خبرگزاری کار ایران

معاون اجرایی رئیس‌جمهور:

دولت برای مدیریت ناترازی‌ها برنامه‌ریزی کرده است

دولت برای مدیریت ناترازی‌ها برنامه‌ریزی کرده است
کد خبر : ۱۳۶۰۰۹۳

معاون اجرایی رئیس‌جمهور تاکید کرد: باید ناترازی‌های کشور را هم در حوزه تولید و هم حوزه مصرف حل و خلأهای موجود را برطرف کنیم.

به گزارش ایلنا، محسن منصوری در نشست بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری آذربایجان شرقی گفت: ما با مجموعه‌ای از ناترازی‌ها در کشور مواجهیم که باید آن را مدیریت کنیم، در گاز و آب و برق و ارز این مشکل را داریم که باید هم در حوزه تولید و هم مصرف بخشی از این خلاءها را پر کنیم. دولت نیز در این زمینه برنامه‌ریزی کرده است و در این جهت حرکت می‌کند.

وی ادامه داد: زیرساخت‌های ما کمبود و کاستی‌هایی در استان آذربایجان شرقی دارد که رسیدگی به یک بخش از آن به عهده دولت است و بخشی دیگر به عهده بخش خصوصی. ما همچنین مصوباتی را در دولت خواهیم داشت که صدور مجوزها را برای سرمایه‌گذاران تسهیل می‌کند و آن را سرعت می‌بخشد.

به گفته معاون اجرایی رئیس‌جمهور، در زمینه تسهیلات بانکی نیازمند حمایت بانک‌ها از تولیدکنندگان هستیم و تقاضای ما این است که بانک‌ها همت کنند و تعهدات خود در این زمینه را انجام دهند. برخی بانک‌ها در اجرای تعهدات در استان در حد صفر بوده‌اند که باید این روند را اصلاح کرد.

منصوری با بیان اینکه طرح‌هایی که نیازمند به تسهیلات است، باید جمع‌بندی شود تا نسبت به پرداخت تسهیلات اقدامات لازم صورت گیرد، اظهار داشت: استان آذربایجان شرقی یک استان اقتصادی است اما در عین حال که پنج درصد جمعیت کشور را داراست به همان مقدار هم خدمات دریافت می‌کند؟ 

وی افزود: برخی مسائل استان آذربایجان شرقی ملی است، از جمله تراکتورسازی که باید ویژه به آن کمک شود چراکه هم شغل ایجاد می‌کند و هم به کشاورزان کمک می‌رساند. بانک‌ها در این زمینه می‌توانند نقش جدی داشته باشند و لازم است سقفی برای ارائه تسهیلات از سوی بانک‌ها در نظر گرفته شود.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با بیان اینکه در موارد متعدد بهترین شهرک‌های صنعتی ما خصوصی است، تصریح کرد: یکی از مصوبات مهم ما این است که حتماً مجوزهایی برای شکل‌گیری شهرک صنعتی داشته باشیم و ناحیه‌های صنعتی را به شهرک صنعتی ارتقاء دهیم. توسعه شهرک‌های صنعتی با موافقت دولت همراه است اما نیازمند رعایت قواعد و اصول در این زمینه هستیم.

منصوری با تاکید بر توسعه متوازن صنعتی در کشور، خاطرنشان کرد: مناطق محروم استان را باید در اولویت برنامه‌ریزی‌ها با هدف تولید ثروت قرار دهیم و اگر کارویژه‌ای در این زمینه داشته باشیم که به اقدامی مشخص برسد می‌تواند تأثیرگذاری مثبتی داشته باشد. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز