خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

جذب ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در لرستان

جذب ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در لرستان
کد خبر : ۱۲۹۹۹۱۴

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در بهزیستی استان جذب شده است.

همایون عمودی زاده در گفت‌وگو با ایلنای لرستان با بیان اینکه فرهنگ کار در استان ضعیف بوده و متاسفانه در برخی موارد حتی اشتغالی که از طریق تسهیلات ایجاد می‌شود ناپایدار است، اظهار کرد: در مواردی شاهدیم افراد علاوه بر اینکه تسهیلات دریافت می کنند نه تنها شغل پایداری نخواهند داشت بلکه بدهکار هم می‌شوند.

 مدیرکل بهزیستی لرستان با بیان اینکه توانمندسازی جامعه هدف یکی از سیاست‌های اصلی سازمان بهزیستی است، تصریح کرد: منابع دولت محدود است و با توجه به شرایط تورمی حاکم بر جامعه کمک هزینه‌هایی که به مددجو داده می شود جوابگوی معیشت خانواده نیست.

عمودی‌زاده با اشاره به اینکه قبلا چنانچه شغلی از طریق تسهیلات برای هر مددجویی ایجاد می‌شد آنها از چرخه حمایت خارج می‌شدند، اضافه کرد: در حال حاضر این رویکرد تغییر کرده و افرادی که اشتغال پیدا می‌کنند از طریق دریافت تسهیلات بیشتر مورد حمایت سازمان قرار می‌گیرد و چنانچه اشتغال ناپایدار باشد به منظور جلوگیری از ایجاد بحران برای خانواده آنها از چرخه حمایت خارج نمی‌شوند.

وی گفت: در زمینه‌های متفاوت از جمله پنل خورشیدی ورود پیدا کردیم و تاکنون در شهرستان الشتر ۱۲ مورد و در شهرستان فیروزآباد نیز سه مورد پنل خورشیدی به مددجویان داده شده است.

مدیرکل بهزیستی لرستان عنوان کرد: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با شرکت توزیع برق لرستان بسته شده هر کیلووات ساعت برق تولیدی برای افراد عادی ۱۲۰۰ تومان خریداری اما به منظور حمایت از  مددجویان، این رقم برای هر کیلووات ساعت برق تولیدی ۲۲۰۰ تومان به مددجو خریداری می‌شود.

عمودی زاده بیان کرد: در بحث مشاغل خانگی آمادگی داریم به مشاغل خانگی نیمه صنعتی ورود پیدا کنیم و در این بخش درآمدزایی بیشتر برای مددجویان اهمیت دارد.

وی گفت: بازار فروش محصولات مشاغل خانگی یکی از معضلاتی است که با آن مواجه هستیم و نیاز است این موضوع تقویت شود و در زمینه تولیدات صنایع دستی نیمه صنعتی و فناوری استقبال خواهیم کرد.

مدیرکل بهزیستی لرستان اظهار کرد: در سال گذشته تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی برای مددجویان بهزیستی استان ۸۰ میلیارد تومان بوده که امسال این رقم به ۳۲۰ میلیارد تومان رسیده است و تاکنون ۱۰۰میلیارد تومان آن جذب شده است.

عمودی زاده بیان کرد: برای پرداخت تسهیلات، توانمندسازی و اشتغال مددجویان محدودیت مالی نداریم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز