خبرگزاری کار ایران

افتتاح مجتمع تولید الیاف پلی استر در «مورچه خورت» اصفهان

افتتاح مجتمع تولید الیاف پلی استر در «مورچه خورت» اصفهان
کد خبر : ۱۴۹۷۲۶۰

مجتمع تولید الیاف پلی استر با ظرفیت تولید سالانه ۳۳ هزار تُن در شهرک صنعتی «مورچه خورت» در اصفهان بصورت ویدئو کنفرانس از سوی محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایلنا از اصفهان، مراسم بهره‌برداری از چندین طرح بزرگ صنعتی در سطح کشور روز یکشنبه بصورت ویدئوکنفرانس با حضور «محمد مخبر» سرپرست ریاست جمهوری، «غلامحسین اسماعیلی» رییس دفتر رییس جمهور و «عباس علی‌آبادی» وزیر صمت برگزار شد.

در همین راستا مراسم بهره‌برداری از مجتمع «زرلیف آریا» تولیدکننده الیاف پلی استر کاتن و هالو در شرکت صنعتی مورچه خورت با حضور مهدی ضیغمی معاون وزیر و رییس سازمان توسعه و تجارت ایران، در محل این مجموعه صنعتی برگزار شد.

مرحله نخست این طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی و سه میلیون و ۵۰۰ هزار یورویی و اشتغالزایی ۱۲۰ نفری به بهره‌برداری رسید.

معاون وزیر و رئیس سازمان توسعه و تجارت ایران در مراسم آغاز به کار این مجتمع گفت: این مجتمع صنعتی با زیربنای ۱۰ هزار مترمربع، ظرفیت تولید سالانه ۳۳ هزار تُن الیاف پلی استر را دارد.

مهدی ضیغمی افزود: در مرحله نخست این طرح برای ۱۲۰ نفر بصورت مستقیم و یک هزار نفر بصورت غیرمستقیم اشتغالزایی شده است و با تامین مواد پتروشیمی در مرحله دوم نیز ۱۲۰ نفر مشغول کار خواهند شد.

وی ادامه داد: ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی در سفر استانی رییس جمهور به اصفهان برای این مجتمع صنعتی مصوب شد که تاکنون ۵۰۰ میلیارد ریال آن پرداخت شده است و ۳۰۰ میلیارد ریال دیگر هم بزودی پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل این مجتمع صنعتی نیز در این مراسم گفت: این کارخانه در زمینی با مساحت ۲۰ هزار مترمربع احداث شده است که در مرحله نخست آن هشت هزار مترمربع سالن تولید و ۲ خط تولید الیاف با ظرفیت تولید سالانه ۳۳ هزار تُن انواع الیاف پلی استر در مدت ۳۶ ماه به بهره‌برداری رسید.

سیدجعفر حسینی با بیان اینکه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و سه میلیون و ۵۰۰ هزار یورو در این مجتمع سرمایه‌گذاری ثابت انجام شده است، افزود: ۷۸۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در راستای توسعه از محل مصوبات سفر رییس جمهوری با مشارکت بانک ملی سرمایه‌گذاری صورت گرفته که ۴۸۰ میلیارد ریال آن دریافت شده است و امیدواریم مابقی تسهیلات برای تکمیل مرحله دوم پرداخت شود.

وی اضافه کرد: با بهره‌برداری از مرحله دوم این مجتمع صنعتی اشتغالزایی مستقیم این واحد به ۲۰۰ نفر افزایش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز