خبرگزاری کار ایران

مجید انصاری:

دولت پزشکیان، تحریم‌ها را رفع می‌کند/ چنان فضا را تنگ کرده‌اند که جوانان و نخبگان در حال خروج از کشور هستند

دولت پزشکیان، تحریم‌ها را رفع می‌کند/ چنان فضا را تنگ کرده‌اند که جوانان و نخبگان در حال خروج از کشور هستند
کد خبر : ۱۵۰۰۵۸۹

د

همایش بزرگ ورزشکاران و کارگران استان اصفهان در حمایت از دکتر مسعود پزشکیان به میزبانی خانه کارگر اصفهان، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، حجت‌الاسلام مجید انصاری، معاون اسبق رئیس‌جمهور و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: مشارکت مردم در دور انتخابات ریاست‌جمهوری پراهمیت‌تر از دور اول است و باید تلاش کرد همه آحاد جامعه را به پای صندوق‌ها آورد تا بهترین انتخاب را داشته باشند.

 وی اضافه کرد: دو کاندیدا با دو دیدگاه متفاوت در این انتخابات با یکدیگر رقابت می‌کنند و انتخاب از آن جهت اهمیت دارد که می‌تواند ریل‌گذاری و مسیر آینده کشور را متحول کند، تجربه سالیان گذشته نشان می‌دهد عدم مشارکت مردم در انتخابات می‌تواند کشور را در اختیار اقلیتی قرار دهد که خود را صاحب کشور می‌دانند و برای مردم تعیین تکلیف می‌کنند.

معاون اسبق رئیس‌جمهور و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: قهر با صندوق رأی هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد و در این شرایط حساس لازم است همگی با قدرت در انتخابات شرکت کنیم و به تغییر شرایط کنونی رأی دهیم، دکتر مسعود پزشکیان انسانی توانمند و صادق است، سال‌هاست او را می‌شناسم و می‌دانم که فردی متعهد و با صداقت است.

 وی گفت: شاهد این هستیم که برخی حاضر به قبول مسئولیت عملکرد دولت فعلی هم نیستند، اما مدام دولت آقای روحانی را زیر سؤال می‌برند، امروز اگر به دولت آقای خاتمی و روحانی مواردی نسبت داده می‌شود باید فرصت دفاع نیز در رسانه‌ها داده شود؛ اما این‌گونه نیست. امروز برخی با استفاده از نام شهید رئیسی قصد دارند جلوی نقد سازنده از فعالیت‌های دولت فعلی را بگیرند که اقدامی اشتباه است.

انصاری بیان کرد: درصورتی‌که دولت بعدی قصد داشته باشد با همین برنامه و روال فعلی حرکت کند قطعاً کشور با مشکلات زیادی روبرو خواهد شد، نرخ تورم بیش از ۴۰ درصد است، ناترازی‌های مالی ادامه دارد، در تابستان برق صنایع و کشاورزان قطع می‌شود و در زمستان گاز واحدهای تولیدی، از طرفی با این حجم زیاد از منابع نفت و گاز، اما کشور باید برای تأمین نیاز خود بنزین وارد کند، بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی از خط قرمز عبور کرده و کسری بودجه عدد بسیار بالایی را نشان می‌دهد، آیا وضعیت کشور ما باید به این شکل باشد؟

 وی افزود: سیاست خارجی کشور در سه سال اخیر پر تنش بوده و برخی افراد شرایطی ایجاد کردند که با سیاست ماجراجویی و قهر و اختلاف با سایر کشورها، تحریم‌ها اعمال شود و هزینه‌های کشور بالا برود، تورم بعد از برجام تک رقمی شد و به حدود ۸ درصد رسید؛ اما آیا عده‌ای در داخل کشور اجازه دادند از مواهب برجام بهره مناسبی گرفته شود؟

معاون اسبق رئیس‌جمهور و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: به دلیل تحریم‌ها، هزینه‌های سنگینی به زندگی عموم مردم وارد شده، امکان جابه‌جایی پول یا فروش نفت به راحتی وجود ندارد، مسائل اقتصادی گریبان‌گیر کشور است، تحریم باعث ایجاد فساد می‌شود، در بستر تحریم، فساد بزرگ چای دبش و بابک زنجانی شکل می‌گیرد، پس ضروری است دست به دست هم دهیم تا دولت دکتر پزشکیان بتواند تحریم‌ها را رفع کند و زندگی مردم بهبود یابد، از گفتگو با سایر کشورها باید استقبال کرد.

 وی افزود: حالا که روزنه امید ایجاد شده باید با پشتیبانی از دکتر مسعود پزشکیان در انتخابات تلاش کنیم دولتی سرکار بیاید که بتواند این مشکلات را برطرف کند، ایران باید به نقطه‌ای برسد که فیلتر در آن وجود نداشته باشد، چرا باید یک عده افراد معدود برای همه مردم و نوع زندگی آنها تعیین تکلیف کنند، امروز رفتارهایی با بانوان ما می‌شود که شایسته نیست، در قانون حجاب نیز جریمه‌های سنگینی برای مقابله با بی‌حجابی در نظر گرفته شد که می‌تواند مسائل متعددی ایجاد کند. می‌گویند اگر حجاب را رعایت نکنید کارتان با ون ارشاد و طرح نور است.

 انصاری تأکید کرد: دولت آقای خاتمی در شاخص‌های مختلف از جمله بخش اقتصاد، دولت موفقی بود و کشور در پایان این دولت به ثبات بسیار مناسبی رسید که موجب شد برنامه ۲۰ساله توسعه تدوین شود، اما متأسفانه بعد از آن دوباره عده‌ای مانع از پیشرفت کشور شدند، با برخی اقدامات، عده‌ای اجازه ندادند اقتصاد کشور رو به جلو حرکت کند و امروز کشورهای هم‌جوار در بخش‌های مختلف اقتصادی با فاصله بسیار زیاد از ما جلوتر هستند.

 وی گفت: آن‌چنان فضا را تنگ کرده‌اند که جوانان و نخبگان ما در حال خروج از کشور هستند، بهترین پزشکان و پرستاران ما از ایران خارج می‌شوند و این زیبنده ایران نیست، باید ریل را عوض کنیم، نیاز به تغییرات جدی داریم و برای همین، روز جمعه با حداکثر توان و قدرت از دکتر پزشکیان حمایت خواهیم کرد تا با تشکیل دولت ایشان شاهد رفع مسائل باشیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز