خبرگزاری کار ایران

قالیباف در نشست خبری در سفارتخانه ایران در بیروت:

در حوزه مسائل سیاسی هر تصمیمی مقاومت بگیرد مورد حمایت جمهوری اسلامی است

در حوزه مسائل سیاسی هر تصمیمی مقاومت بگیرد مورد حمایت جمهوری اسلامی است
کد خبر : ۱۵۴۱۹۰۶

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در حوزه مسائل سیاسی هر تصمیمی که ملت و دولت لبنان و مقاومت بگیرند مورد حمایت جمهوری اسلامی است.

به گزارش ایلنا، محمدباقر قالیباف مجلس شورای اسلامی امروز( شنبه 21 مهرماه) در پایان سفر خود به لبنان و در یک نشست خبری پس از دیدار با گروه های فلسطینی در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت گفت: در چند ساعتی که در لبنان حضور داشته ام و با گروه های مختلف و جریان های سیاسی و مقامات این کشور گفت و گو داشته ام باید به مردم عزیزمان در ایران و به همه ملت های اسلامی بگویم آنچه را که دیدم چیزی جز روحیه سلحشوری مردم لبنان با هر دین، مذهب و گرایشی نبود و این اتحاد ملی و استحکام مقاومت بدون شک سند افتخار و پیروزی در عرصه میدان و عرصه مسائل سیاسی است.

وی ادامه داد: در حوزه مسائل سیاسی هر تصمیمی که ملت و دولت لبنان و مقاومت بگیرند مورد حمایت جمهوری اسلامی است.

رئیس همچنین عنوان کرد: در سفر به بیروت با جناب آقای نجیب میقاتی رئیس دولت و جناب آقای نبیه بری رئیس مجلس لبنان ملاقات‌هایی داشتم؛ همچنین نشست مفصلی با روسای گروه‌های سیاسی و مجاهدین و نمایندگان سیاسی داشتم و یک بازدید هم از آخرین محل بمباران در ضاحیه داشتم و با مردم آنجا گفت‌وگو کردم.

وی ادامه داد: در مذاکرات دو نکته مهم وجود داشت؛ اول اینکه چگونگی رسیدگی به مشکلات و مسائل مجروحان و رسیدگی به آوارگان بود چراکه بیش از یک میلیون نفر در اثر بمباران‌ها و تعارضات بی خانمان و جابجا شدند. ما با دولت لبنان صحبت و اعلام کردیم که جمهوری اسلامی ایران و مردم ما آمادگی دارند که با فراهم کردن مسیر کریدور هوایی به بیروت فرصتی فراهم شود تا زیر نظر دولت لبنان فرصت خوبی برای رسیدگی به مشکلات مردم آسیب دیده از بحران‌ها ایجاد شود.

قالیباف ادامه داد: در حوزه مسائل سیاسی نیز به دوستان‌مان گفتیم که جمهوری اسلامی ایران از آن تصمیمی که ملت و دولت لبنان و مقاومت بگیرند، حمایت خواهد کرد.

وی همچنین اظهار کرد: بسیار خوشحالم که به مردم عزیز ایران و همه امت اسلامی بگویم که در این چند ساعتی که در لبنان بودم و با گروه‌های مختلف از جمله مقاومت، جریانات سیاسی و مسئولان صحبت کردم، آن‌چیزی که من دیدم استحکام مقاومت، روحیه سلحشوری مردم لبنان با هر دین، مذهب و گرایشی بود و این اتحاد ملی و استحکام مقاومت بدون شک سند افتخار و پیروز در عرصه میدان و مسائل سیاسی است. برای امت اسلامی به ویژه مردم لبنان و فلسطین آرزوی سلامتی توام با شادابی، نشاط، پیروزی و موفقیت دارم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز