خبرگزاری کار ایران

استاندارهمدان:

صنعت گردشگری مهم ترین رکن توسعه این استان است

صنعت گردشگری مهم ترین رکن توسعه این استان است
کد خبر : ۱۵۳۷۹۳۰

استاندار جدید همدان گفت: همدان با داشتن بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ جاذبه گردشگری، ظرفیت بسیار بالایی دارد و با بهره‌گیری از این قابلیت ها باید زمینه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی را فراهم کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمید ملانوری شمسی شامگاه چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه استاندار همدان اظهار کرد: از اعتماد دولت به اینجانب برای خدمت‌رسانی در استان همدان و مردم دیار هگمتانه قدردانی می‌کنم و امیدوارم بتوانم در این مسیر توفیق داشته باشیم.

وی افزود: استاندار پیشین همدان در طول سه سال خدمات ارزنده‌ای در استان به جای گذاشت و در این آیین تنها گوشه‌ای از این خدمات عنوان شد.

وی با گرامیداشت شهدای جبهه مقاومت به ویژه شهید حسن نصرالله و شهید نیلفروشان گفت: استان همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین و مهد دانشمندان بزرگ، دیار بوعلی سینا، باباطاهر و دیار هشت هزار شهید گلگون کفن است و خدمت به آن افتخار محسوب می‌شود.

ملانوری شمسی تصریح کرد: باعث افتخار است که همزمان با اقدام غرور آفرین سپاه‌ پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران در عملیات وعده صادق ۲ و سیلی زدن محکم به صهیونیست و رژیم غاصب و کودک‌کش کار خود را در استان همدان آغاز می‌کنم.

وی ادامه داد: استان همدان با جمعیت بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جمعیت ظرفیت بسیار بزرگی و جایگاه والایی در کشور دارد.

استاندار جدید همدان بیان کرد: این استان منابع انسانی خوب و مراکز علمی و دانشگاهی بزرگی دارد و شخصیت ‌های تاثیر گذار مهمی از این استان در دولت حضور دارند.

وی ادامه داد: استان همدان ظرفیت‌های خوبی در حوزه کشاورزی دارد و تولیدات گردو، سیر، سیب زمینی، انگور، کشمش و زعفران آن سرآمد است.

ملانوری شمسی با اشاره به بهره‌گیری از ظرفیت ثبت جهانی هگمتانه گفت: گردشگری بزرگترین صنعت اقتصادی دنیا محسوب می‌شود و می‌توانیم با بهره گیری از آن برای استان اشتغالزایی و ثروت‌زایی کنیم.

وی با اشاره به اینکه صنعت گردشگری مهمترین محور توسعه استان همدان است، افزود: ذخایر معدنی استان مناسب است و با ظرفیت یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تن ذخایر معدنی شناسایی شده می‌توان در حوزه معادن یکی از استان‌های نوآور کشور باشیم.

استاندار همدان گفت: همدان با ۶ استان مرز مشترک دارد و نواقص راه‌های ارتباطی آن در حوزه راه‌آهن و فرودگاه باید برطرف شود و در حوزه کشاورزی باید از کشت‌های سنتی به سمت کشاورزی نوین حرکت کنیم و با بهره‌گیری از ظرفیت دانشگاه‌ها تولیدات کشاورزی را بهبود ببخشیم.

وی با بیان اینکه رفتار اعتدالی و تعاملی از اولویت‌ها است، افزود: تعامل و ارتباط با اقشار مختلف مهم‌ترین اولویت کاری من در استان همدان است و از ظرفیت تخصصی افراد در استان استفاده می‌شود و در قالب یک رفتار اعتدالی و تعاملی کار را پیش خواهیم برد.

ملانوری شمسی ادامه داد: تقویت دستگاه‌های فرهنگی و هنری استان نیز اهمیت ویژه‌ای دارد و باید برای شادی و نشاط مردم تلاش بکنیم و از گروه‌های فرهنگی حمایت شود.

وی اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌های استان از برنامه‌ها است و توسعه متوازن، عادلانه و پایدار استان را باید در بخش‌های اقتصادی فرهنگی و اجتماعی در دستور کار قرار دهیم.

استاندار همدان با بیان اینکه نباید جزیره‌ای عمل کنیم، گفت: در مدیریت منابع آب چالش داریم و باید با یک برنامه ریزی دقیق از هدر رفت آب جلوگیری کنیم.

وی تاکید کرد: جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی، صدور مجوزهای بی‌نام و حمایت از واحدهای سرمایه‌گذار را پیگیری می‌کنیم.

ملانوری شمسی اظهار کرد: موضوع دیپلماسی داخلی و جوامع محلی را در استان تجربه خواهیم کرد تا بهره‌وری بیشتری داشته باشیم.

وی تصریح کرد: امنیت مهمترین نیاز جامعه است و با همکاری دستگاه امنیتی و قضایی، خیال مردم استان را از این لحاظ راحت می‌کنیم.

استاندار همدان تاکید کرد: "تخصص، کاربلدی و مجهز بودن به دانش روز"، "داشتن انگیزه کافی و تلاش برای تحقق اهداف دولت و نظام" و "مردم داری و حسن خلق" مهمترین اولویت انتصاب مدیران استان است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز