خبرگزاری کار ایران

در پی جاری شدن سیلاب؛

به ۲۲۹ کیلومتر راه ارتباطی مازندران خسارت وارد شد

به ۲۲۹ کیلومتر راه ارتباطی مازندران خسارت وارد شد
کد خبر : ۱۵۰۰۶۷۹

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران از خسارت سیل به ۲۲۹ کیلومتر راه ارتباطی استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران، حسن جهانیان روز چهارشنبه گفت: میزان خسارات اولیه وارده به جسم راه‌ها و ابینه فنی در اثر رانش و جاری شدن سیل و طغیان رودخانه‌ها به ۲۲۹ کیلومتر از راه‌های ارتباطی استان درحدود ۸۵۲ میلیاردو ۷۵۰ میلیون تومان است.

وی افزود: به دلیل بارش شدید باران و جاری شدن سیل، رانش زمین، آب بردگی در مسیرها، خسارات شدیدی به زیرساخت‌های محور مواصلاتی وارد شده است.

جهانیان طول راه‌های آسیب دیده استان را ۲۲۹ کیلومتر، تعداد پل هاو آبرو و دیوار آسیب دیده را ۴۲۴ دستگاه اعلام کرد و گفت: بر اثر این سیل ۵ محور اصلی، فرعی و روستایی مسدود گردیده بودکه تاکنون در این راستا عملیات ریزش و رانش برداری در ۲ مرحله انجام و تعداد ۱۰ دستگاه پل بطور موقت با تلاش شبانه روزی راهداران احداث و تردد درآن جریان دارد.

وی افزود: این اداره کل با اعزام ۱۲ اکیپ –روز تیم‌های کارشناسی مجرب جهت بازدید از جسم راه‌ها و ابنیه‌های فنی محورهای آسیب دیده سطح راه‌های استان اعزام نموده تا نسبت به ارزیابی خسارت سیل اقدام و راهکارهای مناسب جهت تعمیرات اساسی ابنیه‌های آسیب دیده ارائه و عملیاتی شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران با اشاره به تلاش شبانه روزی راهداران برای بازگشایی محورها، گفت: در حال حاضر عوامل راهداری به طور شبانه روزی با استفاده از ۲۴۵ دستگاه ماشین آلات راهداری سبک، نیمه سنگین و سنگین در قالب ۳۳ اکیپ و ۳۵۰ نفر پرسنل و ۲۲ راهدارخانه درگیر بازگشایی و خدمات رسانی به مردم در محورها هستند.

جهانیان در ادامه افزود: با تلاش شبانه روزی عوامل راهداری و حضور به موقع در محل راهدارخانه‌ها و استقرار در مقاطع مختلف جهت برقراری تردد ایمن و روان، کلیه محورها بازگشایی شد.

مرکز مدیریت راه‌های استان جهت پاسخگویی شبانه روزی به هموطنان در مورد وضعیت ترافیکی محورها با تلفن گویای ۱۴۱ و ۳۳۳۲۲۳۲۰ و سامانه پیامک ۱۰۰۰۰۱۴۱ پاسخگوی همه مسافرین و مردم عزیز برای اطلاع از آخرین وضعیت راه‌های این استان است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز