خبرگزاری کار ایران

قبل از حضور در نمایشگاه چه کارهایی باید انجام دهیم؟

قبل از حضور در نمایشگاه چه کارهایی باید انجام دهیم؟
کد خبر : ۱۳۵۳۸۸۰

شرکت در نمایشگاه یک ایده بسیار جذاب و دوست‌داشتنی است، اما باید بدانید اگر برای حضور در نمایشگاه برنامه نداشته باشید هرگز نمی‌توانید در این مسیر به موفقیت برسید.

 

به گزارش خبرگزاری نمایشگاهی ایران (ایفنا)، امروزه، انواع نمایشگاه استانی و خارجی برگزار می‌گردد و حضور در هر یک می‌تواند به گونه‌ای به رشد برندها کمک کند. نزدیک به 50 سال است؛ تمامی کشورهای بزرگ دنیا به برگزاری رویدادها اهمیت زیادی می‌دهند و تلاش می‌کنند با برگزاری نمایشگاه‌های متعدد صنایع مختلف را در مسیر رشد و ترقی قرار دهند.

 هر برندی که در این فضا حضور دارد باید به استراتژی‌های هدفمندی پایبند باشد تا بتواند به موفقیت برسد. به همین دلیل، همواره سوالات در مورد نمایشگاه های بین المللی ایران پرسیده می‌شود و خبرگزاری نمایشگاهی ایران (ایفنا) که بهترین مرجع برای دنبال کردن اخبار نمایشگاه است در این گزارش تلاش کرده تا اطلاعات کاملی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهد.

اجاره غرفه

اولین شرط شرکت در نمایشگاه اجاره غرفه است. به همین دلیل توصیه می‌شود کسب‌وکارها حداقل از 6 ماه قبل مشخص نمایند که در کدام نمایشگاه می‌خواهند شرکت کنند. هر نمایشگاه دارای یک مسئول برگزاری است که فرم ثبت‌نام را از 6 ماه قبل باز می‌کند و اطلاعات مناسبی را برای حضور در نمایشگاه  در اختیار برندها قرار می‌دهد.

در نتیجه، برندهایی که می‌خواهند در نمایشگاه حضور پیدا کنند این فرم را پر می‌کنند و با پرداخت هزینه برای حضور در نمایشگاه آماده می‌شوند. بهتر است بدانید شرکت در نمایشگاه قوانین خاصی دارد که در اینجا به برخی از آنها می‌پردازیم.

حداقل متراژ

اولین مسئله‌ای که از سوی شرکت برگزارکننده نمایشگاه اعلام می‌گردد حداقل متراژی است که هر برند باید اجازه نماید. بر اساس آخرین اطلاعات بدست آمده از کمیته اجرایی نمایشگاه‌ها در سال 1401 حداقل متراژ برای اجاره غرفه 12 مترمربع است. البته باید بدانید ممکن است این متراژ در نمایشگاه‌های مختلف متغییر باشد، اما چیزی که به صورت عموم رواج دارد 12 متر است.

میانگین قیمت برای هر مترمربع

مسئله بعدی که باید برای شرکت در نمایشگاه به آن توجه داشته باشید هزینه‌ای است که برای هر مترمربع باید پرداخت شود. این مبلغ در سال 1401، 1 میلیون تا 2.5 میلیون تومان برای هر مترمربع اعلام شده است. زمانیکه می‌خواهید برای حضور در نمایشگاه اقدام کنید این مبلغ به صورت دقیق مشخص می‌گردد و پس از پرداخت هزینه مکان مورد نظر برای شما رزرو می‌شود. البته باید بدانید فاکتورهای متعددی از جمله محل قرارگیری غرفه بر هزینه اجاره غرفه اثر می‌گذارند. اگر غرفه در سالن اصلی باشد بی‌شک هزینه بیشتری باید پرداخت شود.

هزینه غرفه‌سازی

یکی از مواردی که برای شرکت در نمایشگاه باید به آن توجه داشته باشید هزینه‌ای است که بابت غرفه‌سازی نمایشگاه می‌پردازید. شما می‌توانید یک غرفه ساده داشته باشید و یا می‌توانید غرفه را بر اساس ماهیت کسب‌وکار خود بسازید. بهتر است بدانید هر چقدر غرفه‌ای که می‌سازید حرفه‌ای تر باشد و بهتر بتواند ماهیت کسب‌وکار شما را نشان دهد به همان اندازه به موفقیت بیشتر می‌رسید. در نتیجه توصیه می‌شود برای حضور در نمایشگاه به غرفه‌سازی اهمیت زیادی بدهید.

معرفی برند و بازاریابی

پس از آنکه مراحل بالا را برای شرکت در نمایشگاه پشت سر گذاشتید، اکنون نوبت آن می‌رسد برای حضور موثر در نمایشگاه برنامه‌ریزی‌های دقیقی داشته باشید. بهتر است بدانید امروزه حضور در نمایشگاه نیازمند دانش خاصی است و اگر تا به حال سابقه حضور در نمایشگاه را نداشته‌اید باید با کسانی که در این زمینه تخصص دارند مشورت نمایید. هر چقدر برنامه‌ریزی‌های که برای حضور در نمایشگاه دارید قوی‌تر باشند به همان اندازه برند شما با قدرت بیشتری به مشتریان معرفی می‌شود و این امر می‌تواند دستاوردهای زیادی را برای کسب‌وکار شما در آینده به همراه داشته باشد.

نمایشگاه محلی برای مذاکره نه فروش

مسئله بسیار مهمی که برای شرکت در نمایشگاه باید به آن توجه داشته باشید این مسئله است که نمایشگاه محلی برای مذاکره است و نه فروش! بسیاری از برندها تصور می‌کنند هر چقدر فروش‌شان در نمایشگاه بیشتر باشد، یعنی توانسته‌اند به موفقیت بیشتری برسند. این نگاه بسیار کوتاه‌مدت است و می‌توان گفت به جای هزینه برای فروش در نمایشگاه می‌توانید به دنبال روش‌های دیگر بازاریابی باشید.

در نمایشگاه باید بر تعامل با مشتریان و سرمایه‌گذاران و حتی رقبای خود تمرکز داشته باشید. هر چقدر این مذاکره قوی‌تر باشد دستاوردهای بلندمدت‌تری برای شما به وجود خواهد آمد.

قبل از حضور در نمایشگاه چه کارهایی باید انجام دهیم؟

تعامل قوی با مشتریان بالقوه   

مسئله دیگری که در زمان شرکت در نمایشگاه باید به آن توجه کنید نحوه تعامل با مشتریان است. بهتر است کسانی در بخش فروش و یا مشاوره غرفه حضور داشته باشند که روابط عمومی بسیار زیادی دارند. در کنار این امر، دانش فنی بالا بسیار مهم است و می‌تواند حس اعتماد را در میان مشتریان به وجود بیاورد. در نمایشگاه از تعارفات بی‌جا بپرهیزید و به طور مستقیم وارد عمل شوید. روی باز و گشاده و لبخندی که همیشه بر لب وجود دارد از اصولی هستند که می‌توانند به موفقیت برند شما در فضای نمایشگاه کمک کنند.

استفاده مناسب از کاتالوگ‌ها و نمونه‌ها

تمامی کسانی که می‌خواهند برای شرکت در نمایشگاه اقدام کنند به خوبی به این امر واقف هستند که باید کاتالوگ و نمونه از محصولات خود داشته باشند. در صورتی که کاتالوگ‌ها حاضر نباشند و یا نمونه‌ای از محصولات خود را در غرفه نداشته باشید هرگز نمی‌توانید به موفقیت برسید. البته باید به این موضوع توجه کنید قرار نیست کاتالوگ و نمونه محصولات را در نمایشگاه مانند شیرینی و شکلات پخش کنید. بلکه چیزی که اهمیت بسیار زیادی دارد انتقال کاتالوگ به افرادی است که می‌توانند در آینده به رشد کسب‌وکار شما کمک کنند. بهتر است برای اینکار برنامه‌ریزی‌های دقیقی داشته باشید.

شروع کار پس از اتمام نمایشگاه

بسیاری از افراد در این باره سوال می‌پرسند آیا پس از شرکت در نمایشگاه کار به پایان می‌رسد! باید بدانید شرکت در نمایشگاه تازه شروع کار است. پس از آنکه نمایشگاه به اتمام رسید شما باید جمع‌بندی کلی از روش انجام کار داشته باشید. همچنین، باید با مشتریانی که در نمایشگاه با آنها آشنا شده‌اید ارتباط برقرار کنید و این ارتباط را ادامه دهید. از طرف دیگر، باید نقاط ضعف خود را یادداشت کنید تا آنها را در نمایشگاه بدی انجام ندهید. زمانی شما می‌توانید از حضور در نمایشگاه به نتیجه برسید که به طور مستمر در این فضا حضور داشته باشید.

قبل از حضور در نمایشگاه چه کارهایی باید انجام دهیم؟

سخن پایانی

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد نحوه شرکت در نمایشگاه در اختیار شما قرار دهیم. همانطورکه می‌دانید برای حضور در نمایشگاه باید ابتدا غرفه اجاره کنید و سپس مبلغی را بابت غرفه‌سازی پرداخت نمایید. پس از آن باید به اصول بازاریابی در نمایشگاه توجه داشته باشید. با توجه به این موارد، پیگیری اخبار نمایشگاه‌ها بسیار مهم است و می‌توانند به برندها کمک کنند حضور مؤثری در نمایشگاه‌ها داشته باشند. خبرگزاری ایفنا یکی از معتبرترین خبرگزاری‌ها در حوزه اخبار نمایشگاه ها است!

همانطور که در طول متن به آن اشاره کردیم شرکت در نمایشگاه به معنای حضور در محلی مناسب برای مذاکره است و افراد نباید به دنبال فروش باشند. همکاری با افرادی که به رشد برند کمک کند و تعامل خوبی را در نمایشگاه رقم بزنند بسیار ارزشمند است.

منبع : https://ifna.ir/

 

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
پیشنهاد امروز