خبرگزاری کار ایران

با حضور رئیس جمهور؛

آزاد راه شیراز- اصفهان در شش قطعه افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۶۴۱۳

آیین افتتاح قطعه یک تا شش آزاد راه شیراز- اصفهان امروز ۲۰ مهرماه با حضور آیت الله رئیسی رئیس جمهور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رئیس جمهور در این مراسم گفت: نیروهای پرتلاش و جهادگر آزاد راه را جهت رفاه و تکمیل مسیر شمال به جنوب و دریا به دریا رقم زدند.

آیت الله ابراهیم رئیسی با بیان اینکه نیروهای فنی مهندسی، پیمانکاران وزارت دفاع و راه و شهرسازی و استاندار فارس باید این مسیر بزرگراه را زودتر به نتیجه برسانند، افزود: کار در جهت رفاه مردم رضایت خدا به همراه دارد و برای ما اهمیت دارد که مردمی که از این مسیر استفاده می‌کنند رفاه، صرفه جویی در زمان، کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه قطعه‌ای حساس با کار فنی و تلاش بسیار انجام گرفته است، ادامه داد: ادامه این مسیر به بوشهر حتما باید دنبال شود و با حمایت وزارت دفاع و استاندار بوشهر انجام گیرد. 

رئیس جمهور با بیان اینکه بزرگراه شیراز به بوشهر تکمیل و کریدور و مسیر شمال به جنوب را تکمیل می کند، گفت: آزاد راه شیراز، اصفهان به نام شاهچراغ نام گذاری شود که چراغ راه است و آزاد راه شاهچراغ از شیراز به اصفهان بتواند در ادامه به بوشهر تکمیل شود.

وی گفت: تلاش‌های مهندسین شبانه روزی و به صورت ۳ شیفت بود احداث پل‌ها، تونل‌ها کارهای ماندگاری و نمادی از نوآوری و خلاقیت و تلاش‌های مهندسین است که قابل تقدیر است و شهید ادراکی که جان خود را در این از دست داد نامش ماندگار خواهد شد چرا که برای خدمت به مردم جان خود را از دست داده است.

رئیسی گفت: از کارگران که در جمع ما نیستند و در گرما و سرما تلاش کردند صمیمانه تشکر می‌کنم، آنها نیز کار بزرگی را رقم زدند و خانواده آنها سختی و دوری را تحمل کردند.

وی افزود: نیازمند کار و تلاش جهادی در کشور هستیم و همه کسانی که در کسوت خدمت گذاری هستند باید تلاش خود را مضاعف کنند‌، باید در کشور فناور و زیرساخت‌هایی را تکمیل کنیم  و کشورهای همسایه می‌دانند بهترین مسیر برای اتصال شمال و جنوب و شرق و غرب ایران اسلامی است و سهم جمهوری اسلامی در گردش اقتصادی منطقه بالا است 

افتتاح پروژه آزاد راه شیراز- اصفهان الگویی برای سایر مجموعه‌ها باشد

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز در این مراسم گفت: با افتتاح پروژه آزاد راه شیراز- اصفهان اتصال شمال به جنوب، جابه جایی مردم، نیروها، کالا و خدمات را در کوتاه‌ترین زمان انجام می‌گیرد و با صرفه جویی انرژی و کالاهای متعدد می‌تواند الگویی برای سایر مجموعه‌ها باشد.

امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی افزود: امیدواریم افتتاح آزاده راه شیراز- اصفهان امنیت، رفاه و خیر و برکت و رونق اقتصادی و اشتغال برای جوانان این خطه داشته باشد.

وی ادامه داد: این طرح با ظرفیت‌های بالا در اجرای فرمان فرماندهی کل قوا به منظور همراهی دولت اجرا شد و تامین اعتبار شد این طرح از چندین جهت اهمیت دارد و راهبردی است.

 وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تاکید کرد: کاهش ۱۳۶ میلیون لیتری بنزین، صرفه جویی ۴ هزار میلیارد تومانی در ساخت این پروژه با دانش بومی و دانش روز از نکات این طرح ملی است.

امیر آشتیانی با قدردانی از تلاش های بی نظیر و همت بالای مسوولان برای به سرانجام رسیدن این پروژه، ادامه داد: مردم ما شایسته بهترین امکانات هستندو در توسعه همکاری ها و ابعاد دانشی و تولید باید حضور فن آورانه داشته باشیم‌.

آزادراه شیراز- اصفهان از بزرگترین پروژه‌های عمرانی کشور بعد از انقلاب است 

وزیر راه و شهرسازی نیز در این آیین گفت: آزادراه شیراز- اصفهان یکی از بزرگترین پروژه‌های عمرانی کشور بعد از انقلاب است و فارغ از اثرات حوزه فنی و اثرات مثبت اقتصادی استان نقش این پروژه در توسعه اقتصادی کشور مطرح است.

مهرداد بذرپاش با اشاره به تکمیل زنجیره‌های کریدور کشور، افزود: رشد قابل توجهی هم در خطوط ریلی داشته‌ایم و هم به موازات تکمیل زنجیره مواصلاتی شمال به جنوب این قطعه ۲۱۲ کیلومتری نقطه ای از اتصال دریا به دریا از طریق جاده بوجود آمده است.

وی کریدور دریا به دریا را اتفاق و دستاورد بزرگی دانست و با بیان اینکه به این پروژه ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار تزریق شده است، تاکید کرد: با سرعت تمام باید عقب ماندگی‌های این حوزه را جبران کنیم؛ نهضت اتمام پروژه های نیمه تمام در دستور کار رئیس جمهور است و به پروژه های نیمه تمام منابع تزریق می‌شود.

وی تصریح کرد: پشتیبانی‌ها برای تکمیل کریدورهای اصلی باید ادامه داشته باشد وظرفیت توان مهندسان ایرانی در راهسازی کمتر دیده شده است و این پروژه نمایشی از این توانمندی است.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد پروژه را وزارت دفاع تقبل و از ظرفیت مهندسی خود استفاده کرده است.

بذرپاش از رئیس جمهور خواست تا با دستور وی عملیات اجرایی به بوشهر در قطعه ۸ آزاد راه شیراز- اصفهان آغاز شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز