزاران مسافر از کشورهای مختلف انجام گرفته، نشان می‌دهد که هوش مصنوعی یکی از ابزار مهم برنامه‌ریزی برای سفر به‌شمار می‌رود. 

حسن تقی زاده انصاری (نائب رییس شبکه متخصصین گردشگری فارسی زبان -شگرف-) با اشاره به آنکه ظهور هوش مصنوعی در مدیریت استعداد در صنعت گردشگری از جمله مواردی است که این روزها بیش از سایر بخش‌ها مورد توجه قرار گرفته، گفت: آنچه که در کنفرانس‌های اخیر در حوزه فناوری در حوزه گردشگری به آن توجه شده، ظهور هوش مصنوعی در مدیریت استعداد گردشگری است. ظهور هوش مصنوعی انقلابی واقعی در بخش‌های مختلف اقتصادی و بویژه در حوزه گردشگری رقم زده و به گفته مدیرعامل گوگل بعد از کشف آتش، می‌توان از هوش مصنوعی به عنوان مهم‌ترین کشف یاد کرد. 

او ادامه داد: وقتی این ابزار جدید در حوزه منابع انسانی اعمال می‌شود بدون شک مزایای بی‌شماری را به همراه خواهد داشت. برای مثال می‌توان از این ابزار در حوزه بهینه‌سازی فرآیندهای انتخاب، استخدام، تجربه کارکنان را بهبود می‌بخشد و داده‌هایی را برای حفظ استعدادها، ارتقای آن و وفاداری تیم ارائه می‌دهد. تاثیر هوش مصنوعی در انتخاب، مدیریت منابع انسانی و بهبود فضای کسب و کار را می‌توان از مزایای این حوزه در مدیریت استعداد قلمداد کرد. از دیگر مزایای هوش مصنوعی می‌توان به تسریع و دقت در فضای کسب و کار و کاهش کارهای دستی و فراهم نمودن بستر مفیدی برای خدمت به مهمان و بهبود تجربه مشتریان قبل از ورود به هتل و مقاصد سفر و خدمات گردشگری… اشاره کرد. 

دنیای گردشگری با هوش مصنوعی چقدر دگرگون می‌شود؟

او یادآور شد: منابع انسانی در صنعت گردشگری بویژه تلنت (مجموعه پروتکل اینترنت) در عصر هوش مصنوعی می‌طلبد که شرکت‌ها و سازمان‌های خدماتی به موضوع ترویج آموزش، کسب مهارت‌های گوناگون، توسعه حرفه‌ای و توجه به استعدادهای سرمایه‌های انسانی در صنعت گردشگری در عصر هوش مصنوعی اجتناب ناپذیر است و باید مورد توجه قرار گیرد. به نوعی می‌توان گفت از این پس برای توسعه و رشد صنعت گردشگری از این پس به متخصصین و کارکنان مجهز به کامل‌ترین آموزش‌ها نیاز است. افرادی چابک و آماده که قادر باشند با برقراری تعامل با توریست دیجیتالی جدید ارتباطی مطمئن در همه عرصه‌ها برقرار کنند و نیاز گردشگر رادر دنیای جدید فراهم کنند. باید کارکنانی آموزش داد که بتوانند در حوزه مدیریت فناوری جدید تاثیرگذار باشند. هوش مصنوعی، تجزیه و تحلیل داده‌ها، چت بات‌ها، بلاکچین‌ها، اینترنت اشیاء و… موضوعاتی است که فعالان و شاغلان صنعت گردشگری از این پس باید به آن اشراف داشته باشند تا بتوانند با گردشگرانی که در فضای دیجیتال بیشترین تجارب را کسب می‌کنند ارتباط برقرار کنند. 

او با تاکید بر آنکه تلنت در عصر هوش مصنوعی و صنعت گردشگری بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته، تاکید کرد: هوش مصنوعی در حوزه منابع انسانی، تلنت و… در فرودگاه‌ها، ترمینال‌ها و مکان‌هایی که خدمات حمل و نقل ارائه می‌دهند برای ایجاد ایمنی و امنیت و دقت در سفر کمک شایانی می‌کند و از این پس بیش از گذشته در صنعت حمل و نقل و گردشگری نقش ایفا خواهد کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز