خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نفت در پاسخ به ایلنا:

بزودی قرارداد گازی با روسیه به نتیجه عملیاتی می‌رسد/عراق هیچ بدهی گازی به ایران ندارد

بزودی قرارداد گازی با روسیه به نتیجه عملیاتی می‌رسد/عراق هیچ بدهی گازی به ایران ندارد
کد خبر : ۱۵۳۱۳۹۶

معاون وزیر نفت در پاسخ به سوال دیگر ایلنا درباره بدهی گازی عراق به ایران، گفت: عراق یکی از مشتری‌های خوب ماست که پولش را به‌موقع ‌و نقد پرداخت می‌کند و اکنون هیچ بدهی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، سعید توکلی در حاشیه مراسم تکمیل چرخه تولید لوله در صنعت گاز در جمع خبرنگاران درباره رقم ناترازی گاز اظهار داشت: با بیان اینکه اکنون روازنه حداقل ۲۶۰ میلیون مترمکعب ناترازی گاز در کشور وجود دارد، البته این موضوع دلیل بر این نیست که وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران کار خود را به خوبی انجام ندهند و زمستان امسال با تکمیل تعمیرات و ذخیره‌سازی مطلوب گاز مایع از سوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و با همکاری وزارت نیرو مشکلی نخواهد بود. 

وی درباره قرارداد گازی با ترکمنستان افزود: اجرای این قرارداد نیاز به زمان‌بندی دارد و تاکنون اقدام‌هایی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران درباره تحویل گاز به نیروگاه‌ها گفت: امسال میزان گاز تحویلی به نیروگاه‌ها بی‌نظیر بود، اما برای زمستان باید بحث سبد انرژی باید مطرح شود؛ در زمستان حتما میزان مصرف افزایش می‌یابد، طبیعتا بزرگترین دغدغه وزارت نفت تامین گاز خانگی است، لذا نیروگاه‌ها باید آمادگی این را داشته باشند تا در جاهایی که تعریف می‌شود از سوخت مایع به عنوان سوخت جایگزین استفاده کنند.

وی در  پاسخ به سوال ایلنا درباره قرارداد گازی با روسیه گفت: امضای تفاهم‌نامه گازی با روسیه هم بسیار مطلوب است، امیدوارم این توافق‌نامه به‌زودی به نتایج عملیاتی برسیم.

توکلی تاکید کرد: یکی از مهمترین استراتژی‌ها در حوزه گاز و باتوجه به اینکه از تکالیف ما در برنامه هفتم توسعه، تبدیل ایران به قطب انرژی منطقه است در این راستا یکی راهکارها، تبادل گاز با روسیه است.

وی در پاسخ به سوال دوم ایلنا، درباره تمدید قراراد  صادرات گاز به ترکیه توضیح داد: صادرات به این کشور در حال انجام است، در بحث صادرات گاز تنها شرکت ملی گاز ایران تصمیم‌گیرنده نیست، این شرکت علاقه‌مند است بخش زیادی از گاز طبیعی کشور را به ارزش افزوده تبدیل کند اما این‌ موضوع به بسیاری عوامل بستگی دارد و اکنون ایران همه تعهدهای خود را به‌ویژه در بحث خانگی انجام می‌دهد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران همچنین در پاسخ به سوال دیگر ایلنا درباره بدهی گازی عراق به ایران، خاطرنشان کرد: عراق یکی از مشتری‌های خوب ماست که پولش را به‌موقع ‌و نقد پرداخت می‌کند و اکنون هیچ بدهی وجود ندارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز