خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان:

توسعه اقتصاد کشاورزی از روستا آغاز می شود

توسعه اقتصاد کشاورزی از روستا آغاز می شود
کد خبر : ۱۴۹۹۹۹۹

استاندار لرستان گفت: توسعه اقتصادی کشاورزی از روستا آغاز می شود بنابراین باید زیرساخت های لازم در راستای ماندگاری روستاییان و انجام امور کشاورزی و دامداری فراهم شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ابوطالب شفقت روز دوشنبه یازدهم تیرماه در جلسه ی تدوین برنامه اقتصاد کشاورزی استان عنوان کرد: راه اندازی این قرارگاه، اولویت اول زنجیره ارزش اقتصاد کشاورزی است و از مدیران انتظار می رود برای توسعه روستاها به عنوان پایگاه تولیدات کشاورزی اهتمام جدی داشته باشند.

وی با تاکید بر ماندگاری روستاییان از طریق احداث مسکن و تامین زیرساخت هایی چون آب، برق و گاز اظهار داشت: توسعه روستا و اصلاح بافت کالبدی آن بسیار مهم است چراکه موجب امیدواری مردم به ماندن در این مناطق خواهد شود.

استاندار لرستان ادامه داد: همچنین دستگاه هایی مانند سازمان تبلیغات اسلامی باید در خصوص اهمیت فرهنگ کار در جامعه و دین اسلام برای مردم تلاش کنند تا روستاییان با وقوف به ارزش کار خود، به تولید و اشتغال بپردازند.

شفقت گفت: اقدامات گردشگری تنها به حوزه میراث فرهنگی مربوط نیست بلکه بایستی گردشگری کشاورزی و طبیعی نیز در استان رونق یابد و از طرفی برنامه های نوآوری، آموزش، پژوهش و فرهنگی نیز در راستای سوق دادن سلیقه نسل جوان امروزی به فعالیت های مهم کشاورزی تدوین و اجرایی شود.

وی همچنین موضوع تامین و تخصیص آب برای طرح های کشاورزی را مهم برشمرد و تاکید کرد: باید سطح بهره برداری آب در لرستان افزایش یابد و مدیریت شود تا بتوان به درستی از منابع خدادادی در راستای اشتغال و رونق اقتصاد کشاورزی بهره برد.

استاندار لرستان تأکید کرد: کشاورزی تنها اقتصادی در کشور است که سهم اشتغال آن با احتساب فعالیت های وابسته بیش از 60 درصد می باشد بنابراین نه تنها وزارت جهاد کشاورزی بلکه همه دستگاه ها موظف هستند برای اجرای برنامه های قرارگاه استان اهتمام جدی داشته باشند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز