خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

انگیزه مدیران برای قرارگرفتن آذربایجان غربی در انتهای جدول توسعه چیست

کد خبر : ۱۵۲۲۸۷۳

پا فشاری مدیران ناکارآمد برای ماندن در قدرت زیر سئوال بردن دولت شهید جمهور است

رئیس اتاق تعاون آذربایجان غربی با انتقاد از قرارگرفتن آذربلیجان غربی در انتهای جدول توسعه کشور گفت: انگیزه مدیران برای قرارگرفتن آذربایجان غربی در انتهای جدول توسعه چیست؟

باقر خلیلی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به گزارش اخیر وزارت کشور درباره اقدامات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان ها در سال ۱۴۰۲ گفت : اینکه آذربایجان غربی تاکنون نتوانسته حداقل در آمارها و در بین دیگر استان های کشور رتبه قابل قبول تری کسب کند برای همه دلسوزان این استان سوال است که اگر آذربایجان غربی برای توسعه خیز برنمی دارد لازم است توضیح داده شود که انگیزه مدیران اقتصادی برای قرارگرفتن این استان در انتهای جدول چیست؟!

خلیلی افزود: مدیران بجای فرافکنی یا زیر سئوال بردن اقدامات وزارت کشور باید به مردم توضیح بدهند این همه ظرفیت برای به زیر کشیدن این استان را از کجا آورده اند؟!

وی تصریح کرد: لازم نیست مدیران بدنبال ایجاد فشار به مدیران و کارشناسان پایین دستی  برای چگونگی انتشار خبر این «شاهکار» باشند و اگر احساس مسئولیت می کنند آنها بدانند دستیابی به آمار و اطلاعات حق مردم بوده و درحال حاضر آنها باید داوطلبانه آستانه مسئولیت را ببوسند و کنار بکشند که پافشاری آنها برای در قدرت ماندن زیر سئوال بردن دولت شهید جمهور است.

خلیلی در ادامه گفت: طبق گزارش وزارت کشور در سال گذشته ۲هزار و ۵۳۹جلسه کارگروه تسهیل ورفع موانع تولید در استان ها برگزارشده واز ۲۰هزار و ۸۱۹مصوبه ابلاغ شده ۱۵ هزار و ۵۱۹ مصوبه ( ۷۵درصد) اجرا و۵هزار و ۱۳۱مصوبه در دست اقدام وپی گیری است .

به گفته وی طبق این گزارش در سال گذشته ۱۰هزار و ۸۳۹ طرح سرمایه گذاری نیمه تمام و۱۱ هزار و ۳۰۱  واحد تولیدی که زیر ظرفیت اسمی فعالیت داشتند باحمایت های صورت گرفته ارتقای تولید یافته اند. در سال گذشته ۳ هزار و ۶۷۳ واحد غیر فعال در سراسرکشور احیا شده اند . علاوه بربهبود شرایط اقتصادی وتولیدی ۲۹۰هزارنفر جذب کار شده اند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مدیران اقتصادی استان باید توضیح دهند که از این ارقام طبق جداول وزارت کشورسهم استان آذربایجان غربی چقدر بود.

وی درپایان گفت: یکی از شاخص های ارزیابی استانداران عملکرد آنان در این کارگروه ها است که دراین گزارش هم دوبار مورد تاکیدقرارگرفته است  . درارزیابی اشاره شده میزان اثربخشی اقدامات استان هابرای رفع مشکلات بنگاه های اقتصادی و نیزایجاد زمینه برای توسعه طرح های سرمایه گذاری و اشتغال موردتاکیدقرارگرفته است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز