خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبرداد؛

تجهیز ۱۰۰ درصدی مشترکان اداری به کنتورهای هوشمند

تجهیز ۱۰۰ درصدی مشترکان اداری به کنتورهای هوشمند
کد خبر : ۱۵۱۹۱۳۵

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان فارس گفت: تمامی مشترکان اداری این شرکت به کنتور هوشمند مجهز می باشند که از این طریق می توان میزان مصرف برق آنان را کنترل و رصد کرد.

به گزارش ایلنا، محمدحسین زارعی افزود: درحال حاضر بیش از 1313 مشترک اداری در محدوده شرکت توزیع نیروی برق استان فارس مجهز به کنتور هوشمند شده اند که از این طریق می توان از راه دور بر رعایت مدیریت مصرف برق آنان نظارت دقیق داشت.

وی ضمن قدردانی از همکاری و تعامل مطلوب اداره ها و دستگاه های اجرایی استان در اجرای دقیق برنامه‌های مدیریت مصرف برق خاطرنشان کرد: ادارات، بانک‌ها و نهادهای عمومی غیردولتی می بایست یک ساعت پیش از خاتمه ساعت کار سامانه‌های سرمایشی خود را خاموش کرده و در صورت نیاز، برق مصرفی این سامانه‌ها را از طریق مولدهای برق تأمین کنند در غیر این صورت مشمول اعمال محدودیت مصرف خواهند شد.

وی با بیان این که با استفاده از کنتورهای هوشمند، میزان مصرف برق ادارات در ساعات اداری و خارج از ساعت اداری به‌صورت جداگانه کنترل می‌شود، خاطرنشان کرد: مصرف برق ادارات توسط کنتور‌های هوشمند رصد می‌شود و براساس مصوبه‌ای که ابلاغ شده، مصرف برق ۳۰ درصد در ساعت اداری و ۶۰ درصد در ساعت غیر اداری باید کاهش پیدا کند.

این مقام مسئول تصریح کرد: برق اداراتی که سقف مصرف برق تعیین شده را رعایت نکنند، به طور خودکار توسط کنتورهای هوشمند محدود می شود.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان فارس در ادامه با اشاره به گرمای کم سابقه هوا گفت: با افزایش دما شاهد اوج مصرف برق در استان هستیم که فشار مضاعفی به شبکه ها و سیستم های انتقال برق وارد می کند که برهمین اساس از عموم هم استانی ها خواهشمندیم با انجام راهکارهای ساده مدیریت مصرف برق همچون: تنظیم درجه کولرهای گازی روی ٢٤ درجه (دمای آسایش)، استفاده از دور کند کولرهای آبی و موکول نمودن استفاده از وسائل پرمصرف برقی مانند اتو، لباسشویی، ظرفشویی و... به ساعات خارج از اوج بار ( ساعت ١2 تا ١٨ و ٢٠ تا ٢٣)، نسبت به بهینه سازی مصرف انرژی اقدام کرده و ضمن رایگان کردن قبض برق مصرفی، احتمال برنده شدن خود را در قرعه کشی صدها خودرو سواری و هزاران کمک هزینه خرید لوازم الکتریکی و برقی خانگی در" پویش با انرژی" افزایش دهند.

زارعی، روش های دریافت اپلیکیشن" با انرژی" را مراجعه به سایت https://ba-energy.ir و یا شماره‌گیری کد دستوری #1521* و یا برقراری تماس با سامانه091299975معرفی کرد و یادآور شد: بعد از نصب اپلیکیشن" با انرژی" راهکارهای مصرف بهینه برق و معرفی وسایل پرمصرف برقی از طریق اپلیکیشن به مشترکان قابل ارائه خواهد بود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز