خبرگزاری کار ایران

ایلنا از گلستان گزارش می دهد؛

۱۰۰ هزار خانه روستایی ناایمن در گلستان وجود دارد

 ۱۰۰ هزار خانه روستایی ناایمن در گلستان وجود دارد
کد خبر : ۱۵۳۲۸۷۴

دولت با ایمن سازی خانه های روستایی استان می تواند اشتغال زیادی در استان ایجاد کند

زمانی در گلستان ساخت و ساز مسکن رونق داشت و شغل های زیادی ایجاد می شد و بسیاری از کارگران مشغول به کار بودند. ده ها صنعت کوچک و بزرگ به صنعت ساختمان سازی وابسته هستند و چرخش اقتصادی آن ها به رونق ساختمان سازی وابسته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از گرگان، در گذشته در استان ساخت و ساز مسکن رونق زیادی داشت و همین موضوع باعث چرخیدن اقتصاد در گلستان بود. بسیاری از کارگران به واسطه ساخت و ساز مسکن مشغول به کار بودند.

در حال حاضر ساخت و ساز در استان دیگر رونق ندارد که همین موضوع باعث شده کارگران زیادی بیکار شوند. تعطیلی پروژه های ساخت و ساز دولتی باعث شده بخش خصوصی هم دیگر رغبتی برای ورود سرمایه به ساخت مسکن و ساختمان در گلستان نداشته باشد.

در سال های اخیر بخاطر افزایش نرخ وام بانکی، هزینه های دریافتی شهرداری، هزینه های انشعاب آب، برق، گاز و ... باعث شده که رونق ساخت و ساز در استان از بین برود و فعالان بخش خصوصی صنعت ساختمان در گلستان از این موضوع بسیار گلایه مند هستند.

استان گلستان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۶.۶ درصد از جمعیت استان در روستاها زندگی می‌کنند. گلستان رتبه دوم کشوری را به لحاظ جمعیت روستایی در کشور دارد. ۱۰۰  هزار خانه روستایی ناایمن در گلستان وجود دارد که  دولت می تواند با ایمن سازی این خانه های روستایی اشتغال بسیار زیادی ایجاد کند.

کارشناسان مسکن گفته اند که دولت جدید باید کنترل جدی بر روی بازار مسکن داشته باشد و مسوولان راه شهرسازی نباید اقدماتی انجام دهند که بر روی ساخت و ساز مسکن تاثیر منفی داشته باشد. اگر نظارت جدی از سوی دولت انجام شود به طور یقین بازار مسکن با رونق خوبی مواجه خواهد شد.

یک فعال کارگری در گفت وگو با خبرنگار ایلنا گفت: در دهه های اخیر در گلستان صنعت ساختمان‌سازی توانسته رشد اقتصادی و اشتغال ایجاد کند و با ایجاد ساخت ساز شغل های زیاد برای جامعه کارگری ایجاد می شود.

رسول گرگیج ادامه داد: در هر منطقه‌ای که ساخت و ساز صورت می گیرد افراد زیادی برای سرمایه‌گذاری به آن منطقه مراجعه می‌کنند. اگردوباره مانند گذشته صنعت ساختمان رونق بگیرد، می تواند منجر به شکوفایی اقتصاد کشور و استان شود.

وی بیان کرد: نیاز است صاحبان بزرگ پروژه های مسکن در استان گلستان اقدام به سرمایه گذاری کنند و دولت هم از آنها حمایت کند. قطعا بخش خصوصی آماده است تا در این مسیر کنار دولت چهاردهم و مردم باشد.

وی افزود: قلب تپینده اقتصاد هر کشوری توسعه بخش مسکن است و نیاز است که همه دستگاه‌ها با یکدیگر هماهنگ باشند و با شناسایی امکانات و ظرفیت‌های در راستای ایجاد اشتغال حرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: باید اقداماتی صورت بگیرد که صنعت ساختمان سازی به دوران گذشته بازگردد و کارگران ساختمانی دوباره مشغول به کار شوند. اکثر کارگران ساختمانی مشکل معیشتی دارند و بیکار هستند و از دولت می خواهیم که با رونق ساخت و ساز مسکن حداقل مشکل کارگران ساختمانی را تا حدودی برطرف کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز