خبرگزاری کار ایران

دو فیلم کوتاه محیط زیستی از جزیره جهانی قشم راهی جشنواره کانادا شدند

دو فیلم کوتاه محیط زیستی از جزیره جهانی قشم راهی جشنواره کانادا شدند
کد خبر : ۱۵۲۷۲۸۲

دو فیلم کوتاه "چل" و "عطش" اصغر بشارتی هنرمند نام آشنای کشورمان از جزیره جهانی قشم به مرحله فینال جشنواره (HECFF) کشور کانادا راه یافت.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، جشنواره (HECFF) رویداد فرهنگی برتر کانادا است که منحصراً به کاوش در مراقبت از محیط زیست انسانی، مسائل حقوق بشر، حفاظت از محیط زیست از طریق فیلم اختصاص دارد.

با توجه به اینکه بخش‌های رقابتی این جشنواره عبارتند از: انسان و محیط زیست، مسائل محیطی (مراقبت)، بشریت و حقوق بشر و بخش ویژه هوش مصنوعی و زندگی انسان فیلم کوتاه ۹۰ ثانیه‌ای، فیلم کوتاه «چل» که به روایت ماجرای مرگ و زندگی می‌پردازد در این جشنواره حضور پیدا کرده است.

کارگردان، تصویربردار و بازیگر “چل” اصغر بشارتی است و تدوین و صداگذاری آن برعهده منصور وحدانی و ایده پردازی آن را عبدالرسول رنجبر و همچنین سید حامد نوبری نیز به عنوان مشاور در تهیه این فیلم فعالیت داشته‌اند.

“چل”، پیش از این به جشنواره‌های بین‌المللی همانند فیلم کوتاه بهاره اندونزی، ۶۰ ثانیه پاکستان، داکا بنگلادش و جشنواره بین المللی فیلم کوتاه مینسک «Kinosmena» راه یافته بود که کسب مدال طلا در داکای بنگلادش و بهترین تصویر برداری از جشنواره Boschi FIlm festival برای این هنرمند قشمی به همراه داشته است.

 فیلم ۶۰ ثانیه‌ای «عطش» نیز روایت قدردانی انسان از طبیعت با سیراب کردن پرندگان است که یکی از راه‌های شکرگزاری مردم جزیره در قبال جهان هستی است.

 این فیلم پیش از این نیز جایزه بزرگ جشنواره موبایلی فرانسه و جایزه ویژه هیأت داوران و همچنین مدال طلای داکای بنگلادش را دریافت کرده بود.

فیلم کوتاه «عطش» با بازی زیبا بازماندگان قشمی، تدوینگری منصور وحدانی، صداگذاری امین اردانی، مشاور هنری سیدحامد نوبری، عکاسی پشت‌صحنه فاطمه بشارتی و دستیار کارگردانی فریناز بشارتی، طراحی پوستر یونس دهقانی و عوامل ابوالفضل امیدوار، علی شیوه کش و صالح پوزیده برای شرکت در جشنواره‌های محیط زیستی ملی و بین‌المللی آماده شده است.

شایان ذکر است که فیلم کوتاه “عطش” همچنین به سومین دوره جشنواره هامینکلنر کشور آلمان نیز راه یافته است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز