خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان خبر داد؛

اختصاص زمین رایگان برای جوانان ایده پرداز در حوزه دانش بنیان

اختصاص زمین رایگان برای جوانان ایده پرداز در حوزه دانش بنیان
کد خبر : ۱۵۰۰۷۸۲

استاندار گیلان از اختصاص زمین رایگان به جوانان ایده پرداز در حوزه دانش بنیان خبر داد و گفت: برای گسترش طرح‌های دانش بنیان باید به جوانان میدان داد.

به گزارش ایلنا از رشت، اسدالله عباسی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست بررسی روش‌ها و راهکارهای بهره برداری از ماده ۱۳ قانون جهش تولید دانش بنیان اظهار کرد: دولت سیزدهم نگاه ویژه ای به دانش بنیان‌ها در همه بخش‌ها داشته و دارد.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم ارتباط گیری صنعت و دانشگاه بیان کرد: در هزاره سوم بشر به شدت نیازمند پیوند عمیق صنعت و دانشگاه است.

عباسی با تاکید بر لزوم پژوهش محوری از سوی دانشگاهیان و نخبگان آموزشی اضافه کرد: پیوند صنعت و دانشگاه برای توسعه و پیشرفت کشور ضرورت دارد.

وی با اشاره به اهمیت ارتباط گیری صنعت و دانشگاه افزود: تربیت نیروی ماهر برای صنعت در اولویت دانشگاه‌ها قرار گیرد.

استاندار گیلان با بیان پیوند حلقه‌های صنعت و دانشگاه به گره گشایی مشکلات در حوزه تولید می‌انجامد، گفت: امکانات دانشگاه‌ها برای مهارت اندوزی دانشجویان بروز رسانی شود.

عباسی با بیان اینکه شرکت‌ها و صنایع به کارگاه آموزشی تبدیل شوند، اضافه کرد: فرایند توسعه و پیشرفت با پیوند صنعت و دانشگاه رقم می‌خورد.

وی با تاکید بر لزوم میدانی کردن حل مسائل واحدهای دانش بنیان افزود: ارتباط صنعت و دانشگاه فقط با تشکیل جلسه محقق نمی‌شود و این جلسات بیشتر جنبه مساله محوری دارد و دانشجویان و صنعت آموزان در مرحله علم آموزی باید به صورت میدانی وارد کارزار شوند.

استاندار گیلان از احیای ۳۵۰ واحد تولیدی، صنعتی و کشاورزی در این استان خبر داد و اضافه کرد: به واحدهایی که در راستای طرح توسعه گام بر می‌دارد زمین اختصاص داده می‌شود.

عباسی با اشاره به شرایط مطلوب صنایع و تولیدات گیلان بیان کرد: نبض اقتصاد دانش بنیان گیلان باید منظم بزند.

وی با بیان اینکه به جوانان ایده پرداز در حوزه دانش بنیان زمین رایگان داده شود، افزود: برای گسترش طرح‌های دانش بنیان باید به جوانان میدان داد.

استاندار گیلان با اشاره به راه اندازی راه آهن رشت به کاسپین بیان کرد: زیرساخت‌های ترانزیتی در حوزه تولید و اقتصاد در گیلان فراهم شده است.

عباسی با اشاره به سنگ اندازی و مانع تراشی برخی نمایندگان گیلان در حوزه صنعت اضافه کرد: کارخانجات پوشش به تلی از خاکستر تبدیل شده بود که با تلاش‌های شهید جمهور احیا شد.

به گفته وی ۴۳۶ عرصه برای سرمایه گذاری در گیلان شناسایی شده و بیش از ۲۰۰ مجوز بی نام در این استان صادر شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز