خبرگزاری کار ایران

امیری در گردهمایی باستان‌شناسی ایران علام کرد:

تک صدایی و خود محوری در باستان شناسی ما را به بیراهه خواهد برد

تک صدایی و خود محوری در باستان شناسی ما را به بیراهه خواهد برد
کد خبر : ۱۲۰۱۳۹۶

پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری به عنوان متولی و هدایت کننده پژوهش‌های باستان‌شناسی در ایران آمادگی خود را برای تعامل هرچه بیشتر با مراکز دانشگاهی و پژوهشی داخلی و خارجی این حوزه اعلام کرد و بر این باور است جز در سایه تفاهم و تعامل و بهره گیری از ظرفیت‌های متقابل راهی به تحقق اهداف علمی و پژوهشی وجود ندارد.

به گزارش ایلنا، مصیب امیری (رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری)در نوزدهمین گردهمایی سالانه باستان‌شناسی ایران گفت: متأسفانه امسال نیز همانند سال گذشته با توجه به شیوع بیماری کرونا، امکان برگزاری حضوری و تجدید دیدار با همکاران، میسر نشد و این همایش به صورت مجازی برگزار می شود. ولی سخنرانی‌های بسیار متنوعی از دوره‌های مختلف و مناطق جغرافیایی گوناگون و برای اولین بار مطالعه مواد فرهنگی انتخاب و ارائه خواهد شد.

امیری تصریح‌کرد: در سال پژوهشی گذشته (۱۳۹۹) تعداد 142 مجوز از سوی پژوهشکده باستان‌شناسی و پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، به منظور انجام فعالیت‌های میدانی شامل کاوش، گمانه‌زنی و بررسی‌های باستان‌شناسی صادر شده از که از میان مقاله‌های کوتاه ارسالی توسط همکاران و سرپرستان پروژه‌ها، چهل سخنرانی برای ارائه، انتخاب شده است.
امیری افزود: پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری به عنوان متولی و هدایت کننده پژوهش‌های باستان‌شناسی در ایران آمادگی خود را برای تعامل هرچه بیشتر با مراکز دانشگاهی و پژوهشی داخلی و خارجی این حوزه اعلام کرد و بر این باور است جز در سایه تفاهم و تعامل و بهره گیری از ظرفیت‌های متقابل راهی به تحقق اهداف علمی و پژوهشی وجود ندارد. در روزگاری که علوم مختلف درک و شناخت ما را از یافته‌های باستان‌شناسی صد افزون کرده‌اند، تک صدایی و خود محوری ما را جز به بیراهه نخواهد برد.

وی در پایان با یادی از اساتید میر‌عابدین کابلی، صادق ملک شهمیرزادی، رضا مستوفی‌فرد و حمید خطیب شهیدی پیشکسوتان و اندیشمندانی که جامعه باستان‌شناسی و میراث‌فرهنگی داغدار از دست دادن آنهاست، از خداوند متعال غفران و مرحمت برای ایشان آرزو کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز