خبرگزاری کار ایران

خرید فرش مدرن: انتخاب اول برای دکوراسیون مدرن

خرید فرش مدرن: انتخاب اول برای دکوراسیون مدرن
کد خبر : ۱۰۸۷۲۸۸

فرش از زمان‌های دور یکی از وسایل ضروری خانه‌ در کشورمان بوده است. این کالای سنتی که ریشه در فرهنگ غنی ایران زمین دارد تا چندی پیش تنها به صورت دستبافت تولید و استفاده می‌شد. با پیشرفت تکنولوژی و ظهور ماشین‌های صنعتی، صنعت فرش نیز از این فناوری استفاده کرده و فرش ماشینی قدم به خانه‌ها گذاشت.

فرش ماشینی آکریلیک محصول این فناوری بوده و سال‌ها گزینه‌ی اول فرش ماشینی بوده است. با این حال فناوری بازهم سبب خلق محصولات جدید مانند فرش مدرن شده است. فرشی که در طرح و نقش و حتی تولید دیگر از نسل اول فرش‌های ماشینی پیروی نکرده و محصولی نوین محسوب می‌شود. در این مطلب شما را برای خرید فرش مدرن راهنمایی خواهیم کرد و یکی از محبوب‌ترین مدل‌های آن یعنی فرش کودکانه را معرفی می‌کنیم.

فرش مدرن: تجلی مدرنیته در سنت

فرش مدرن اگرچه در تولید و طراحی مدرن است، نام آن بیشتر به نقش و نگار آن باز می‌گردد. فرش سنتی اعم از دستبافت و انواع مختلف آن، معمولا نقش و نگار ثابتی در چند طرح محدود داشته که ریشه در فرهنگ غنی ایرانی دارد. فرش مدرن اما پا را فراتر گذاشته و به سراغ طرح‌هایی جدید و مدرن رفته است که کاملا با طرح و نگار فرش سنتی متفاوت است. دلیل تولید چنین طرح‌هایی در فرش‌ مدرن نیاز دکوراسیون‌های مدرن بوده است که در آن فرش مکمل سبک نوین دکوراسیون است.

فرش مدرن: تولید و ساخت

فرش مدرن به صورت ماشینی تولید می‌شود. برای خلق نقوش مدرن منحصر به فرد این فرش، از دستگاه‌های بسیار پیشرفته و مدرنی استفاده می‌شود که قادر است برخلاف فرش ماشینی سنتی که تعداد رنگ محدودی در حد تعداد انگشتان دست دارد، تا میلیون‌ها رنگ را بر روی فرش خلق کند. این قابلیت منحصر به فرد سبب شده که طراح بتواند تصاویر واقعی را بر روی فرش خلق کند. امری که در نسل‌های قبلی فرش ماشینی به دلیل تعداد رنگ کم و محدود ممکن نبود.

جنس فرش مدرن

فرش مدرن که یکی از انواع فرش ماشینی محسوب می‌شود از جنس الیاف متفاوتی استفاده می‌کند. فرش‌های دستبافت از الیاف طبیعی مانند پشم و پنبه استفاده می‌کنند. فرش ماشینی هم معمولا از آکریلیک استفاده می‌کند. با این حال فرش مدرن اغلب از الیاف پلی استر وکتران استفاده می‌کند که قابلیت رنگ‌پذیری بسیار بالایی داشته و از سوی دیگر بسیار نرم و لطیف است. همچنین ساختار یک‌پارچه‌ی الیاف پلی‌استر سبب مقاومت آن در برابر رطوبت شده است و به راحتی خشک می‌شود.

دکوراسیون مناسب برای فرش مدرن

همانگونه که از نام این فرش می‌آید، فرش مدرن برای استفاده در کوراسیون مدرن مانند سبک مینیمال مناسب است. طرح‌های هندسی، انتزاعی و مدرن این فرش سبب شده تا بتوان از آن همراه با وسایل و رنگ‌های شاد استفاده کرد. می‌توان گفت که فرش مدرن هر طرح و رنگی را که در ذهن داشته باشید را داراست. تصاویر مختلفی که بر روی فرش مدرن خلق می‌شود در رنگ‌های مختلف می‌تواند با هر سبک وسایل مدرن و رنگی ست شود. فرش مدرن مدل‌های مختلفی را برای قسمت‌های مختلف خانه مانند پذیرایی، اتاق خواب و آشپزخانه را به بازار عرضه کرده است.

خرید فرش کودکانه

فرش کودکانه یکی از انواع مختلف فرش مدرن است که همانگونه که از نام آن برمی‌آید برای استفاده در اتاق کودکان مناسب است. همانگونه که بر همگان مشخص است، با توجه به روحیات کودک، از فرش‌های رایج برای اتاق کودک نمی‌توان استفاده کرد. روحیات لطیف کودک نیازمند این است که تمامی وسایل اتاق کودک من جمله فرش مناسب کودکان باشد. خرید فرش کودکانه امری بسیار حساس است که باید دقت لازم در آن داشته باشید.

طرح فرش کودکانه

کودکان علاقه‌ی خاصی به شخصیت‌های خیالی، کارتونی و همچنین طرح‌های فانتزی دارند. کودک قدرت تخیل بسیار بالایی داشته و این طرح‌های می‌تواند ساعت‌ها او را سرگرم کند. طرح‌های فرش مدرن برای اتاق کودک بسیار سرگرم کننده بوده و می‌تواند حتی مانند زمین بازی برای کودک عمل کند. این فرش در کنار دیگر وسایل می‌تواند اتاق کودک را برای او جذاب سازد. لازم به ذکر نیست که فرش ماشینی معمولی هیچ جذابیتی برای کودک ندارد.

نرمی و لطافت فرش کودکانه

به دلیل حساسیت پوست کودک، فرش کودکانه باید از نرمی بالایی برخوردار باشد. از آنجا که کودک بیشتر وقت خود را روی کف اتاق سپری می‌کند، الیاف فرش باید بسیار نرم باشد. از سوی دیگر فرش مدرن به دلیل استفاده از الیاف پلی استر و ساختار یکپارچه به هیچ عنوان پرزدهی ندارد و برای کودک حساسیت ایجاد نمی‌کند. فرش‌های سنتی آکریلیک به هیچ عنوان برای پوست کودک مناسب نیست و ممکن است سبب سایش پوست کودک و ایجاد التهاب و آلرژی شود.

خرید فرش مدرن و کودکانه

اگر قصد خرید فرش کودکانه از سری فرش‌های مدرن را دارید می‌توانید به فروشگاه اینترنتی فرش راگ و رنگ سر بزنید. این فروشگاه در آدرس https://www.rugorang.com در دسترس بوده و مجموعه‌ی متنوعی از فرش‌های مدرن را برای سلایق مختلف عرضه می‌کند. فروش محصولات بدون واسطه و به صورت مستقیم از کارخانه (نماینده‌ی رسمی فروش فرش محتشم کاشان)، بررسی تخصصی محصولات، قیمت رقابتی به دلیل حذف واسطه‌ها، معرفی محصولات با استانداردهای روز جهان شامل عکس و مشخصات، همه از ویژگی‌های این فروشگاه هستند. منتظر حضور سبزتان هستیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز