خبرگزاری کار ایران

درگفت وگوبا ایلنا مطرح شد؛

طی 20 گذشته بیش از ۲ هزار هکتار از جنگل های گلستان در آتش سوخت

 طی 20  گذشته بیش از  ۲ هزار  هکتار از جنگل های گلستان در آتش سوخت
کد خبر : ۱۳۴۸۸۴۲

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان گفت: آتش سوزی در پارک ملی گلستان درسال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰ کاهش ۹۲درصدی داشته است و هزاران گونه جانوری و گیاهی کمیاب در پارک ملی گلستان وجود دارد.

محمدرضاکنعانی در گفت وگو با ایلنای گلستان اظهارکرد: درسفر ریاست جمهوری به گلستان ۱۰ میلیارد تومان اعتبار به محیط زیست تخصیص پیدا کرد و توانستیم استان را به شبکه اطفای حریق مجهزکنیم.عدم استقرار دائم بالگرد از مهمترین چالش اطفا حریق در جنگل‌های گلستان است.

وی ادامه داد: از ظرفیت نیروهای بسیج برای اطفا حریق استفاده می کنیم وتعاملات خوبی با بقیه دستگاه مانند هلال احمر ومنابع طبیعی داریم. هزاران گونه جانوری و گیاهی کمیاب پارک ملی گلستان وجود دارد ومردم منطقه و مسافران در حفظ و نگهداری جنگل در پارک ملی گلستان همکاری کنند.

کنعانی بیان کرد: در۲۰ سال گذشته ۲ هزار ۵۰۰ هکتار از جنگل های پارک ملی گلستان درآتش سوخت و ۲۶۰۰ گونه جانوری براثر برخورد با ماشین های عبوری از جاده تلف شدند.

وی تصریح کرد: متاسفانه ورود بی‌ضابطه به داخل پارک ملی گلستان باعث تغییر اکوسیستم و تعدد آتش‌سوزی‌ها شده است و باید مناطق تفرجگاهی ایجاد شود تا کمتر شاهد حوادث در این منطقه باشیم.

 

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز