خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس خبر داد؛

ضرورت تسریع در راه اندازی شهرک صنعتی دارویی

ضرورت تسریع در راه اندازی شهرک صنعتی دارویی
کد خبر : ۱۲۳۷۴۴۵

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس گفت: همکاری دستگاه های اجرایی در تامین زیرساخت های آب،برق سبب تسریع در راه اندازی شهرک صنعتی دارویی بیضا می شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی فارس ،سید مصطفی هاشمی در  در جلسه بررسی  مسائل و مشکلات شهرک های صنعتی سپیدان که با حضور نماینده مردم شهرستان های بیضا وسپیدان در مجلس شورای اسلامی برگزارشد ،با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده برای ایجاد شهرک صنعتی بیضا گفت:هم اکنون پروژه فاز نخست شبکه فاضلاب این شهرک صنعتی با اعتبار 100میلیارد ریال در مرحله اجرا است و بخشی از زیرسازی شهرک صنعتی نیز انجام شده و سایر طرح ها نیز بر اساس زمان بندی انجام می شود.

هاشمی با بیان اینکه مهم‌ترین نیاز زیرساختی این شهرک صنعتی تامین آب و برق است گفت: بر اساس ماده 54قانون احکام دائمی برنامه توسعه کشور  تامین زیرساخت ها تا ورودی شهرک های صنعتی  برعهده  دستگاه های اجرایی خدمات رسان  است ،بنابراین انتظار داریم دستگاه های اجرایی با شرکت شهرک های صنعتی همکاری داشته باشند تا هرچه سریعتر نسبت به راه اندازی این شهرک صنعتی اقدام کنیم.

وی افزود: در این زمینه پیش از این جلسات متعددی با دستگاه ها برگزار و در سفر استانی استاندار فارس به شهرستان بیضا نیز مصوباتی انجام شده که امیدواریم با محقق شدن این مصوبات بتوانیم هرچه سریعتر روند آماده سازی این شهرک صنعتی را سرعت بخشیم.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس با تاکید برنقش مهم  نمایندگان محترم مردم در مجلس جهت افزایش اعتبارات زیرساختی در شهرک های صنعتی در لوایح بودجه  اضافه کرد:باتوجه به اینکه شرکت شهرک های صنعتی فارس درآمد هزینه است هرمیزان که از اعتبارات دولتی برای تامین زیرساخت ها هزینه شود،قیمت حق انتفاع واگذاری به متقاضیان نیز کمتر می شود.

هاشمی اظهار امیدواری کرد: شهرک صنعتی دارویی بیضا با توجه به موقعیت ویژه خود، به مهم‌ترین قطب استقرار صنایع دارویی و پزشکی استان تبدیل خواهدشد.

وی  با بیان اینکه مرحله نخست این شهرک صنعتی در زمینی به مساحت 180هکتار راه اندازی و بستر مناسبی برای استقرار تمامی صنایع بویژه صنایع مرتبط با دارویی و آرایشی و بهداشتی فراهم خواهد شدبر افزایش مساحت شهرک صنعتی از طریق الحاق اراضی اطراف تاکید کرد و گفت:باتوجه به اینکه هزینه های زیادی صرف تامین زیرساخت ها می شود ،افزایش مساحت شهرک صنعتی بستر مناسبی برای بهرهمندی گستره وسیعی از صنعتگران و متقاضیان فراهم خواهد کرد.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس همچنین در خصوص شهرک صنعتی سپیدان 3نیز گفت:این شهرک صنعتی نیز دارای مشکل جاده دسترسی مناسب است که پیگیری هایی انجام شده است.

نماینده مردم شهرستان های  بیضا وسپیدان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه بر لزوم رفع مسائل و مشکلات شهرک های صنعتی  تاکید کرد .

محسن علیزاده در ادامه بر تسریع در واگذاری اراضی  شهرک صنعتی صنایع دارویی تاکید کرد و گفت:باید در این زمینه دستگاه های اجرایی مرتبط ضمن تسریع در امور ایجاد و راه اندازی این شهرک صنعتی ،بستر مناسبی برای ایجاد اشتغال پایدار و توسعه صنعتی فراهم کنند.

وی افزود: پیگیری هایی به منظور تخصیص آب از محل خط انتقال از سد درودزن و نیز تامین برق انجام می شود تا شاهد تسریع در تامین زیرساخت ها باشیم .

عضو کمیسیون اقتصادی همچنین بر توسعه شهرک صنعتی دارویی و افزایش مساحت آن به حداقل 1000هکتار تاکید کرد و گفت:در این زمینه پیگیری هایی در سطوح ملی و استانی انجام می شود.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز