خبرگزاری کار ایران

در نطق پیش از دستور شورا مطرح شد؛

شهردار قزوین چگونه بدون اجازه شورا، از بودجه بیت‌المال به افراد غیرپرسنل وام داده است

شهردار قزوین چگونه بدون اجازه شورا، از بودجه بیت‌المال به افراد غیرپرسنل وام داده است
کد خبر : ۱۵۴۸۸۲۲

رئیس کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین گفت: مدیریت شهری باید پاسخ دهد چگونه بدون مصوبه شورا و با تشویق، تایید و حمایت یکی از اعضای شورا، میلیاردها تومان برای مجموعه دانش‌بنیان تبدیل شیرابه به آب، هزینه کرده است، آن هم بدون ضابطه و فراخوان که طی این سه سال حتی یک قطره آب هم تولید نشده که اگر این‌گونه بود در دنیا آوازه‌اش می‌پیچید.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، فاطمه اشدری در نطق پیش از دستور با اشاره به اتهامات یکی از اعضای شورای شهر قزوین نسبت به دیگر اعضای دیگر شورا اظهار کرد: ما به دنبال این بودیم، بدانیم چه کسی نقش موثری بر عملکرد شهردار دارد که ایشان بعد از سه سال هنوز به وظایف و عملکرد متقابل شورا و شهرداری آشنا نیست و به بیراهه می‌رود.

وی افزود: اخیرا با مصاحبه پر از تردید، شبهه و ابهام یکی از اعضای شورای شهر مطمئن شدیم «آقای شهردار» یک دوست مانند ایشان داشته باشد دیگر نیاز به دشمن ندارد.

اشدری بیان کرد: ایشان باید به تعهدی که روز اول در شورا داده، پایبند باشد و به حقوق مردم احترام بگذارد و با اتهام و دروغ بستن به دیگران در پی کسب رضایت شهردار نباشد.

وی در ادامه گفت: یک نفر که مدام حقوق مردم و نمایندگان مردم را زیر پا می‌گذارد و در مدح و ستایش شهردار می‌کوشد، در حالی که خسارتش را باید اعضای شورا و مردم و شهر بپردازند.

رئیس کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین اظهار کرد: همه 9 عضو شورای شهر با نگاه مشورتی و نظارتی وظیفه دارند شهردار واجدالشرایط را انتخاب کنند و به عنوان سیاستگذار مدیریت شهری برعملکرد شهردار نظارت کنند، چطور می‌شود همه اعضای شورا در نظر شهردار در یک نفر خلاصه می‌شود.

وی با اشاره به سابقه حضور خود در ادوار گذشته شورای شهر قزوین خاطرنشان کرد: تا پای جان از حقوق مردمی که برای چهارمین بار بنده را به موکلی خود در مجموعه شهری انتخاب کردند، دفاع خواهم کردم اجازه نخواهم داد به موکلینم توهین شود.

اشدری بیان کرد: لطفا به عملکرد خودتان که ناشی از لجبازی است و تا حدودی در مدیریت شهری هم متجلی شده به شورای منتخب مردم تهمت لجبازی نزنید! به ادعای شما ما به دنبال منافع شخصی هستیم که این تهمتی آشکار است.

عضو شورای شهر قزوین بیان کرد: آقای رئیس شورا از شما درخواست دارم جلسه و میزگرد مطبوعاتی با حضور دیوان محاسبات و بازرسی استان و اعضای شورا و شخص آقای شهردار بگذارید تا اتهامات وارد شده را تفهیم کنند.

وی ادامه داد: در آن جلسه در جلوی دیدگان رسانه‌های تیزبین به مردم ثابت کنند شهردار چگونه بدون مصوبه و اجازه شورا، از بودجه بیت‌المال و حق‌الناس به افراد غیرپرسنل وام داده است، در حالی که قطعاً می‌شد با مصوبه شورا رزق حلال مجموعه ‌پاک، سالم و محترم خود را شبهه‌ناک نکنند.

اشدری بیان کرد: مدیریت شهری باید پاسخ دهد چگونه بدون مصوبه شورا و با تشویق، تایید و حمایت یکی از اعضای شورا، میلیاردها تومان برای مجموعه دانش‌بنیان تبدیل شیرابه به آب، هزینه کرده است، آن هم بدون ضابطه و فراخوان که طی این سه سال حتی یک قطره آب هم تولید نشده که اگر این‌گونه بود در دنیا آوازه‌اش می‌پیچید.

وی تاکید کرد: پس عدالت اجتماعی و حفظ بیت‌المال و رعایت حقوق شهروندی برای دیگر مجموعه دانش‌بنیان چه می‌شود؟! با شعار شهردار محترم در رابطه با مبارزه با ویژه‌خواری چه می‌کنید؟! چرا به توصیه و تاکیدات و منویات مقام معظم رهبری نسبت به حمایت دانش‌بنیان‌ها عادلانه عمل نکردید؟

رئیس کمیسیون بانوان شورای شهر قزوین یادآور شد: طی سه سال گذشته از شورای ششم، بارها عملکرد شهردار را طبق وظایف ذاتی نظارت کردیم و در بسیاری از موارد از ایشان طرح سوال کردیم و صرفاً به لحاظ حفظ حرمت، جلسه طرح سوال از شهردار غیرعلنی برگزار کردیم که متاسفانه پاسخ‌ها قانونی و مکفی نبود.

وی ادامه داد: با پادرمیانی برخی امنا و با توجه به تواضع و فروتنی اعضای شورا بار دیگر فرصتی به شهردار داده شد تا شاید موثر واقع شود و مدیریت شهری ضعف و خطای عملکرد خود را جبران کند که متاسفانه نه تنها رفع نشد بلکه به قوت خود ادامه دارد.

اشدری بیان کرد: از سویی لشکر تک نفره شورا حامی شهردار مدعی است که تعداد پنج عضوی که عملکرد شهردار را زیر سوال بردند برای استیضاح شهردار هیچ کاری نمی‌توانند بکنند! به نظرم سکوت بهترین جواب برای این بی‌حرمتی است، چون خدا جای حق نشسته است.

وی تاکید کرد: بنده برای حفظ حقوق بیت‌المال و رعایت عدالت اجتماعی و حفظ حرمت شورای اسلامی شهر قزوین موضوع طرح سوال از شهردار در جلسه علنی شورا را خواستارم و از سویی نسبت به هتک حرمت، تهمت و افترای عضو شورایی که به تشویش اذهان عمومی پرداخته خواستار پیگیری و برخورد قانونی از دستگاه‌های نظارتی هستم.

اشدری در پایان گفت: نسبت به اثبات موضوع ناکارآمدی مدیر سازمان فرهنگی شهرداری نیز ضرورت دارد با طرح موضوعات مطروحه که بارها شورا طبق وظایف ذاتی‌اش به شهردار تذکر داده است، از دیوان محاسبات و هیأت نظارت و بازرسی دعوت شود و تمامی عملکرد مالی و قراردادهای سازمان فرهنگی مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز