توسعه خدماترسانی غیرحضوری به اصحاب فرهنگ و هنر
مدیر فناوری اطلاعات صندوق اعتباری هنر، ایجاد دسترسی آسان، سریع و با کیفیت در بهرهمندی اعضا از خدمات و تسهیلات را از دغدغههای مهم صندوق اعتباری هنر عنوان کرد و گفت: در این راستا، توسعه خدمات رسانی به هنرمندان، دریافت بیش ازچهار هزار معرفی نامه برخط از اصحاب رسانه، ایجاد زیرساختهای لازم برای سرعت بخشی به فرایند ثبت نام، تمدید عضویت، ارائه انواع تسهیلات و خدمات صندوق هنر همراه با راه اندازی پیام رسان اختصاصی این مجموعه با بیش از ۳۲ هزار عضو را از جمله اقدامات در دولت مردمی عنوان کرد.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و اطلاعرسانی صندوق اعتباری هنر، «امیر رسولی» همزمان با هفته دولت، به جزئیات نحوه آمادهسازی و ایجاد زیر ساختهای لازم از لحاظ فناوری اطلاعات برای بهینهسازی ارائه خدمات، تسهیلات و بهره مندی از دیگر امکانات و ظرفیتهای موجود صندوق هنر در دولت مردمی اشاره کرد و افزود: یکی از دغدغههای ما در مدیریت فناوری اطلاعات صندوق اعتباری هنر در واقع ایجاد دسترسی آسان، سریع و با کیفیت در بهره مندی اعضا محترم از خدمات ارائه شده میباشد.
مدیر فناوری اطلاعات صندوق اعتباری هنر در ادامه با اشاره به توسعه سامانه اطلاعات یکپارچه هنرمندان (سایه)، هدف از این مهم را شفافسازی اطلاعات و تسریع فرایند خدماترسانی به جامعه فرهنگی و هنری کشور عنوان کرد و اظهار داشت: این سامانه با ایجاد پایگاه جامع، اطلاعاتی کم نظیر از قشر فرهیخته هنرمند را جمع آوری کرد تا مبنای تصمیم گیری برای تخصیص عادلانه منابع قرار گیرد.
رسولی اضافه کرد: همچنین با تحلیل اطلاعات، روند توسعه خدمات صندوق اعتباری هنر در سالهای پیش رو قابل ترسیم خواهد بود.
اتصال به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند/ثبت ۱۸هزار ورود به پروفایل عضویت صندوق هنر
مدیر فناوری اطلاعات صندوق اعتباری هنر، با اشاره به تاکید ریاست محترم جمهور و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر «اتصال به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند»، گفت: صندوق اعتباری هنر با پیگیریهای انجام شده جزء پیشگامان اتصال به این درگاه به شمار میرود.
رسولی خاطر نشان کرد: از آبان ماه ۱۴۰۱ بیش از ۱۸ هزار ورود از این طریق به پروفایل عضویت صندوق اعتباری هنر ثبت شده است.
مزایای ورود از طریق پنجره ملی دولت هوشمند برای اعضا
مدیر فناوری اطلاعات صندوق اعتباری هنر با اشاره به مزایای ورود از طریق پنجره ملی دولت هوشمند برای اعضا، اظهار داشت: با توجه به اینکه اطلاعات افرادی که از این درگاه وارد فرایند عضویت صندوق میشوند بصورت بر خط برای صندوق ارسال میشود، دیگر نیازی به احراز هویت آنها توسط صندوق نیست. ضمن تسهیل و افزایش دقت، فرایند ثبت نام برای این دسته از افراد تسریع میگردد.
ایجاد پیام رسان اختصاصی صندوق هنر با بیش از ۳۲ هزار عضو
رسولی در بخش دیگری از سخنان خود از راه اندازی «پیام رسان اختصاصی صندوق هنر» به عنوان یکی دیگر از اقدامات مهم در توسعه خدماترسانی به اعضاء بر بستر فناوری اطلاعات یاد کرد و افزود: به منظور ارتباط مستقیم با اعضا در راستای دسترسی آسان و بیواسطه به اخبار و اطلاعات و همچنین امکان بهره مندی از خدمات صندوق، این پیام رسان راه اندازی شده است.
مدیر فناوری اطلاعات صندوق اعتباری هنر یادآور شد: در حال حاضر این پیام رسان بیش از ۳۲ هزار عضو دارد که هر روز به تعداد اعضای آن افزوده میشود.
اتصال به سازمانهای مرتبط با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
رسولی در ادامه یکی دیگر از اقدامات مهم صورت گرفته در حوزه فناوری اطلاعات صندوق اعتباری هنر در دولت مردمی را، برقراری ارتباط با سامانههای معاونت مطبوعاتی و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ایجاد امکان دریافت معرفی نامه برخط عنوان کرد و اظهار داشت: با اتصال به این سامانهها معرفی نامههای صادر شده از معاونت ها، بصورت برخط به صندوق اعتباری هنر منتقل شده و نیاز به مراجعه حضوری افراد و یا بارگذاری معرفی نامه نمیباشد.
وی اضافه کرد: این اقدام در سرعت بخشی به فرایند ثبت نام و یا تمدید عضویت اعضا نقش چشمگیری داشته بهطوری که از زمان راه اندازی این سرویس تاکنون، بیش از چهار هزار معرفی نامه از این طریق برای سامانه عضویت صندوق اعتباری هنر ارسال شده است.
مدیر فناوری اطلاعات صندوق اعتباری هنر در خاتمه با اشاره به تلاش، فعالیتها و اقدامات بیوقفه انجام گرفته همکاران صندوق اعتباری هنر، ابراز امیدواری کرد: با ایجاد زیر ساختهای لازم، ضمن استمرار فعالیتها و غنیمت شمردن فرصت خدمتگزاری، بتوانیم بیش از پیش رضایتمندی اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت سراسرکشور را فراهم کرده و مجموعهای پیشرو در ارائه خدمات و تسهیلات به قشر فرهیخته فرهنگ و هنر در کشور را رقم بزنیم.