خبرگزاری کار ایران

نورزی در تذکر شفاهی:

وزرای کار و صمت گزارشی را از حادثه معدن طبس به مجلس ارائه دهند

وزرای کار و صمت گزارشی را از حادثه معدن طبس به مجلس ارائه دهند
کد خبر : ۱۵۳۴۱۷۳

نماینده مردم علی‌آباد کتول با تاکید بر اینکه سه کارشناس ایمنی برای کسب روزی حلال جان خود را از دست داده‌اند افزود: باید وزارت کار و وزارت صمت گزارشی را در این خصوص حادثه معدن طبس ارایه دهند، حدود ۶ هزار معدن در کشور داریم؛ کار در معادن جزو مشاغل سخت و زیان آور محسوب می‌شود.

به گزارش ایلنا، رحمت الله نوروزی در نشست علنی امروز (چهار‌شنبه، ۴ مهر ماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی با عرض تسلیت حادثه دلخراش معدن طبس خدمت مردم شریف ایران گفت: بازرسی و رسیدگی به معادن از وظایف وزارت صنعت، معدن و تجارت است، این وزارتخانه تا کنون چه اقداماتی برای این مهم انجام داده است.

نماینده مردم علی‌آباد کتول با بیان اینکه سه کارشناس ایمنی برای کسب روزی حلال جان خود را از دست داده‌اند افزود: رییس و نایب رییس مجلس تاکنون اقدامات و پیگیری جدی درخصوص این مساله داشته‌اند، اما باید وزارت کار و وزارت صمت گزارشی را در این خصوص ارایه دهند. حدود ۶ هزار معدن در کشور داریم؛ کار در معادن جزو مشاغل سخت و زیان آور محسوب می‌شود؛ برادر گرامی صباغیان اشاره کردند باید شرایط استان‌ها برای جلوگیری از این اتفاقات دیده و مدیریت شود.

وی ادامه داد: باید یکپارچگی ایجاد شود و پیشنهادات هیات اجرایی در استان‌ها به صورت ویژه دیده شود و هماهنگی لازم انجام پذیرد تا به نتیجه مطلوب برسیم؛ موضوع شوراها یکی از موضوعات قانون اساسی است که به آن تاکید شده است، امیدواریم آقای جوکار رییس کمیسیون شوراها اقدامات اساسی در این خصوص انجام پذیرد. ما حرف برای گفتن داریم، در حال حاضر کارمندان شهرداری در همان سازمان مشغول کار می‌شوند که باید در خصوص تصمیم‌گیری جدی اتخاذ شود.

علی نیکزاد نایب رییس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده علی آباد کتول در خصوص حادثه تلخ معدن طبس گفت: اتفاق تلخی که در معدن طبس رخ داد و آنچه باید ورود پیدا می‌کرد انجام شد و کار تخصصی صورت گرفت، منتها وزرا دیروز از مجلس وقت خواسته‌اند چون خود در میدان بوده‌اند گزارشی را خدمت نمایندگان و مردم عزیز ارایه دهند.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز