خبرگزاری کار ایران

حضور چشمگیر مردم کرمانشاه در ساعت اولیه رای گیری

حضور چشمگیر مردم  کرمانشاه  در ساعت اولیه رای گیری
کد خبر : ۱۵۰۱۳۸۹

رئیس ستاد انتخابات استان در کرمانشاه گفت: در نیم ساعت اولیه آغاز فرایند رأی‌گیری، ۳۰ هزار نفر در استان احراز هویت شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، علی شعبانی امروز ۱۵ تیرماه در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، اظهار کرد: با توجه به برگزاری دو دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان و مرحله اول انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در استان آمادگی کامل برای برگزاری دومین مرحله از انتخابات ریاست جمهوری در استان کرمانشاه فراهم شده است.

وی با اشاره به برپایی یک‌هزار و ۶۳۶ شعبه اخذ رأی در این دوره انتخابات در سطح استان، افزود: از این تعداد ۹۶۱ شعبه شهری و ۶۷۵ شعبه روستایی است که از مجموع شعب، ۹۸۸ شعبه ثابت و ۶۴۸ شعبه سیار هستند.

شعبانی در ادامه مجریان انتخابات در استان کرمانشاه را بیش از ۳۲ هزار نفر اعلام و بیان کرد: واجدین شرایط این دوره انتخابات افراد بالای ۱۸ سال هستند، بر همین اساس تمامی متولدین ۱۵ تیرماه ۱۳۸۵ به قبل می‌توانند در این دوره انتخابات شرکت کنند.

وی تعداد واجدین شرایط استان در این دوره انتخابات را یک میلیون و ۴۶۳ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد.شعبانی با اشاره به برگزاری‌ دستی انتخابات در این دوره، گفت: تعرفه‌های لازم به میزان ۲۰ درصد بیشتر از تعداد واجدین شرایط در استان وجود دارد و کمبودی در این زمینه نداریم.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با بیان اینکه هیچگونه مشکل امنیتی برای برگزاری انتخابات نداریم، خاطرنشان کرد: ۱۰۰ درصد شعب به سامانه متصل هستند و مشکل سخت‌افزاری نداریم.

وی با اشاره به حضور نمایندگانی از هر دو نامزد در پای صندوق‌های رأی، تصریح کرد: برای بیش از ۹۰ درصد از شعب نمایندگانی از سوی هر دو نامزد معرفی شده و حضور دارند.

شعبانی با توصیه به افراد بیسواد توصیه کرد؛ هنگام مراجعه به شعب حتما فرد قابل اعتمادی باسوادی را به همراه داشته باشند.

وی با بیان اینکه درب صندوق‌های آرا دور دوم انتخابات ریاست جمهوری قرمز رنگ است، اضافه کرد: با توجه به‌ فصل کار کشاورزان برای سهولت رأی گیری  شعب سیار روستایی دو بار در طول روز (صبح و عصر) برای اخذ رای مراجعه خواهد کرد.

شعبانی از پیش‌بینی انتخاباتی پرشور سخن گفت و افزود: در نیم ساعت اولیه آغا فرایند رأی‌گیری، ۳۰ هزار نفر در استان احراز هویت شدند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز