خبرگزاری کار ایران

راهنمای خرید مبلمان اداری

راهنمای خرید مبلمان اداری
کد خبر : ۸۹۴۹۱۵

همان طور که می دانید مبلمان اداری مناسب و استاندارد یکی از ملزومات هر شرکت یا محیط اداری می باشد.

در واقع انتخاب درست مبلمان اداری ، اعتبار و قدرتمندی یک شرکت یا مجموعه را به میزبانان خود منتقل می کند و در کارآمدی پرسنل و کارمندان آن نقش بسیار مهمی دارد.

ما در این مطلب به صورت قدم به قدم به شما راهنمایی می کنیم که چگونه بهترین و ایده آل ترین مبلمان اداری را برای خود انتخاب نمایید.

  1. فضای محیط کاری تان را به خوبی در نظر بگیرید

اولین قدم برای خرید مبلمان اداری لوکس مناسب ، شناسایی میزان فضای محیط کاری می باشد.

با توجه به میزان فضای محل کار و نوع فعالیت اداره خود می توانید اندازه و نوع چیدمان مبلمان اداری مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

به عنوان مثال ممکن است برای فضاهای کوچک ، استفاده از میز های ال (L) مناسب تر باشد.

همچنین اگر فضای بزرگ تری در اختیار دارید استفاده از مدل های متنوع را به شما پیشنهاد می کنیم.

بنابراین با توجه به این توضیحات حتما در نظر داشته باشید محلی که می خواهید مبلمان اداری را در آن قرار دهید چه ویژگی هایی دارد.

همچنین رنگ و نور اتاق هم می تواند در نوع انتخاب شما تاثیر گذار باشد.

راحتی در زمان استفاده

از آنجایی که شما به احتمال زیاد زمان طولانی را صرف کار در محیط اداری می کنید ، بنابراین به شما پیشنهاد می کنیم تا راحتی و کارآمدی صندلی های اداری را حتما در نظر بگیرید.

همان طور که می دانید یک میز و صندلی که ارتفاع آن بیش از حد زیاد یا کم باشد می تواند بهره وری کارکنان را تا اندازه زیادی پایین بیاورد.

اگر مدت زمان زیادی را پشت میز خود سپری می کنید ، انتخاب یک مدل با ارتفاع قابل تنظیم به شما این امکان را می دهد تا با تنظیم ارتفاع و تکیه گاه از میزان فشار و ناراحتی در بدن خود کم کنید.

یکی صندلی اداری استاندارد به گونه ای طراحی شده است که در هنگام استفاده از آن ران ها تقریبا افقی و ساق پاها عمودی و بدن در وضعیت قائم قرار می گیرد.

از این رو ارتفاع صندلی باید کمی کوتاه تر از ارتفاع زانو باشد.

قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی نیز یکی از مشخصات طراحی یک صندلی استاندارد می باشد.

روکش صندلی باید علاوه بر زیبایی ، مانع تعریق شود ، اگر جنس روکش صندلی پارچه است باید مقاوم و قادر به جذب رطوبت باشد.

و اگر جنس روکش صندلی چرمی است باید دارای شیار هایی باشد که توسط آنها هوا جریان داشته و مانع افزایش دما و تعریق شود.

2. بودجه خود را برای خرید مبلمان اداری در نظر بگیرید.

خرید مبلمان اداری کلاسیک به نوعی سرمایه گذاری است و این سرمایه گذاری باید به شکل عاقلانه ای انجام شود تا بتوانیم بهترین نتیجه را از آن بگیریم.

به صورت خلاصه باید موارد زیر را در نظر بگیرید.

  • چه مبلغی را می خواهید به صندلی ، میز و بقیه موارد اختصاص بدهید.
  • از هر کدام از این محصولات چند عدد مورد نیاز شما است؟

همچنین پیشنهاد می کنیم موارد زیر را در نظر بگیرید:

  1. میزهای گرد برای بهینه کردن فضا و ایجاد همکاری بیشتر بین کارمندان مناسب است
  2. روی میز باید حتما سطح کامل و کافی برای رایانه ، تلفن ، قسمتی برای نوشتن و قرار دادن اسناد و مدارک مورد نیاز را داشته باشد.
  3. هنگام خرید و سفارش مبلمان اداری جدید ، اطمینان حاصل کنید که مبلمان از درب های اتاق های شما عبور کنند.
  4. اگر سبک مدرن را انتخاب کرده اید ، حتما مبلمان اداری مدرن را برای همخوانی بیشتر با آن در نظر بگیرید.
  5. همچنین بسته به نحوه استفاده از مبلمان اداری ، بهتر است اگر کسب و کاری مبتنی بر همکاری بیشتر دارید ، از پارتیشن های شیشه ای استفاده کنید.
  6. کتابخانه ها و قفسه های ذخیره سازی را برای اسناد و مدارک مهم خود در فضایی مناسب از محیط اداری در نظر بگیرید.

بهتر است قبل از خرید مبلمان اداری مدرن یا کلاسیک این سوالات را از خود بپرسید :

  • آیا این مبلمان اداری برای تعداد افرادی که از آن استفاده می کنند، مناسب است؟
  • آیا من در مورد مقدار فضای موجود خود برای قرار دادن مبلمان اداری فکر کرده ام؟
  • آیا اندازه و شکل این مبلمان اداری در فضای مورد نظر خوب به نظر می رسد؟

راهنمای خرید مبلمان اداری

در نظر گرفتن نیاز ها در زمان خرید مبلمان اداری

میز اداری هر محل کاری باید متناسب با نیازهای کارمند انتخاب شود.

برای مثال یک کارمند بیشتر کارهای خود را با کامپیوتر انجام می دهد بنابراین یک میز کوچک برای او کافی است.

بعضی از کارمندان هم با برگه ها و فایل های زیادی سر و کار دارند ، بنابراین باید میز بزرگتری در اختیار داشته باشند.

کاربردی بودن میز اداری

افراد مختلف در محیط کار هستند ، از جمله رئیس شرکت ، مدیر اداره و فردی که در قسمت پذیرش کار می کند و هر کدام از این افراد استفاده های متفاوتی از میز اداری دارند.

در زمان انتخاب و خرید میز اداری باید نوع کار فردی که می خواهد از آن میز استفاده کند را در نظر بگیرید.

راحتی مبلمان اداری

اغلب هنگام خرید مبلمان اداری به آن توجه نمی کنند. یا حتی قیمت مبلمان اداری .

وقتی که مبلمان اداری انتخاب کردید ، پشت میز و روی صندلی بنشینید و مطمئن شوید که بهترین و مناسب ترین مدل را انتخاب کرده اید.

بعضی از کارمندان 6 الی 7 ساعت در شبانه روز پشت میز می نشینند ، بنابراین انتخاب یک مبلمان اداری راحت بسیار حائز اهمیت است و از بروز درد در ناحیه گردن، مچ و پشت جلوگیری می کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز