خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای اسلامی شهر صدرا:

قانون تکلیف استقرار دستگاه ها در شهرهای جدید را مشخص کرده است

قانون تکلیف استقرار دستگاه ها در شهرهای جدید را مشخص کرده است
کد خبر : ۱۵۴۸۳۰۹

سخنگوی شورای اسلامی شهر صدرا بر ضرورت استقرار دستگاه های اجرایی و خدمات رسان در این شهر تاکید کرد.

 به گزارش ایلنا، هاشم عزیزی گفت:  ماده ۱۰ آئین نامه اجرایی قانون ایجاد شهرهای جدید، مصوب سال ۸۲؛ کلیه وزارتخانه ها، نیروی انتظامی، موسسات و شرکتهای دولتی را مکلف کرده است پس  از تصویب طرح جامع شهر جدید، خدمات مورد نیاز را همانند خدماتی که به سایر شهرهای مشابهی که در همان محدوده جغرافیایی قرار دارند ارائه کنند.

عزیزی افزود: همچنین مطابق ماده ۹ این آیین نامه شرکتهای عمران شهرهای جدید نیز  موظف‌اند اراضی تحت تملک خود را پس از ارائه طرح زمان بندی شده و تامین اعتبار لازم، برای ساخت ساختمان ها و تاسیسات ذیربط به طور رایگان در اختیار دستگاه های دولتی خدمات دهنده قرار دهد.

وی ادامه داد: با همراهی شورا و برنامه ریزی شرکت عمران صدرا، این بستر در شهر جدید صدرا فراهم است‌ و سازمانها می‌توانند با مراجعه به شرکت عمران، زمین جهت دریافت زمین با هدف احداث ساختمان اداری اقدام کنند.

عضو شورای اسلامی شهر صدرا با بیان اینکه یکی از چالش هایی که همواره از سوی دستگاه های دولتی مطرح میشود، نداشتن اعتبار جهت احداث ساختمان است، بیان کرد:  این موضوع در قانون تعیین تکلیف شده و سازمان برنامه و بودجه مطابق قانون عهده دار تأمین بودجه احداث ساختمان اداری و دولتی در شهرهای جدید است.

وی با اشاره به ماده ۱۱ آیین نامه اجرایی شهرهای جدید، گفت: ماده ۱۱ این قانون تصریح می‌کند سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مکلف است با توجه به برنامه مرحله بندی و زمان بندی شده اجرای شهر جدید و متناسب با پیشرفت کار، اعتبارات مورد نیاز دستگاه های خدمات دهنده را در بودجه سالانه آنها منظور و تامین کند.

عزیزی افزود: بر این اساس دستگاه ها برای دریافت بودجه لازم جهت احداث ساختمان اداری، مطابق قانون باید با سازمان برنامه و بودجه مکاتبه کرده و تأمین اعتبار لازم را از این طریق پیگیری کنند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر صدرا در پایان تأکید کرد: با توجه به تکلیف دستگاه های اجرایی استان ، شورا و شهرداری صدرا آمادگی کمک جهت استقرار ادارات در راستای جلب رضایتمندی مردم را دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز